SELAMAT DATANG KE TEAM MEDIA SELANGOR

Team Media Selangor. Suara Maya Rakyat Selangor.

MEDIA MAYA RASMI PRU 13 BN SELANGOR

Membawa lintas langsung Pilihanraya Umum 13 terus ke kaca komputer anda.

SAYANGI SELANGOR, YAKINI BN

Pastikan sokongan kita kepada Barisan Nasional

AKUJANJI BARISAN NASIONAL

Menepati Janji, Membawa Harapan.

SELANGOR BAKAL DITAWAN

Kembalikan Selangor kepada Barisan Nasional

Showing posts with label Sayangi Selangor. Show all posts
Showing posts with label Sayangi Selangor. Show all posts

Sunday, 7 April 2013

[PRU13] TAKTIK KOTOR MULA DILAKUKAN OLEH LAWAN DI SELANGOR - #PRU13 #SAYANGISELANGOR #UNDIBN #VOTE4BN



Blog Pemuda UMNO Cawangan Telok Datok (PUcTD) melaporkan bahawa satu laporan polis telah dibuat atas kejadian sabotaj bilik gerakan pusat daerah mengundi atau PDM Barisan Nasional (BN) bagi kawasan Jenjarom.

Beberapa bendera telah dibuang dan 'signage' atau 'signboard' nya telah dipecahkan. 

Pintu bilik tersebut juga telah dipecahkan dan waktu ini belum ada kenyataan rasmi berapa atau apakah barang yang telah hilang.

Berita selanjutnya boleh dibaca di capaian sini.

Perkara ini bukan perkara yang baru. Sebelum ini beberapa laporan polis turut pernah dibuat apabila kain rentang atau 'banner' parti tersebut telah hilang sewaktu beberapa program besar hendak dijalankan.

'Banner' bagi memaklumkan kepada khalayak ramai itu sehingga kini tidak dijumpai dan pihak polis masih mengesan siapakah yang bertanggungjawab menanggalkan atau mencurinya.

Keadaan begini begitu kerap berlaku terutama menjelang pilihanraya umum yang dijangka berlangsung tidak lama lagi dan hanya menunggu Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) mengumumkannya pada 10 haribulan nanti.

Politik kotor dan tidak matang ini dikecam oleh umum kerana tidak bersifat 'gentleman' langsung.  

Tuesday, 2 April 2013

[POLITIK] KENAPA PAKATAN BAKAL TUMBANG DI NEGERI SELANGOR? #PAKATANISDEAD #MANIFESTOBUKANJANJI #SAYANGISELANGOR #PRU13


Dua hari lalu kami ada bertanya, "jika BN menang dan membentuk kerajaan negeri Selangor dalam pilihanraya umum akan datang (ketiga belas), adakah mereka akan dibebankan dengan penyelesaian janji-janji manifesto kerajaan terdahulu yang dipegang oleh pakatan terutama dalam tuntutan-tuntutan yang sudah pun difailkan ke mahkamah seperti air percuma dan elaun ibu tunggal?"

Sesungguhnya Barisan Nasional (BN) dilihat punyai masa hadapan yang cerah untuk menang di Selangor dan ini diakui sendiri oleh bekas menteri kewangan Malaysia, Tun Daim Zainuddin dalam satu temubual khas bersama akhbar Sin Chew Daily baru-baru ini.

Faktor utama Selangor diyakini menang adalah kerana 'kecelaruan dalaman' yang begitu ketara dalam pakatan di negeri itu sendiri. 

Semasa Dap dianggap sebagai 'opportunist' yang menangguk keuntungan dalam dasar-dasar kerajaan negeri, Pas Selangor dilihat semakin menjauhkan diri dari Dap kerana bimbang terpalit dengan kerakusan Dap yang tidak mahu bertolak ansur terutama dalam perkara yang melibatkan sensitiviti agama Islam seperti 'kalimah Allah', penjualan terbuka minuman keras, rumah urut yang tumbuh bak cendawan dan berbagai lagi.

Penyingkiran Datuk Hasan Ali dari parti tersebut turut memainkan peranan dalam melemahkan pakatan negeri Selangor kerana Hasan Ali diihat sebagai simbol perjuangan Pas Selangor terutama dalam hal melibatkan murtad.


Manakala pergeseran dalaman PKR memang tidak dapat disembunyikan lagi bilamana 'kem menteri besar Selangor', Tan Sri Khalid Ibrahim sering bertelagah secara terbuka dengan 'kem timbalan presiden PKR merangkap ahli parlimen Gombak', Azmin Ali.

Pergeseran ini dilihat lebih kepada perebutan untuk memegang kerusi menteri besar Selangor selepas pilihanraya umum ketiga belas nanti. Perkara ini juga sebenarnya mengecilkan hati Pas yang tidak punyai peluang untuk menduduki kerusi menteri besar tersebut.

Akibat pergeseran yang begitu ketara hingga melibatkan ketua wanita PKR, Zuraidah dan setiausaha politik menteri besar, Faekah Hussain, desas-desus kuat melanda menyebut bahawa Wan Azizah selaku presiden parti bakal campurtangan dengan meletakkan dirinya sebagai salah seorang calon bagi kerusi dewan undangan negeri dalam negeri Selangor dan ini secara tidak langsung melayakkan dirinya sendiri menjadi menteri besar Selangor seandainya mereka menang dalam pilihanraya nanti.

Selain PKR, perkara yang sama turut dikatakan berlaku dalam parti Dap.

