SELAMAT DATANG KE TEAM MEDIA SELANGOR

Team Media Selangor. Suara Maya Rakyat Selangor.

MEDIA MAYA RASMI PRU 13 BN SELANGOR

Membawa lintas langsung Pilihanraya Umum 13 terus ke kaca komputer anda.

SAYANGI SELANGOR, YAKINI BN

Pastikan sokongan kita kepada Barisan Nasional

AKUJANJI BARISAN NASIONAL

Menepati Janji, Membawa Harapan.

SELANGOR BAKAL DITAWAN

Kembalikan Selangor kepada Barisan Nasional

Showing posts with label Kuala Langat. Show all posts
Showing posts with label Kuala Langat. Show all posts

Wednesday, 24 December 2014

[PANAS] ADUN PAS TANJUNG SEPAT ANGGAP MELAYU BOLEH DIBELI DENGAN WANG BABI

Nampaknya kepimpinan Pakatan Pembangkang semakin berani berbohong kepada rakyat Selangor apabila mendakwa bahawa penduduk Kuala Langat telah menyatakan persetujuan dengan pembinaan ladang babi moden yang akan dibina di kawasan itu (sila rujuk di sini)


Hakikatnya majoriti penduduk beragama Islam di kawasan tersebut, waima penyokong Pakatan Pembangkang sendiri menolak pembinaan ladang babi moden dirancang kerajaan negeri Selangor itu kerana khuatir berlaku penularan virus Nipah dan Japanese Encephalitis (J.E.) yang pernah mengemparkan negara dan membunuh ribuan rakyat.

Sebersih manapun ladang babi atau semoden manapun sistem saliran yang bakal dibina di kawasan tersebut, tiada jaminan kepada rakyat Kuala Langat bahawa dua jenis virus ini tidak akan tersebar kepada penduduk setempat.

Malah kawasan tersebut yang mempunyai majoriti penduduk beragama Islam nyata kurang senang apabila babi dikategorikan sebagai najis mughazah yang harus disamak dengan air bersih dan tanah apabila umat Islam menyentuhnya.

Persoalannya mengapa pula pemimpin Pakatan Pembangkang termasuk ADUN Tanjung Sepat, Ir Mohd Haslin Hassan sanggup menipu rakyat Selangor dengan mendakwa bahawa penduduk Kuala Langat bersetuju dengan pembinaan babi?

Dan lebih menyedihkan mengapa ladang babi itu tidak sahaja dibina di kawasan majoriti penduduk bukan beragama Islam?

Menambahkan biadabnya lagi apabila membaca kenyataan ADUN Tanjung Sepat yang menganggap pembinaan ladang tersebut yang terletak berhampiran penempatan penduduk Melayu beragama Islam bukan masalah besar dan boleh diselesaikan dengan bayaran pampasan semata-mata.
"Isu ini sebenarnya sudah lapuk dan perlu dibangkitkan atas sebab menjamin masalah kebersihan selepas ini, namun lokasi cadangan projek yang dicadangkan kira-kira dua ke tiga kilometer berhampiran penempatan penduduk Melayu itu sebenarnya bukan masalah besar. 
"Pihak berkenaan sudah buat kajian ke atas tanah seluas 136 hektar itu. Penduduk boleh membantah jika masalah tanah mereka yang bakal diambil namun sekiranya pihak tersebut membayar nilai tanah yang memberi keuntungan apa salahnya,” - Ir Mohd Haslin Hassan
Apakah ADUN Tanjung Sepat ini menganggap maruah dan nyawa orang Melayu boleh dibeli dengan hanya wang ringgit?

Biadab, memang biadab pemimpin PAS ini. Mungkin ADUN Tanjung Sepat ini beranggapan bahawa maruah orang Melayu beragama Islam di Kuala Langat boleh dibeli dengan wang babi dan dia sendiri sanggup membiarkan keadaan seperti ini berlaku.


Kepada rakyat Kuala Langat, marilah sama-sama kita timbang kembali sokongan yang telah anda berikan kepada Pakatan Pembangkang dalam pilihan raya umum lalu. Apakah anda sanggup membiarkan maruah dan nyawa anda ditukar dengan wang ringgit dari hasil penternakan babi? Apakah anda sanggup membiarkan kemungkaran terus berlaku?

