Thursday 24 January 2013

[PAKATAN IS DEAD] "MAMPUSLAH KAU IBU TUNGGAL"



Mari kita dengarkan kembali ayat wakil ibu tunggal ini, Munarti Sulaima, di dalam petikan klip video di bawah antara minit 1:00 hingga 1:03




"...haa mampuslah kau ibu tinggal!"

Itulah luahan hati beliau mengenangkan nasib para ibu tunggal di negeri Selangor yang dipermainkan oleh kerajaan negeri di bawah pentadbiran Tan Sri Khalid Ibrahim.

MANIFESTO BUKAN JANJI adalah antara ayat-ayat YB Rodziah sebelum ini apabila ditanya mana janji-janji pilihanraya terdahulu termasuklah wang ihsan kepada ibu tunggal.

Keadilan akan ditegakkan apabila hari ini permohonan kerajaan negeri Selangor untuk membatalkan saman dikemukakan oleh 2,020 ibu tunggal bagi menuntut sejumlah RM10.9 juta telah ditolak oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam.

Hakim Datuk Yaacob Mohamad Sam dalam keputusannya memaklumkan tuntutan plaintif (ibu tunggal) sebagaimana dibawa oleh peguamnya, Azyan Alia Yusof punyai asas dan merit justeru menolak hujah peguam Vishal Kumar yang mewakili defendan (kerajaan negeri) dan seterusnya mengarahkan defendan memasukkan pembelaan mereka 14 hari dari tarikh hari ini (kelmarin).

Kita lihat akhirnya siapa yang akan MAMPUS!

Kerajaan pakatankah atau ibu tunggal?


cerita lanjut ada di sini

0 comments:

Post a Comment