Walaupun Dap selama ini mengamalkan sikap berdiam diri dan tertutup dalam membicarakan soal dalaman parti mereka, tetapi lewat kini terlalu banyak pekung yang mula ditunjukkan sendiri oleh ahli-ahli peringkat bawahan mereka.

Ini berlaku semenjak perebutan kerusi jawatankuasa pusat atau 'central committee' yang telah pun berlangsung dalam konvensyen mereka baru-baru ini di Pulau Pinang.

Walaupun keputusan telah diperolehi namun terdapat banyak kontroversi yang gagal diselesaikan terutama dalam pengiraan semula undi yang memperlihatkan beberapa nama pemenang digugurkan atas alasan teknikal dan perkara ini telah pun sampai ke pejabat pendaftar pertubuhan untuk campurtangan mereka atas kehendak ahli-ahli parti tersebut sendiri.

Keretakkan dalaman dan kepincangan pakatan di atas sesungguhnya memberi kelebihan kepada BN untuk memenangi pilihanraya umum nanti. 

Namun, bersetuju dengan Tun Daim, Datuk Seri Mohd Najib Razak selaku pengerusi BN pusat dan negeri Selangor wajar menamakan awal bakal calon menteri besar negeri tersebut bagi memberi keyakinan tinggi kepada rakyat negeri tersebut untuk memilih BN sewaktu membuang undi nanti.

Walaupun dengan menamakan awal bakal calon menteri besar akan menyebabkan ramai 'warlords' yang 'gatal tangan' untuk mensabotaj calon tersebut, namun Najib dijangka punyai 'formula khas' bagi melemahkan 'warlords' yang bersikap mementingkan diri sendiri itu lebih dari kemahuan rakyat sendiri yang mahukan pemimpin kali ini dari muka baru dan punyai imej bersih.


Sunday, 31 March 2013

[POLITIK] ADAKAH BN AKAN BAYAR PAMPASAN AIR SERTA ELAUN IBU TUNGGAL JIKA MENANG PRU13? #MANIFESTOBUKANJANJI #SAYANGISELANGOR @NAJIBRAZAK @ZINMOHAMED @NOHOMAR #BNBAGUS


Apakah nasib 71 penduduk pangsapuri seksyen 7 yang menjadi pengguna air di negeri Selangor?

Dalam kononnya merealisasikan janji-janji manifesto pakatan rakyat pada pilihanraya umum 2008, Tan Sri Khalid Ibrahim selaku menteri besar Selangor telah mengumumkan air percuma bagi 20 meter padu air setiap bulan kepada seluruh rakyat negeri Selangor di bawah 'Skim Air Percuma' (SAP).

Tidak pernah dalam manifesto pilihanraya tersebut menyatakan secara terperinci apakah kaedah dan bagaimana air percuma akan diberi.

Walaupun segelintir penduduk negeri Selangor mendapat faedah pelupusan harga bagi 20 meter padu air tersebut, dukacita dimaklumkan masih ramai lagi rakyat negeri Selangor yang gagal mendapat faedah yang sama termasuk 71 penduduk pangsapuri seksyen 7 tersebut yang menggunakan air secara sistem meter pukal.

Demikian itu satu saman telah dimasukkan oleh 71 penduduk tersebut dengan tuntutan air percuma bernilai RM405,270 keseluruhannya ditujukan kepada kerajaan negeri Selangor yang diperintah oleh pakatan rakyat.

Saman yang difailkan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada 11 September tahun lepas walau bagaimanapun telah ditentang oleh kerajaan negeri Selangor dengan permohonan mengenepikan ia (saman).

Namun, permohonan mengenepikan saman tersebut telah ditolak oleh Hakim Datuk Hashim Hamzah dengan kos pada 4 Februari yang lalu.

Setelah mendengar hujah peguam pemohon (kerajaan negeri Selangor), Edmund Bon dan hujah peguam-peguam bagi plaintif (71 penduduk) iaitu Walter Pereira, T. Geetha dan Azyan Dalina Balia Yusof, mahkamah berpuas hati bahawa tuntutan plaintif adalah berasas dan dengan itu menolak permohonan kerajaan negeri Selangor bagi mengenepikan saman tersebut.

Nasib yang sama menimpa kerajaan negeri Selangor bilamana tuntutan saman oleh ibu-ibu tunggal di negeri Selangor turut mendapat perhatian mahkamah dan menolak permohonan kerajaan negeri bagi mengenepikan saman itu.


Persoalan yang timbul kini adalah - apakah nasib 71 penduduk pangsapuri seksyen 7 tersebut serta para ibu tunggal yang dijanjikan elaun sebanyak RM100 sebulan sekiranya kerajaan negeri diambil alih oleh Barisan Nasional selepas pilihanraya umum ketiga belas nanti?

Masihkah hak mereka boleh dituntut atau mahkamah bakal memutuskan bahawa janji-janji manifesto pakatan rakyat hanya terpakai kepada parti perikatan yang membentuk gabungan pakatan rakyat sahaja?

Ia wajar dijelaskan oleh wakil Barisan Nasional bagi negeri Selangor untuk meyakinkan keseluruhan rakyat negeri itu.

Saturday, 30 March 2013

[EKONOMI] SELANGOR DAN PENANG BERSAING ANGKA DEFISIT SESAMA SENDIRI - #SAYANGISELANGOR #UBAHPENANG #PRU13


Defisit mencecah RM200 juta
Apakah persamaan antara kerajaan negeri Pulau Pinang dan Selangor? 