Jika anda marahkan kerajaan UMNO-Barisan Nasional kerana pernah tersilap membenarkan pembinaan kilang arak di Petaling Jaya dan Shah Alam, apakah anda sanggup pula membiarkan pembinaan ladang NAJIS MUGHALAZAH di Kuala Langat pula?

Sama-sama kita berfikir sejenak dan jangan buta dengan ketaksuban parti politik. Ayuh, kita sama-sama menentang pembinaan ladang babi yang jelas membawa lebih banyak kemudaratan berbanding kebaikan kepada rakyat Selangor dan umat Islam di negeri ini!

Sesungguhnya, madu yang anda beri akhirnya dibalas dengan racun oleh kerajaan negeri Selangor.

Friday, 26 April 2013

[PENIPUAN PAKATAN] BEKAS ISTERI DOLAH SANI BAKAL TURUN GELANGGANG MENEMPELAK "AGENDA WANITA MALAYSIA" PAKATAN ?


Calon PKR bagi kerusi P.112 Kuala Langat, Abdullah Sani, bakal mendapat tentangan bukan dari calon lawan iaitu Kapten (B) Shaharudin Omar (BN) tetapi dari bekas isterinya sendiri, Halimah Mohd Sahat dalam kempen menuju hari pembuangan undi yang dijadualkan 5 haribulan hadapan.

Sebelum ini, Abdullah Sani telah menjalani kehidupan berkeluarga selama 27 tahun bersama Halimah dan dikurniakan enam anak dan seorang cucu. Walau bagaimana pun, Abdullah Sani telah menceraikan Halimah sekitar tahun 2012 setelah menikahi Faizah Ariffin yang juga merupakan 'orang kuat' Srikandi PKR.

Kisah tragis Halimah mendapat liputan luas dalam sebaran maya namun kurang mendapat pendedahan penduduk tempatan terutama yang tinggal di kawasan kampung seperti Sungai Buaya, Kg Sawah, Pulau Carey, Sijangkang, Bukit Kemandul dan lain-lain.

TMS terima maklumat dari sumber terdekat Halimah bahawa beliau telah menawarkan diri untuk memberi ceramah motivasi kepada kaum wanita Kuala Langat tentang agenda palsu Pakatan Rakyat yang kononnya memperjuang dan membela nasib kaum wanita sedangkan ramai dari kalangan pemimpin pakatan terutama dari PKR sendiri menindas isteri mereka seperti ustaz Badrul Amin dan lain-lain.

Presiden PKR, Wan Azizah bukanlah contoh terbaik boleh diambil dari Pakatan Rakyat kerana beliau hanyalah satu kes dari berpuluh kes penganiayaan terhadap isteri yang diamalkan meluas oleh pemimpin pakatan.

Thursday, 4 April 2013

[PRU13] PERANG PSIKOLOGI BERMULA DENGAN 'TOLAK BN' - #PRU13


Perang psikologi mula dimainkan oleh pakatan sehari setelah pengumuman pembubaran dewan rakyat oleh YAB Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak.

'Bunting' yang mengutuk dan mengeji Barisan Nasional (BN) mula digantung oleh pakatan dan ini dapat dilihat di beberapa kawasan tertentu dalam parlimen Kuala Langat.

Antara yang dinyatakan adalah "BN tidak amanah" dan "tanah rezab Melayu hilang" justeru slogan 'Tolak BN' disandarkan.

TMS belum menerima sebarang penjelasan berkaitan perkara ini. Abdullah Sani, ahli parlimen Kuala Langat dari parti PKR gagal dihubungi bagi menjelaskan mesej yang cuba disampaikan tersebut.



[PRU13] ZURIHAN YAKIN KUALA LANGAT KEMBALI KE PANGKUAN BN- #PRU13 #SAYANGISELANGOR


Antara kawasan tumpuan di Selangor adalah kerusi-kerusi dalam bahagian Kuala Langat yang menawarkan satu kerusi parlimen dan tiga kerusi dewan undangan negeri.

Tiga kerusi dewan undangan negeri adalah masing-masing N.53 Morib, N.52 Teluk Datok dan N.51 Sijangkang.

