Tuesday 30 October 2012

KETUA PEMUDA UMNO KUALA LANGAT BELOT DAN BERSEKONGKOL BAKAL SAMBUT @ANWARIBRAHIM MALAM ESOK

Zurihan bertopi
"Kami gembira, setelah 10hb (Oktober) yang lalu... Anwar masih sanggup lagi untuk turun ke Kuala Langat. Kami penduduk Kuala Langat akan turut serta menyambut kedatangan beliau sekali lagi", ujar Zurihan Yusop, Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kuala Langat.

"Kalau hari tu, kami tak sempat nak bagi 'buah-tangan' pada ketua umum pakatan ini (Anwar Ibrahim) tetapi kali ini kami akan pastikan kedatangan beliau akan membawa pulang 'cenderahati' kami sebagai rakyat Selangor", sambungnya lagi.

Malam esok (30hb Oktober) Anwar Ibrahim telah dijadualkan untuk turun ke padang awam bandar Banting Baru dan memberikan ceramahnya dalam siri kedua jelajah Selangor beliau. 

"Kami bercadang untuk berarak menyambut ketibaan Anwar yang menaiki bas milikan (Tan Sri) Khalid Ibrahim sambil membawa memorandum memohon perlaksanaan janji-janji manifesto PRU12 tahun 2008 yang lalu dari Anwar. Memorandum inilah 'cenderahati' kami untuk beliau dan rombongannya"

kenderaan yang bakal digunakan oleh Anwar dan rombongannya kali ini

"Kita pun hairan dengan 'endorsement' Anwar terhadap (Tan Sri) Khalid Ibrahim sebagai menteri besar terbaik sedangkan banyak janji-janji pilihanraya lalu tidak dilaksanakan", ujar Zurihan.

Zurihan yang merupakan Penolong Setiausaha Pergerakan Pemuda Perhubungan Negeri Selangor turut membacakan beberapa manifestasi yang tertera dalam manifesto PR pada tahun 2008 lalu.

"Anwar, tunggu kami... dalamnya (memorandum) nanti akan dinyatakan apakah janji-janji pakatan yang tinggal janji dan tak lebih hanyalah gula-gula angin untuk menipu pengundi di Selangor", kata Zurihan sebelum menamatkan perbualan bersama TMS.

klik (sini) dan (sini)
Pada 10hb Oktober lalu, Anwar Ibrahim telah turun ke pantai Morib dalam Siri Jelajah Selangor beliau tetapi hanya disambut tidak lebih 300 penduduk tempatan.

Nasibnya dikongsi bersama Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu yang turut pernah hadir memberikan ceramah di padang awam Kg. Medan, Sijangkang skitar bulan April serta padang awam Telok Panglima Garang baru-baru ini tetapi hanya dihadiri tidak lebih dari 200 penduduk tempatan dan selebihnya hanyalah orang luar yang turut serta bersama rombongan beliau (Mat Sabu).

Esok, Anwar dijangka telah mengerahkan Abdullah Sani dan Yunus Hairi kedua-duanya adalah ahli parlimen Kuala Langat (PKR) dan ADUN Sijangkang (PAS) untuk sehabis mungkin mengeluarkan 'orang kampung' bagi membilas kemaluan yang pernah dihadapi oleh kedua-dua Anwar dan Mat Sabu sebelum ini.

(sini)

0 comments:

Post a Comment