Jawapannya mudah. Kedua-dua negeri ini diperintah oleh pakatan PKR-Dap-Pas setelah mereka memenangi pilihanraya umum 2008 yang lalu.

Selain dari itu, perkembangan mutakhir juga menunjukkan 'trend' atau kecenderungan yang sama di antara kedua-dua pentadbir negeri tersebut.

Kedua-dua negeri Pulau Pinang dan Selangor boleh dikatakan sebagai antara negeri yang terkaya di Malaysia dengan pelaburan asing dan perindustrian menjana pendapatan negeri-negeri tersebut.

Iroinya, "kadar defisit" ditunjukkan bagi tahun 2012 dan suku tahun pertama 2013 dengan masing-masing mencecah angka RM262.04 juta (Pulau Pinang) dan RM200 juta (Selangor).

Di Pulau Pinang, selain defisit yang tinggi ketua menterinya, Lim Guan Eng telah memutuskan untuk membina sebuah terowong dasar laut bagi menghubungkan darat dan pulau mutiara itu. Katanya, ia boleh menjimatkan kos walaupun jambatan kedua Pulau Pinang sudah pun dipersetujui dilakukan.

Defisit mencecah RM262 juta
Manakala bagi negeri Selangor, kemelut simpanan air terawatnya yang berkurangan dan pada tahap kritikal masih menghantui rakyat negeri tersebut.

Keegoan pentadbir negeri yang diketuai oleh Tan Sri Khalid Ibrahim enggan membenarkan SYABAS memulakan projek Langat II selain menolak tawaran kerajaan Negeri Sembilan bagi membekalkan air terawat dilihat sebagai memprejudiskan keperluan utama rakyat negeri itu sendiri.

Air, secara umum adalah keperluan asas selain tempat tinggal dan makanan.

Menyentuh soal tempat tinggal, sekali lagi kedua-dua negeri Selangor dan Pulau Pinang dikecam kerana meminggirkan soal rumah kos murah apabila hanya mementingkan kebenaran dan kelulusan projek perumahan mewah yang bermula dari harga RM300 ribu ke atas sahaja dan memberi keuntungan segera dan berganda kepada pemaju-pemaju perumahan yang bersifat kapitalis dan menekan rakyat.

Dasar-dasar korporat kedua-dua negeri tersebut benar-benar tidak mesra rakyat dan wajar ditolak melalui terjemahan undi pada pilihanraya umum ketiga belas nanti.

Keegoan pentadbir negeri Selangor menolak tawaran bekalan air terawat Negeri Sembilan

Friday, 25 January 2013

[VIDEO] AZHARI SHAARI PENGERUSI PENYELARAS BL1M SELANGOR #UNDIBN


SHAH ALAM - Azhari Shaari, Ketua Pemuda Umno Shah Alam telah dilantik menjadi pengerusi penyelaras program 'Bantuan Lesen 1 Malaysia' atau BL1M bagi peringkat negeri Selangor.

Lantikan beliau telah diumumkan oleh YM Tengku Azman Tengku Zainol Abidin, exco Pemuda Umno Malaysia merangkap pengerusi Sekretariat Hal Ehwal Bandar (SHEB) dalam satu majlis taklimat yang diadakan di bangunan Umno Selangor baru-baru ini.

BL1M merupakan satu lagi produk Pemuda Umno Malaysia hasil kajian terhadap sikap dan keperluan anak muda melalui makmal pemuda Barisan Nasional (BN) atau BN youth lab wawasan YB Khairy Jamaluddin.

Melalui BL1M, bayaran bagi mengambil kelas dan ujian lesen motosikal hanyalah serendah RM199 dengan kos selebihnya disubsidikan oleh Pemuda Umno Malaysia.

Berikut adalah harapan pengerusi penyelaras negeri Selangor yang baru dilantik mengenai BL1M yang akan dilancarkan dalam setiap parlimen negeri Selangor tidak lama lagi:







Tuesday, 22 January 2013

[PAKATAN IS DEAD] MENGIMBAS DEMO-CRAZY ALA PAKATAN PAS DAP DAN PKR



buat demo bersih bukan main, siap ada bersih 1.0, 2.0, 3.0, terbaru masa 12 hb januari yang lalu, #kl112, bukan main berdemo dari malam ke siang, buat sampai merusuh kata kerajaan tak adil dalam pilihanraya... eh eh eh... punya eksyen ye.. pui.. anda ingat pemilihan parti pkr dan dap? parti haramzade tu.. kekeke... pemilihan dalam parti mereka agak-agak telus tak? nak tanya lah... keh keh....
korang baca apa tuntutan mereka... keh keh.. paling best 1 juta mari.. hehe

kit tengok apa jadi dalam pemilihan dalam parti mereka, adil dan saksama ker.. kah kah kah... pui

 wah, ni baru betul bapak punya telus dan adil.. siap kecoh mecoh ni.. kikikiki

telus dan adilnya, salah umno ni.. kikiki

perghh kena kepala kerusi tu, bocor mambang.. keh keh keh.. telusnya... haha..

ni cerita pasal dap pulak.. wah wah, lagi lah adil kalau ahli paling lama dalam parti mereka kata nakkan pemilihan CEC lagi sekali, ai tak adil ker dap ni.. kata adil ma... kekeke..

penipuan, ai takkanlah, kan parti mereka ni gila haram adil.. pui

Lagi akar umbi DAP desak pemilihan semula CEC

Wakilnya, S. Sivasamy berkata, pihaknya mahu pemilihan itu diadakan selaras dengan laungan yang sering dilaungkan kepimpinan parti iaitu cekap, akauntabiliti dan telus.

