Wednesday 20 June 2012

ABBY ABADI RASA LEBIH ISLAM BILA BERSAMA PAS


Memang benar seseorang tu rasa Islam bebenor bila bersama PAS kerana bila dalam PAS atau bersama2 PAS kerana PAS akan bangkitkan "rasa" dirinya lebih Islam dari orang lain yg bukan ahli PAS atau penyokong PAS..

Tidakkah mereka memikirkan bahwa segolongan orang2 Islam yg mereka rasa "tidak Islam" tu adalah ummat Islam, sedara dunia dan akhirat?

Tidakkah mereka rasa bertanggungjawab dan berkasih sayang sesama Islam?

Adakah dengan merendah2kan sedara seislam yg lain yg bukan ahli atau penyokong partinya membuatkan diri seseorang tu Islam?

Jika Iblis merasa ia lebih mulia kerana diciptakan dari api..hari ni sifat rasa lebih Islam dari segolongan Islam yg lain semata2 kerana parti politik yg didaftarkan dan untuk bertanding mendapatkan kuasa pemerintahan.

Kabornya Allah swt tidak melihat rupa, pakaian, harta dan pangkat..Allah swt lihat hati dan sucinya amalan yg soleh...dan kabornya yg mulia disisi Allah swt ialah yg bertaqwa..

Tapi hari ada sedikit tambahan..kamu akan rasa "Islam" jika jadi ahli atau penyokong Parti Politik yg berjenama Islam..walaupun cara hidup spt yahudi dan nasrani.

Islam akan terbatal jika menyokong atau menjadi ahli UMNO..kerana ianya sekular dan menolak Islam.
Tapi masih dikira "ISLAM" jika menjadi ahli atau menyokong DAP, PKR atau mana2 parti sekular..janji bukan UMNO.

mudahnya Islam dan rasa "ISLAM" pada hari ni...

-aa

1 comments:

  1. ABBY Abadi telah insaf dan mengaku ingin berubah dari mendedahkan aurat kepada memakai pakaian muslimah sebenar. Jelas admin blog ini BERNIAT JAHAT bila meletakkan gambar abby yg tidak bertudung. Kalau nak letak sgt gambar abby, letak la yg bertudung. Banyak kat google tu...memang JAHAT!!!
    KANDUNGAN artikel ini pula langsung tidak menyebut nama Abby Abadi, setakat diletakkan pada judul bertujuan menarik minat pelayar internet.

    ReplyDelete