Tuesday 30 April 2013

[PUTRAJAYA] #PRU13 HUSAM BERANGAN JADI TIMBALAN PERDANA MENTERI DAN RANCANG HURU-HARA DI #P125 PUTRAJAYA


Mengapa naib presiden Pas ini memilih kerusi P.125 Putrajaya sebagai kawasan 'favorite' nya dalam pilihanraya umum ketiga belas (PRU13) ?

Jawapannya mudah; beliau merasakan kemenangannya nanti (jika menang) adalah simbol penguasaan pakatan rakyat ke atas Malaysia secara keseluruhan.

Punyai agenda besar dan terlalu yakin bahawa pakatan boleh menang serta memerintah Malaysia setelah keputusan PRU13 diumumkan kelak, Husam yang juga pengikut utama kelompok 'anwarinas' berhasrat untuk berganding bahu dengan Anwar Ibrahim selaku timbalan perdana menteri, manakala Anwar sendiri menjadi perdana menteri Malaysia (itu pun jika kedua-dua Anwar dan Husam menang serta pakatan peroleh majoriti mudah untuk membentuk kerajaan pusat).

Agenda Husam ini secara tidak langsung dilihat membelakangkan niat Haji Hadi Awang untuk jawatan yang sama dan pada masa yang sama turut menidakkan keupayaan timbalan presiden Pas, Mat Sabu untuk jawatan timbalan perdana menteri dari segi hirarki kepartian.

Manakala dari sudut agenda tersirat, Husam dihidu akan menggerakkan jentera gempur Pas ke Putrajaya bagi mewujudkan suasana kacau bilau sewaktu hari pembuangan undi iaitu 5 haribulan Mei nanti.

Melihat gerakerja kempen yang dilakukannya, hampir separuh kekuatan jentera Pas telah dikerah bagi membantu beliau menggempur P.125 hingga menimbulkan suasana kurang senang penduduk Putrajaya sendiri.

Selain membawa pemimpin utama pakatan seperti Anwar Ibrahim, Haji Hadi Awang, Nik Aziz dan lain-lain serta mengerahkan ahli-ahli Pas sekitar Lembah Klang dan Negeri Sembilan untuk meramaikan majlis kempennya di Putrajaya, Husam dihidu telah membuat 'blue print' untuk mengekalkan momentum ini hingga ke hari pembuangan undi dan sasaran akhirnya adalah Jabatan Perdana Menteri dengan modus operandi mewujudkan perkumpulan besar di hadapan pejabat utama pentadbiran negara itu.

Apa pun, sebagai satu bahan ringan pagi hari, kita tonton klip video di bawah dan fikirkan sejauh mana Husam mampu menggapai impiannya.


0 comments:

Post a Comment