Katanya, pemilihan tersebut dilihat seolah-olah mempunyai unsur pilih kasih apabila terdapat kesilapan malah parti juga seperti tidak memberi layanan sama rata terhadap ahli daripada kaum India.

"Kita mahu pemilihan itu diadakan semula dan parti harus memastikan tiada sebarang kesilapan akan berlaku lagi.

"Bagaimana lebihan 500 undi itu boleh terjadi dalam pemilihan tersebut? Ini bukan pemilihan yang dilakukan oleh murid sekolah tetapi sebuah parti politik," katanya kepada pemberita selepas mengadakan perhimpunan berkenaan.

Dalam pemilihan CEC yang diadakan Disember lalu, Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri, Zairil Khir Johari yang pada mulanya mendapat 305 undi kemudian diumumkan memperoleh 803 undi selepas pengiraan semula dilakukan sekali gus meletakkannya di kedudukan ke-20 dalam CEC.

Sivasamy dalam pada itu menambah, dia akan menghantar surat tidak puas hati kepada kepimpinan parti dalam masa terdekat.

"Kalau suara ahli tidak didengari kepimpinan parti, apakah mereka akan dengar suara seluruh rakyat negara ini sekiranya berjaya dalam pilihan raya umum akan datang?" soalnya.

Selain itu, dia juga melahirkan kekecewaan apabila ada pihak-pihak tertentu yang cuba menafikan keahliannya dalam parti berkenaan.

"Hampir 30 tahun saya menjadi ahli DAP. Saya cuma mahu parti menunjukkan ketelusan seperti yang sering dilaungkan," ujarnya.

sumber, utusan

Laporan: headbomb

Saturday, 19 January 2013

[VIDEO] #UNDIBN - RAKYAT SELANGOR SEBENARNYA MULA MENOLAK KERAJAAN PAKATAN DAN KEMBALI MEYAKINI BN


Terlalu banyak isu yang timbul semenjak hampir 5 tahun pakatan memegang tampuk kerajaan negeri Selangor.

Sepanjang tempoh itu juga, asas kepada pemangkin kediri rakyat negeri Selangor terjejas akibat polisi kerajaan negeri di bawah menteri besarnya, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Asas pemangkin kediri utama bagi memajukan rakyat adalah pendidikan dan sistemnya.

Penyediaan penempatan asrama masih diperlukan namun tindakan Yayasan Selangor menjual tapak asrama yang membolehkan pelajar luar bandar bercampur dengan pelajar bandar bagi kemajmukan dan kematangan diri kini terjejas teruk akibat 'sistem yang diusik' oleh kerajaan negeri Selangor.

Timbalan Ketua UMNO Bahagian Kuala Langat, Dato Seri Paduka Dr Haji Shafie Mohd Salleh yang juga mantan menteri pengajian tinggi Malaysia merasakan rakyat Selangor sebenarnya telah merasakan keperitan yang dibawa ekoran masalah-masalah yang timbul di bawah pemerintahan pakatan.

Jelasnya lagi, rakyat sebenarnya mula menolak kerajaan negeri Selangor seterusnya kembali meyakini Barisan Nasional (BN).

Dengarkan penjelasan beliau di bawah ini:



Friday, 18 January 2013

[SERANG] KALAU BETUL NEGERI KEBAJIKAN, MANA RUMAH MAMPU MILIK UNTUK ORANG MUDA?





KOTA RAJA - Sikap Kerajaan Negeri Selangor pimpinan Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim yang menafikan janji manifesto pilihanraya ke-12 (PRU12) terus dipersoalkan menyebabkan Sekretariat Orang Muda Selangor (SERANG) dan Pemuda Barisan Nasional (BN) yang bekerjasama di bawah Program 'Kembara Anak Muda Sayangi Selangor' menggerakkan jentera turun padang bagi mendengar rintihan rakyat.

Menurut Pengerusi SERANG, Budiman Mohd Zohdi, antara janji yang gagal ditunaikan Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) itu adalah berkenaan isu perumahan kos rendah terutamanya untuk golongan muda yang kini menjadi keperluan belia terutamanya yang baru mendirikan rumah tangga.

"Dalam BN kita ada Pusat Khidmat Rakyat (PAKAR) dan kita terima banyak aduan. 30 peratus aduan adalah mengenai isu perumahan. Rata-rata pengadu bertanyakan bagaimana untuk mendapatkan rumah," katanya kepada pemberita dalam sidang media di pejabat UMNO Bahagian Kota Raja di sini semalam.


Tambahnya, SERANG turut mendesak kerajaan negeri Selangor untuk bersikap prihatin serta tidak melepaskan tangan dalam perkara yang melibatkan hak rakyat.

"Kita desak kerajaan negeri, polisi untuk rumah anak muda perlu diteruskan. Bagaimana rumah sewa boleh tinggal ramai-ramai, ini melibatkan aspek sosial kehidupan.Kerajaan negeri tidak boleh lari dari masalah ini kerana soal tanah adalah tanggungjawab kerajaan negeri," ujarnya lagi.

Sehubungan dengan itu, SERANG dan Pemuda BN terus menggerakkan jawatankuasa mereka turun padang ke Parlimen Kota Raja.