Pemimpin pakatan mendominasi tiga dari empat kerusi tersebut iaitu PKR (parlimen), Pas (N.51) dan Dap (N.52) manakala BN hanya mampu menang satu kerusi iaitu N.53 pada tahun 2008.

Namun, pengerusi Pemuda BN Kuala Langat saudara Zurihan Yusop meyakini bahawa tragedi 2008 tidak mungkin akan berulang kembali dalam pilihanraya umum ketiga belas ini.

Beliau bersandarkan kepada sentimen penduduk Kuala Langat yang mulai bosan dengan kepimpinan sedia ada seperti YB Dr Yunus Hairi (Sijangkang), YB Philip Tan (Teluk Datok) dan YB Abdullah Sani (Kuala Langat) sendiri.

"Sudah banyak program yang mereka (pakatan) jalankan di sini (Kuala Langat) tapi paling ramai pernah mereka tarik penduduk tempatan keluar adalah sewaktu Anwar hadir di Banting Baru dalam jelajah mereka tidak berapa lama dulu. Itu pun sekitar satu ribu orang sahaja dan rata-rata adalah ahli parti perikatan mereka sendiri"

"Saya kira sudah lebih dari dua kali timbalan presiden Pas (Mat Sabu) turun dan hadirin yang turun sekitar dua tiga ratus orang sahaja dan ini tidak sampai dua peratus pun bilangan pengundi di Kuala Langat", ujar Zurihan.

PKR cabang Kuala Langat adalah antara cabang paling bermasalah di Malaysia bilamana ahli parlimennya Abdullah Sani terlibat secara langsung dengan pergeseran dalaman terutama ketua cabang Kuala Langat, David Cheong.

Sumber memaklumkan bahawa Pas Kuala Langat mendesak agar calon seluruh kerusi termasuk parlimen dan N.53 Morib diberi kepada mereka kecuali kerusi N.52 Teluk Datok.

Ini secara tak langsung menidakkan kewujudan PKR Kuala Langat dan desas desus mengatakan bahawa bakal wujud ramai calon bebas dari serpihan PKR yang menawarkan diri untuk bertanding nanti.

"Kita yakin BN akan menang di Kuala Langat kerana sejarah membuktikan bahawa Kuala Langat sebenarnya adalah kubu kuat BN di Selangor dan sejarah itu akan kami ulang pada pilihanraya kali ini" kata Zurihan sewaktu ditemui selepas mesyuarat jawatankuasa Pemuda Umno Kuala Langat di ibu pejabat parti itu malam tadi.

Zurihan juga merupakan timbalan pengerusi jentera BN Kuala Langat serta penolong setiausaha Pergerakan Pemuda Umno bagi perhubungan negeri Selangor.

Friday, 15 February 2013

[PANAS] DR YUNUS HAIRI KHIANATI ABDULLAH SANI




Battlefield Kuala Langat bakal menyaksikan penyandang parlimennya (P112), YB Abdullah Sani ditendang keluar dari gelanggang lebih awal apabila dikatakan gagal menambat hati pengundi dan penduduk tempatan.

Kegagalan besar beliau dilihat apabila gagal memenangi kerusi Ketua PKR Cabang Kuala Langat yang dimenangi oleh seorang anak tempatan, David Cheong pada tahun 2012.

Pergeseran antara Abdullah Sani dan David Cheong sememangnya menjadi buah mulut penduduk tempatan.

Lebih dari itu, gelagat beliau turut kurang disenangi oleh rakan-rakan seangkatan termasuk dari parti PAS sendiri yang diketuai oleh ADUN Sijangkang, YB Dr Yunus Hairi serta penyelaras pembangunan kerajaan negeri Selangor bagi kawasan Morib, Haji Hasnul Baharuddin.

Abdullah Sani menduduki kerusi P112 Kuala Langat dikatakan atas faktor 'nasib' apabila memenanginya dengan kelebihan majoriti 989 undi mengatasi calon BN, Dato' Sulaiman Karli pada tahun 2008 sedangkan track-record undi terbanyak kerusi parlimen Kuala Langat dipegang oleh Dato' Seri Paduka Dr Haji Shafie Salleh (BN) pada tahun 2004 apabila memenanginya dengan majoriti besar 21, 495 undi mengatasi pesaingnya iaitu Zulkifli Noordin (KeAdilan) dan Mohamed Makki Ahmad (PAS).

