Monday 25 February 2013

KONVENSYEN PAKATAN DI SELANGOR ULANGI SKRIP LAMA


Negeri Selangor mendahului lain-lain negeri yang ditadbir oleh pakatan Pas-Dap-PKR apabila mengadakan konvensyen menuju pilihanraya umum ke 13 pagi ini bertempat di bangunan SACC, Shah Alam.

Konvensyen kali ke 4 tersebut dilihat sebagai satu 'deja vu' janji-janji pilihanraya umum ke 12 yang menyaksikan Selangor ditawan oleh pakatan mereka.


Bezanya hanya pembaik-pulihan skrip mereka yang dibentangkan dalam satu buku setebal 35 mukasurat dan dihuraikan oleh pengarah strategik PKR, Rafizi Ramli.


Rafizi seterusnya menamakan buku tersebut sebagai 'Manifesto Rakyat' dan tindakan ini seolah-olah membenamkan terus 'Buku Jingga' pakatan yang suatu ketika dahulu popular digunakan mereka.


Antara janji-janji terbaru dalam 'Manifesto Rakyat' ini adalah pemberian elaun khas kepada para isteri sebanyak RM50 sebulan dengan syarat suami mencarum sebanyak RM100 kepada skim caruman wanita kebangsaan.



Di samping itu, 'Manifesto Rakyat' turut menggariskan gaji minimum sebanyak RM1,100 di samping berbagai tawaran menarik bersifat popular seperti penghapusan pinjaman pelajaran di bawah skim PTPTN, penurunan cukai kereta, kadar air murah dan percuma serta berbagai lagi.

Adakah rakyat negeri Selangor akan mempercayai manifesto terbaru pakatan ini apabila banyak janji-janji mereka masih tersangkut dalam perbicaraan mahkamah seperti kes air percuma dan insentif para ibu tunggal?


Di samping buku manifesto tersebut, Dap turut mengeluarkan sebuah buku berjudul 'Membongkar Rahsia Dap' kononnya bagi menepis dakyah parti lawan mereka terhadap beberapa isu yang membangkitkan sentimen agama Islam walaupun mereka sehingga kini tetap menolak ideologi pembentukan negara Islam seperti yang dimahukan oleh Pas.

Ironik bukan?


1 comments:

  1. Media Shah Alam.atau shah alam kini.com.atau.komuniti.shahalamkini.com tidak berfungsi buat sementara waktu.

    Ganti daripada itu adalah,Media Shah Alam.Harap dapat dipat di pautkan urlnya.mediashahalam.blogspot.com

    ReplyDelete