Turut hadir, Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kota Raja, Nur Azman Anuarul Perai, Penyelaras Dun Pandamaran, Datuk Dr. Ching Eu Boon dan Setiausaha Pemuda MIC Kota Raja, D. Kajendren.

Sebelum ini dalam program sama, SERANG telah mengadakan lawatan ke kawasan Pandan Jaya yang melibatkan Parlimen Pandan.


Laporan: shahalamrebels

Monday, 14 January 2013

#KEMBARAANAKMUDA : BILA @ARMAND_PJU MULA MENGAUM BERSAMA ANAKMUDA SATU SELANGOR @TUNFAISAL



Kembara Anak muda Sayangi Selangor memulakan jelajahnya dengan menjadikan Kuala Langat destinasi pertama mereka. 

Dengan menampilkan penceramah-penceramah muda seperti Budiman Zohdi, Arman Azha, Mohd Khairul Azam, Khairul Muzammil, Ben Liew Pok Boon, Suhaila Dato Md Zin, Zainuri Dato Zakaria, Dato Dr Ching Eu Boon, Zurihan Yusop dan Kajendran Doraisamy anak-anak muda Selangor terus mengasak kepimpinan kerajaan pakatan Selangor dengan menekankan pembohongan demi pembohongan mereka di bawah pimpinan menteri besarnya, Tan Sri Khalid Ibrahim.



Sebagai contoh Budiman yang juga ketua penyelaras program Kembara Anak Muda ini terus memberikan angka "sifar" kepada perumahan mampu milik di parlimen Kuala Langat dan ini tidak menunjukkan langsung konsep kebajikan yang dilaung-laungkan pakatan.


Manakala Zainuri, Naib Ketua Pemuda UMNO Selangor terus terang mempertikaikan 'kebajikan' apakah yang mahu dibawa kerajaan pakatan apabila infrastruktur di negeri ini seperti jalanraya pun tidak mampu dijaga, berlopak sana sini dan mendatangkan bahaya kepada rakyat sendiri.


Peliknya, peruntukan kerajaan pusat kepada negeri telah diberi tetapi mengapa infrastukturnya tetap tidak dijaga dan kemana perginya wang tersebut?


Manakala Armand pula dengan lantang mengeji kerajaan pakatan yang penuh dengan janji palsu sewaktu pilihanraya umum 2008 namun haprak yang ditunaikan seperti mahu memberi bantuan kewangan kepada mahasiswa serta ibu tunggal dan berbagai lagi seperti mana di dalam Manifesto 2008 oleh rejim Pakatan.


Apa pun, kembara ini akan terus menyelusur ke pelosok negeri Selangor bagi penerangan jelas tipu daya dan kepincangan kerajaan negeri di bawah rejim pakatan. 

Syukur sambutan hangat oleh rakyat dan penduduk di Kuala Langat walaupun pada masa sama pihak Astro menanyangkan secara langsung Program Maharaja Lawak Mega 2012, tetapi masih ribuan rakyat negeri selangor hadir di program ini kerana kini sedar betapa pentingnya kebajikan mereka dijaga.


Kembara Anak Muda Sayangi Selangor Hadir Dengan "FAKTA BUKAN AUTA" , Tunggu Kehadiran kami di kawasan anda tidak lama lagi.


Laporan: armandpju

Friday, 11 January 2013

[KHAS] KEMBARA ANAKMUDA SAYANGI SELANGOR MULA SERANG REJIM PAKATAN SELANGOR BERMULA DI KUALA LANGAT

Kembara Anakmuda Sayangi Selangor memulakan jelajahnya dengan menjadikan Kuala Langat destinasi pertama mereka.

Dengan menampilkan penceramah-penceramah muda seperti Budiman Zohdi, Arman Azhar, Mohd Khairul Azam, Khairul Muzammil, Ben Liew Pok Boon, Suhaila Dato Md Zin, Zainuri Dato Zakaria, Dato Dr Ching Eu Boon, Zurihan Yusop dan Kajendran Doraisamy anak-anak muda Selangor terus mengasak kepimpinan kerajaan pakatan Selangor dengan menekankan pembohongan demi pembohongan mereka di bawah pimpinan menteri besarnya, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Sebagai contoh Budiman yang juga ketua penyelaras program kembara anakmuda ini terus memberikan angka "sifar" kepada perumahan mampu milik di parlimen Kuala Langat dan ini tidak menunjukkan langsung konsep kebajikan yang dilaung-laungkan pakatan.

Manakala Zainuri, Naib Ketua Pemuda UMNO Selangor terus terang mempertikaikan 'kebajikan' apakah yang mahu dibawa kerajaan pakatan apabila infrastruktur di negeri ini seperti jalanraya pun tidak mampu dijaga, berlopak sana sini dan mendatangkan bahaya kepada rakyat sendiri.

Peliknya, peruntukan kerajaan pusat kepada negeri telah diberi tetapi mengapa infrastukturnya tetap tidak dijaga dan kemana perginya wang tersebut?

Manakala Armand pula dengan lantang mengeji kerajaan pakatan yang penuh dengan janji palsu sewaktu pilihanraya umum 2008 namun haprak yang ditunaikan seperti mahu memberi bantuan kewangan kepada mahasiswa serta ibu tunggal dan berbagai lagi.

Apa pun, kembara ini akan terus menyelusur ke pelosok negeri Selangor bagi membogelkan tipu daya dan kepincangan kerajaan negeri di bawah rejim pakatan.














