Thursday 29 November 2012

#PAU2012 : MIMPI MIMPI MIMPI.... PAKATAN BERMIMPI KATA MUHYIDDIN YASSIN,, TAPI LOLONG KATA BN PERLU KEMASKINI



Sewaktu merasmikan serentak ketiga-tiga sayap Puteri, Pemuda dan Wanita UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Timbalan Perdana Menteri menegaskan perkongsian kuasa melalui BN menyebabkan Malaysia tidak pernah mengalami krisis perkauman dan politik yang teruk.
Katanya, ”Sepanjang lima dekad pemerintahan BN, muafakat yang dicapai untuk memerintah negara secara bersama tidak pernah kita ingkari. Janji untuk bekerjasama dan berkongsi kuasa tidak pernah kita nodai. Prinsip ini sentiasa kita pupuk dan disuburkan dan kini menjadi pasak kekuatan Barisan Nasional,” katanya.
Lolong percaya ramai yang bersetuju. Namun akhir-akhir ini Lolong terasa keikhlasan parti komponen perlu dikaji semula. Bagi Lolong, MCA yang kini gagal meraih sokongan padu kaum Cina untuk menyokong mereka, kini berbuat sesuka hati demi menjadi popular. Malah tidak sedikit tindakan mereka khasnya kenyataan-kenyataan daripada presidennya, Chua Soi Lek merugikan BN.
Kekadang Lolong merasakan, MCA tidak ikhlas dalam perjuangan. Mereka dilihat lebih mementingkan agenda bangsa daripada agenda BN. Perkara ini perlukan siasatan dan perbincangan rapi dn mendalam. Kita tidak mau ‘ribut dalam cawan’ bertukar menjadi tsunami pembunuh seperti yang kita alami pada 2008.
LOLONG:- APA DAH JADI DENGAN AGENDA MELAYU?
Laporan: lolong

0 comments:

Post a Comment