PAS Kuala Langat turut dikatakan berkeras mahukan calon mereka ditempatkan untuk kerusi parlimen bagi piihanraya ketiga belas akan datang.

Lebih dari itu, nama YB Dr Yunus Hairi sendiri turut dikatakan diangkat bagi menjadi calon parlimen Kuala Langat mewakili PAS seterusnya PAS bakal mendominasi kerusi-kerusi P112 (Kuala Langat), N51 (Sijangkang) dan N53 (Morib) serta mengekalkan kerusi N52 (Telok Datok) kepada calon DAP.


Thursday, 14 February 2013

[SNIPPETS] VIDEO LAN KRISTAL MENGHIBURKAN ANAK MUDA KUALA LANGAT... LAYAAAAAN! @JTRANSFORMASI


Why so serious?

Apa kata kita layan Lan Kristal menghiburkan anak-anak muda Kuala Langat dalam satu persembahannya di Dewan Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN), Jugra Banting baru-baru ini sempena Jelajah Anak Muda Malaysia (Satu Transformasi).

Kita layan.... zaaaaasssss!


Friday, 1 February 2013

[PAKATAN IS DEAD] HASAN ALI DISABOTAJ LAPORAN POLIS DIBUAT


Pernahkah anda disabotaj? Bendera atau banner dipotong dan disorok?

Modus operandi ini berlaku sejak sekian lama namun adakah perkara ini relevan?

Ini abad baru. Corak pemikiran baru dengan politik matang dan gentleman

Namun tidak begitu di beberapa tempat terutama kawasan pinggiran dan luar bandar. Contohnya di Kuala Langat. Satu laporan polis telah dibuat dan kisahnya seperti yang dilaporkan oleh team TMS, blogger PUcTD.



"WAJARKAH SETIAP KALI PROGRAM BERSAMA PEMIMPIN DISABOTAJ OLEH PIHAK-PIHAK TERTENTU YANG TAKUT AKAN BAYANG-BAYANGNYA SENDIRI?SUDAH PASTI IANYA TAK WAJAR,SUDAH PASTI ORANG YANG LAKUKAN PERBUATAN SABOTAJ INI BERSIFAT KURANG AJAR DAN AMAT BIADAP SEKALI.."
klik (sini) untuk kisah lanjut.




Tuesday, 29 January 2013

[PAS IS DEAD] MAHFUZ OMAR & MARIAH MAHMOD TEMBERANG 150 ORANG

bukak ajelah tudung tu..kalau cakap ikut sedap mulut..

Rasa mengantuk belum lagi hilang... Ni gara-gara ceramah umum yang kononnya menjawab tohmahan BN anjura Pas Pis Pus Kuala Langat yang telah dilangsungkan di padang awam Batu 9, Kg Medan, Telok Panglima Garang sebentar tadi.

"ORANG RAMAI" yang "TAK" ramai

Timbalan Presiden Pas Pusat, Mahfuz Omar, ajk Pas pusat Mariah Mahmod, Dr Yunus dan Srikandi Pas yang hanya dikenali sebagai Aisyah adalah di antara 150 orang yang hadir pada malam ini.

Kira oklah tu, masih jugak ada orang yang sudi nak dengar. Tak pun, yang hadir pun terdiri daripada ahli keluarga masing-masing. 

Kalau sorang bawa mak, ayah, abang, kakak dan adik... maunya tak 150 orang... HEHEHEHE

Si Mariah Mahmod ni, perrghh... boleh tahan gak lazer mulutnya... HEHEHE


Asyik nak nyalahkan kerajaan BN/Umno aje. Ye tak ye... kalau tak fitnah ditaburkan, apa lagi nak ditabur kat rakyat? Dengor ajelah. Beliau dalam ucapannya menyatakan bahawa sejak zaman Tun Mahathir lagi warga asing diberikan kad pengenalan agar mereka tu mengundi BN... HEHEHE

Logik jugak kan... haarrrktuih.

Kalau camtulah, ramailah warga asing kat Malaysia ni ada I/C yer? Yang mat bangla kat stesen minyak tu pun agaknya ada I/C jugak kot. Senanglah kerja polis, jabatan pendaftaran negara dan imigresen Malaysia. Tak yah susah-susah buat kerja tangkap pendatang. Sebab semua ada I/C maaa....