Wednesday, 9 January 2013

#KEMBARAANAKMUDA : JELAJAH ANAKMUDA SAYANGI SELANGOR BERMULA DI KUALA LANGAT




SHAH ALAM - Lebih 30 badan bukan kerajaan (NGO) di Selangor dengan keanggotaan kira-kira 150,000 menyertai 'Sekretariat Jom Tolak Pakatan' akibat sudah bosan dengan gelagat dan sandiwara pentadbiran kerajaan Selangor pimpinan pakatan haram.


Jurucakap sekretariat Hamidzun Khairuddin berkata, mereka mewakili sekumpulan rakyat Selangor menolak pemerintahan rejim pakatan pembangkang kerana selepas hampir lima tahun berkuasa, Selangor terus dibelenggu pelbagai krisis, polemik, penyelewengan dan masalah yang tidak pernah selesai.

Antara NGO yang menyertainya ialah Jaringan Melayu Malaysia, Jaringan Cina Malaysia, Kelab Perpaduan Insan Selangor, IMAM, 4Justice, TIBAI (Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim), Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Sekretariat Orang Muda Selangor (SERANG), Jalur Tiga (JATI) dan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Selangor.



Hamidzun yang juga Pengerusi GAPS dalam sidang media di sini berkata, mereka akan melahirkan gelombang menolak pakatan PKR-DAP-PAS menerusi
sekretariat itu.


Sekretariat akan membongkar dan menyedarkan orang ramai mengenai  20 dalil mengapa pakatan haram perlu ditolak rakyat Selangor antaranya kegagalan menunaikan 31 janji manifesto pilihan raya umum 2008, masalah air Selangor, isu pengambilalihan hutang Talam, kegagalan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor menyediakan rumah murah, isu penutupan asrama Yayasan Selangor dan percambahan rumah urut dan hotel murah.


Beliau berkata, buat permulaan Sekretariat Jom Tolak Pakatan akan mengadakan ceramah di Meru pada hari ini dan berjanji untuk membantu BN menang dalam pilihan raya umum akan datang

Laporan: shahalamrebels


Friday, 4 January 2013

PANAS : BILA AHLI UMNO/BN MENGAMUK PERUNTUKAN TAK TURUN KE JENTERA DAN AKAR UMBI C.C. @NAJIBRAZAK @NOHOMAR @ZINMOHAMED




PANAS!!!!!


Kali ini aku tak nak cerita pasal puak FUCKatan... Aku nak cerita pasal RM dan PERUNTUKAN.

Al-kisahnya... aku difahamkan bahawa Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor telah memperuntukkan sejumlah amaun kat Ketua-Ketua Bahagian untuk adakan sambutan tahun baru!!! 

Perghh... Besar gak bajet tu... Tapi yang menghairankan aku sekarang ni... takde pulak aku nampak ada program... hehehe... Mana perginya duit tuu???

Beli perabut ke bang... alahai, belum tentu jadi calon ko dah buat hal... camne rakyat tak marahkan UMNO/BN. 


Kerana nila setitik, rosak susu sebelanga!

Tak cukup ke pendapatan yang ko dapat tiap bulan? Aku nak ingatkan ko yer... walaupun aku orang UMNO/BN aku sebagai ahli parti yang sayangkan agama, bangsa dan negara aku berhak tegur mana yang tak betul. Yang salah tetap salah!!

Beriya-iya pemimpin atasan dan bawahan perjuangkan slogan BN MAMPU BERUBAH tapi yang kat tengah tak berubah!!! 


Please take note ye para pemimpin yang kat peringkat pertengahan tu... Atau sekadar kita mimpi untuk dapatkan balik Selangor.


"Sesungguhnya Allah menyuruh kamu menyampaikan amanat kepada yang berhak menerimanya, dan (menyuruh kamu) apabila menetapkan hukum di antara manusia supaya kamu menetapkan dengan adil. Sesungguhnya Allah memberi pengajaran yang sebaik-baiknya kepadamu. Sesungguhnya Allah adalah Maha Mendengar lagi Maha Melihat"

(Surah An-nisa' : 58)


NASIHAT AKULAH KANNN....PEMIMPIN TERSEBUT TOKSAH DIANGKAT JADI CALON NANTI..BUAT ROSAK PARTI JE...DAN KALAU PEMIMPIN DAH SEDO DIRI,TAUBATLAH SEGERA...

Laporan: pemudatelokdatok

Wednesday, 2 January 2013

LAPORAN KHAS [PAKATAN IS DEAD] : KHALID SAMAD BERI LALUAN PADA USTAZ AZHAR IDRUS KERUSI PARLIMEN SHAH ALAM DALAM PRU13?

Tajuk yang 'exaggerating' dan provokatif
Pertama, TMS agak hairan kenapa bersungguh-sungguh Harakahdaily.net memaparkan tajuk berita "Lebih 100,000 sertai perhimpunan di Dataran Shah Alam".

Lebih musykil juruaudit manakah yang dipanggil bagi mengira jumlah kehadiran pada malam tersebut yang menyandarkan beberapa keping gambar semata sebagai bukti untuk dinilai oleh para pembaca.

Kedua, TMS sangat musykil kenapa perlu Harakahdaily.net membuat penilaian komperatif antara pengunjung sambutan malam tahun baru di dataran Shah Alam tersebut dengan pengunjung program Karnival Sayangi Selangor anjuran Barisan Nasional (BN).

