Monday 30 July 2012

#KHALID_WATERGATE : RAKYAT MULA TERKESAN KRISIS AIR @KHALID_IBRAHIM @NAJIBRAZAK @MUHYIDDINYASSIN

Air
Air
Air...


Air merupakan keperluan asas manusia... seperti juga keperluan kepada tempat tinggal dan makanan.


Krisis air bukan lagi menjadi perbalahan pihak-pihak berkepentingan. Tidak kira perbalahan SYABAS, kerajaan negeri Selangor mahu pun kerajaan pusat atau 'federal'. Krisis air kini sudah melanda 'end user' iaitu pengguna biasa. 


Mereka adalah rakyat. 


Selangor merupakan antara negeri termaju di Malaysia tetapi krisis air terawatnya iaitu 'air terakhir' yang mengalir ke pili rumah-rumah mulai dicatu merupakan satu perkara yang memalukan sekali.




Tinjauan TMS dari tengahari hari hingga ke lewat malam kelmarin mendapati pihak SYABAS mula menghantar bekalan air terawatnya menggunakan lori tangki mahu pun menyediakan tangki-tangki air yang boleh di akses oleh penduduk sekitar Taman Sungai Besi Indah, Taman Harmoni dan Bukit Belimbing, Seri Kembangan.


Apabila TMS bertanyakan kepada pekerja SYABAS yang membawa lori tangki tersebut akan jadual penghantaran bekalan air terawat, mereka yang tidak mahu dikenali hanya menyatakan bahawa mereka menghantar apabila ada permohonan untuk menghantarnya. Ianya tidak kira waktu. 


Mereka akan tetap menghantar jika menerima aduan serta permohonan wa'ima pagi, tengahari, senja, tengah malam mahu pun subuh.















Sampai bila pertelingkahan Khalid-G dan SYABAS ini akan berakhir?


RAKYAT MENJADI MANGSA!







(next: interview bersama rakyat yang menjadi mangsa krisis air Selangor)





1 comments:

  1. ahaha sampai gagap pun isu air tak akan selesai selagi pakatan rakyat memerintah selangor.. yg boleh merubah isu ari ini cuma pengundi2.. kalau nak selesa mendapat segala kemudahan pasarana.. rakyat selangor mesti celik mata siapa yg patut di pilih untuk mentadbir selangor.. itu yg pasti..

    ReplyDelete