Saturday 2 February 2013

[LAPORAN KHAS] ORANG MUDA SELATAN SUDAH TOLAK PAKATAN HARAM JADAH, SELANGOR BILA LAGI? @TUNFAISAL @KHAIRYKJ @RAZALIIBRAHIM

Golongan mahasiswa dilihat tidak terkecuali untuk menyatakan sokongan kepada kerajaan Barisan Nasional melalui penubuhan Kelab IPT Barisan Nasional Zon Selatan disempurnakan Ketua Pemuda UMNO, YB Khairy Jamaluddin di Muar petang tadi.



Lebih 400 golongan mahasiswa dan anak muda menghadiri majlis pelancaran ini untuk menyatakan sokongan dan hasrat mereka membantu Barisan Nasional dan kerajaan memperbetulkan persepsi negatif dibentuk pembangkang selama ini terutama kepada kelompok mahasiswa.

Walaupun wujud dakwaan bahawa anak muda dan golongan mahasiswa tidak lagi bersama-sama kerajaan Barisan Nasional, ternyata tanggapan ini meleset seratus peratus melalui penubuhan kelab ini yang membuktikan bahawa golongan muda begitu bersemangat untuk bersama-sama kerajaan dan BN mempertahankan Putrajaya dalam pilihanraya umum akan datang.


Malah beberapa wakil mahasiswa yang ditemui menyatakan sokongan mereka terhadap kerajaan bukan berlandaskan kepada habuan ataupun paksaan sesiapa, sebaliknya mahasiswa telah lama menyedari bahawa hanya UMNO dan Barisan Nasional sahaja yang mampu membela nasib rakyat di negara ini.

Menurut mereka lagi, majoriti mahasiswa sebenarnya telah menolak budaya politik pembangkang yang hanya bijak menyalahkan pihak kerajaan disamping dilihat gemar melakukan tohmahan serta fitnah kepada barisan kepimpinan negara.


Majlis pelancaran ini akan turut memeriahkan lagi Karnival Himpunan Anak Muda Johor yang akan berlangsung hujung minggu ini di Dataran Stadium Sultan Ibrahim di sini.


Laporan: IniGoblokPolitik

0 comments:

Post a Comment