Ini jelas dengan paparan beberapa keping gambar program Karnival Sayangi Selangor yang menunjukkan hanya sudut tertentu sahaja seperti ruangan pentas yang mentrampilkan tetamu terhormat tetapi bukan para pengujung?

Di akhir berita tersebut, jelas menunjukkan pemberitaan bersifat adu-domba apabila Harakahdaily.net menyiarkan 'photoscreen' diambil dari laman peminat (fanpage) facebook Sayangi Selangor yang memperlekehkan salah satu slot dalam Karnival Sayangi Selangor iaitu tarian dari para penari India/Chennai.


Adakah rakyat Selangor hanya terdiri dari 
kaum Melayu sahaja?
Dan mereka kemudian mendabik dada kononnya dapat membuat persembahan yang lebih Islamik dengan menurunkan penceramah ikonik seperti Ustaz Azhar Al-Idrus dan beberapa artis lain termasuklah Aziz M. Osman serta bekas juara bina badan, Dato' Malek Noor.

Sukacita ingin TMS nyatakan bahawa tidak kira mana-mana program yang berlangsung, kemeriahan yang ditonjolkan oleh rakyat negeri Selangor dalam menyambut kedatangan tahun baru 2013 adalah penting sekali.

Ia mengambil kira partisipasi rakyat berbilang bangsa dan mengambil kira keharmonian kaum Melayu, Cina, India dan lain-lain dan tidak semestinya mengutamakan kaum Melayu sahaja seperti yang ditempik sorak oleh Harakahdaily.net.

Soal mendabik dada siapa lebih Islamik tidak relevan kerana program anjuran BN senantiasa peka kepada hakikat kependudukan Malaysia yang berbagai latar belakang agama, adat, budaya dan bahasa.

Sifat busuk hati seperti yang ditonjolkan oleh pemberitaan Harakahdaily.net amat tidak profesional apabila gagal menunjukkan kehadiran sebenar pengunjung Karnival Sayangi Selangor yang mencapai lebih dari 200 ribu sepanjang empat hari ia berlangsung dan hari terakhir mencatatkan rekod lebih dari 100 ribu pengunjung.


Kehadiran ribuan rakyat Selangor boleh dilihat 
dalam blog ini (klik sini)

Pakatan boleh memanggil siapa sahaja artis bagi membawa daya tarikan mereka terhadap para pengunjung seperti kepentingan Ustaz Azhar Al-Idrus yang mampu menarik ribuan peminatnya.

Bahkan penerimaan tawaran untuk hadir oleh Aziz M. Osman serta Dato' Malek Noor tidak perlulah dipolitikkan kerana mereka juga penggiat seni yang memerlukan sumber pendapatan dan jemputan seumpamanya merupakan satu rezeki yang tidak wajar ditolak. 

Sama seperti para artis yang hadir dan menjayakan program Karnival Sayangi Selangor bahawasanya mereka juga hadir kerana tuntutan hidup mendapatkan rezeki melalui persembahan yang mereka jayakan.


artis lain juga perlu mencari rezeki, namun mereka sering terperangkap dengan 'remarks' dari akhbar 
Harakah yang menggambarkan seolah-olah artis tersebut pendukung tegar parti tersebut

Namun, seandainya Azhar Idrus tidak hadir pada malam itu, mampukah dataran Shah Alam mengumpulkan ribuan pengunjung?

Mungkin sudah tiba masanya untuk Khalid Samad berfikir mampukah dirinya menarik ribuan pengunjung seperti yang Azhar Idrus lakukan. 

Jika Khalid Samad rasakan bahawa dirinya tidak mampu... nah, mungkin Khalid Samad boleh mengenepikan agenda peribadinya dengan memberi laluan kepada Azhar Idrus untuk menjadi calon bagi kawasan parlimen Shah Alam.


PANAS : PROGRAM "KARNIVAL SAYANGI SELANGOR" DIGERUNI SAMPAI FANPAGE PUN DISERANG

Apa yang nak aku katakan.. tengok komen-komen dari page Sayangi Selangor ni, hanya penchacai dap menyerang habis habisan untuk tunjuklah kononnya rakyat Selangor tetap bersama PR.. eleh eleh.. kalau tengok komen kat post Sayangi Selangor tu... hanya 40-50 komen je yang majoriti dari penjilat kasut dap.. cakap dah lah merapu.. ibarat kartun langgar tiang.. camtu lah... kalau kita tengok like.. lagi ramai dari yang komen.. sebab diikutkan orang malas nak komen sekali sebab penchacai Dap dah serang kemain kat page tu... so realiti sekarang macam ni... mereka ni dah gentar dah... sakit kepala dah... yelah.. yang datang di I-City ramai gila orang datang...

Memang betul ada benarnya ceramah ustaz Azhar Idrus pun ramai.. alah orang BN tak de pun nak kutuk.. malah suka lagi ceramah tu.. tak semestinya yang datang ceramah tu adalah semua orang pas.. ooo kira datang semua terus jadi orang pas lah... eleh eleh.. betapa ceteknya pemikiran otak tapir dari penchacai...


Kesimpulannya... orang pakatan NI MEMANG DENGKI PERUT HIJAU BRO... PUI..

Meh ke link page Sayangi Selangor klik sini 

Laporan:  headbomb

Tuesday, 1 January 2013

SELAMAT TINGGAL 2012 & SELAMAT DATANG 2013


Krew TMS mengucapkan

SELAMAT TINGGAL 2012 
DAN 
SELAMAT DATANG 2013.

