Friday 3 May 2013

[songlap] apa betul nik nazmi songlap duit jentera pkr?



Jentera PKR sedang menggelabah. 

Sejak kami ceritakan hari tu berkenaan jentera PKR berkelahi pasal duit, keadaan tidak bertambah baik. Dengar-dengarnya dah ada penyamun sapu dari duit sampai ke bawah hingga tidak cukup peruntukan untuk bergerak.

Jentera pilihanraya PKR dibagi tiga – Jawatankuasa peringkat Pusat, Jawatankuasa peringkat Negeri dan Jawatankuasa Tempatan.

Semua tahu duit kuda Zaid banyak turun. Bujet dia lumayan. Masaalahnya duit tersebut hanya gallop ke Jawatankuasa Negeri.

Dari situ rupanya tersekat tidak kemana. Bendera PKR dan poster yang ditempah tak cukup. Pekerja parti sudah bertanya macam mana nak kempen jika bahan tak ada dan wang tak turun.

Khabarnya tukang sapu adalah Nik Nazmi, Setiausaha Politik kepada Khalid gagap. Kita dah kasi tahu. Apa lagi belasahlah dia ramai2.

Sudahlah tu, bukan saja jentera tak gerak. PKR turut kecewa dengan psy op mereka yang lembab. Selepas dihujani oleh tiga bom yang meletup dari pagi ke petang – mula2 cerita kuda, kemudian cerita minum yang walaupun salah mencapai hasrat untuk menarik perhatian, dan akhir sekali dan penting keluarnya Dr Halili Rahmat.

Kami dah dengar apa rancangan psy op mereka. Kami tahu juga siapa pak lawak yang mereka bawak masuk. Mereka tidak tahu apa yang kita sudah sediakan untuk mereka. Dan dia tidak tahu apa kami berupaya lakukan.

Janganlah nak main-main kotor. Bukan kami tak tahu kamu orang tipu orang kampung konon ada borang SUBUR diberi di Kelumpang. Banyak lagi dirty trick kamu telah lakukan.

Ingatlah apa yang kamu lakukan di Permatang Pasir. Hanya memulangkan buah keras. Apa macam? Sedap?

DARI BLOG THE UNSPINNERS

0 comments:

Post a Comment