Semoga tahun 2013 membawa pengertian yang lebih bermakna kepada seluruh rakyat Selangor Darul Ehsan khususnya dan rakyat Malaysia amnya.

Perangi rasuah & korupsi
Tolak kronisme & nepotisme

Sayangi Selangor, UNDI BN

Monday, 31 December 2012

#UNDIBN : TAMAN TEMA AIR I-CITY DIBUKA PERCUMA UNTUK HARI INI SAHAJA SEMPENA KARNIVAL SAYANGI SELANGOR




SHAH ALAM - Rakyat Selangor berpeluang meluangkan masa bersama keluarga secara percuma di Taman Tema Air I-City pada hari terakhir karnival, 31 Disember ini.

Timbalan Setiausaha Karnival Sayangi Selangor, Datuk Dr. Ching Eu Boon berkata, Taman Tema Air akan dibuka secara percuma kepada setiap pengunjung pada hari terakhir karnival tersebut.

"Tiada pembayaran akan dikenakan untuk memasuki Taman Air tersebut pada hari terakhir (31Dis) selepas pukul 7 malam ", katanya ketika ditemui oleh pemberita di Karnival Sayangi Selangor disini, hari ini.

Sehubungan itu, beliau yang juga merupakan Ketua Penerangan Pemuda Barisan Nasional Selangor menyarankan supaya rakyat Malaysia tanpa mengira latar belakang politik ataupun kaum dapat hadir ke karnival tersebut yang bermula semalam sehingga 31 Dis ini.

"Datanglah beramai-ramai ke karnival ini bersama keluarga dan rakan-rakan ketika musim cuti sekolah ini.

"Jadikan tiga hari karnival ini sebagai hari keluarga yang pasti menjanjikan kepuasan dan keseronokan ketika berada di karnival ini," katanya.


Laporan: shahalamrebels 

Sunday, 30 December 2012

#UNDIBN : KARNIVAL SAYANGI SELANGOR DISERBU



SHAH ALAM - Kira-kira 6,000 peluang pekerjaan dalam pelbagai bidang ditawarkan oleh lebih 20 syarikat, sempena 'Karnival Sayangi Selangor, Yakini BN' di i-City, Seksyen 7, bermula hari ini.

Koordinator Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Mohd Zin Mohamed, berkata program itu adalah peluang terbaik untuk pencari kerja, terutama golongan belia mendapatkan maklumat mengenai kerjaya bersesuaian dan peluang pekerjaan.

 
“Majlis Belia Selangor (MBS) memandang serius isu peluang pekerjaan di kalangan golongan muda dan kita bersetuju untuk menganjurkan program seumpama ini.

“Selain disajikan dengan aktiviti riadah, MBS dengan kerjasama Jobs Malaysia bersetuju mengadakan aktiviti yang memberi manfaat kepada golongan muda dan kita jangkakan ia mendapat sambutan luar biasa,” katanya selepas mengadakan lawatan di tapak karnival di sini, semalam.

Lebih 500,000 dijangka hadir sempena karnival yang akan berlangsung tiga hari itu, yang mana Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dijadual merasmikan acara kemuncak, Isnin ini. 

Mohd Zin berkata, BN dengan kerjasama MBS turut membuka kaunter pendaftaran Skim Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA), selain memberi penerangan mengenai pelbagai program membabitkan golongan belia yang dilaksanakan Kerajaan Pusat.

“Keperluan golongan muda sering menjadi isu serta diketengahkan pelbagai pihak seperti masalah pengangguran dan rumah mahal turut menjadi sebahagian aktiviti dalam karnival ini,” katanya.

Beliau berkata, selain 5,000 ahli akan mengumumkan sokongan terhadap BN, sebanyak 100 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) turut hadir pada malam ambang 2012, sebagai tanda sokongan terhadap parti berkenaan.

“Mereka tidak akan menyertai UMNO, MCA atau MIC, sebaliknya akan bergerak sebagai NGO yang akan mendokong segala aspirasi Kerajaan Pusat untuk kebaikan dan kesejahteraan rakyat berbilang kaum,” katanya.

Katanya, selepas mendapat maklum balas positif mengenai penganjuran karnival pada tahun lalu, BN akan memastikan keselamatan pengunjung, terutama di kawasan Taman Tema Air yang dijangka akan mendapat sambutan luar biasa.

“Kita juga menyediakan surau yang lebih besar dan mampu menampung seramai 100 pengunjung pada satu masa. Karnival berkonsepkan santai ini sesuai untuk setiap bangsa dan pelbagai lapisan umur kerana kita seimbangkan setiap aktiviti dengan membabitkan semua peringkat umur,” katanya.

Laporan: shahalamrebels

Saturday, 29 December 2012

PANAS : KENAPA MDKL CABUT BANNER KARNIVAL BN MALAM-MALAM?

Lagi-lagi Majlis Daerah Kuala Langat (MDKL). Kerjanya asyik nak 'ops bersih' dan kali ini yang jadi mangsa adalah banner Karnival Sayangi Selangor anjuran Barisan Nasional (BN) Selangor.

Beberapa banner yang dipasang sekitar bandar Banting telah dicabut sebentar tadi.

Ramai maklum bahawa di I-City, Shah Alam karnival tersebut sedang rancak berjalan dengan partisipasi 100 NGO.

Kurang ajar tak?