Cakap tak guna akal ginilah caranya. Yang menariknya, si Mariah ni sesuka hati aja mengatakan BN takde etika untuk menang PRU nanti. ETIKA???

Sape yang takde etika? Sebelum aku terangkan sapa yang takde etika, aku rasa baik aku 'school' kan dulu si Mariah ni tentang maksud etika.


"Etika terlalu banyak diberikan oleh pelbagai pihak dari semasa ke semasa. Istilah etika berasal dari perkataan Greek 'ethos', yang bermaksud khusus kepada 'character', ataupun perwatakan dan keperibadian" 

bila nak abis ni......

Jadinya, bila dah olah maksud etika seperti yang aku terangkan di atas, aku rasa tentu korang dapat berfikir seketika. Parti mana yang takde etika untuk menang dalam PRU13 akan datang!

Parti mana yang kecut nak bersuara tentang isu kalimah Allah? Parti mana yang tak beretika bila pecat atas alasan melanggar disiplin, klik sini USTAZ NASA DIPECAT DENGAN ZALIMNYA.

Hanya kerana ikut perdana menteri ke Gaza??

Ni baru sikit. Sebab, yang sedikit ni pun dah menunjukkan bahawa yang bercakap serta parti yang dibawa oleh beliau ini pun dah menunjukkan bahawa mereka ini memang tidak beretika. Nak kata orang lain pulaaa.... so... HARKTUIII!

Si Mariah ni sekali lagi menegaskan bahawa isu "amanat Haji Hadi, isu Kristian dan isu Dap sengapa diperbesar-besarkan oleh Umno dan dapat liputan yang luas di media-media.... alloooow... Kalau tak Umno yang perjuangkan atau mainkan isu ni siapa lagi yang nak perjuangkan?

Siapa yang nak perjuangkan agama Islam dan kalimah Allah? Nak harapkan Pas? HamPAS jawapnya. Nak harap PKR? Jawapnya parti kehancuran rakyatlah jadinya.

Jadi, Umnolah yang membela agama, bangsa dan negara! Umnolah yang perjuangkan semua tu. Janganlah jadi bangang sangat wahai Mariah oii. Takkan nak jadi ketua kau tu. Kejap kata ini, pastu bila rakyat dah mula bising, kata pula "ambo tak ghoyat".

Beliau juga marah. Kenapa negara asing yang benarkan kalimah Allah tak bantah.... heeee... Bodoh jugak dia nih. Kalau ko rasa nak duduk negara orang lain, ko pergilah duk kat sana. Sebab mereka tak bisingkan. So, kami umat Islam serta rakyat negara Malaysia tetap bertegas bahawa kalimah Allah adalah untuk orang Islam sahaja dan Mariah.... bebawaklah mengucap ye! Jauh benor pesongnya ko ni. Astaghfirullaaaah.

Alahai.... BR1M punya jadi hal gak ke? Patut si Mariah and the geng bersyukur sesangat. Pasal kerajaan bagi sumbangan kepada rakyat, bukan rakyat bagi sumbangan masa ceramah untuk pemimpin mereka...HEHEHE

Bagi salah, tak bagi puuun salah. Aku pun tak faham dengan perangai juak fuckatan ni. Si Mariah kata hampir 80% rakyat khususnya orang Melayu yang gaji bawah RM1.5k. Dan beliau kata jika rakyat kat Malaysia ni kaya tak perlu BR1M... HEHEHE 

Jika rakyat kaya, memanglah tak payah oiii Mariah... Kerajaankan dah kata, bawah RM3K yang layak... So tak faham-faham gak ke? Ala, kalau dorang dapat pun, duitnya nanti sedekah gak tabung milo korang gak. Yang sedap orang atasan korang ler. Bak kata Mariah lagi.... KRONI! HAHAHAHA

Tapi, nak cakap sikitlah. Yang amik pun orang ko jugak.

Lagi satu kehebatan Mariah ni, dia boleh tafsir masa depan wooo.... Dia boleh kata bahawa PRU13 ni Tun M punya percaturan... HAHAHA

Tun M dah pencen ler. Tun M bagi nasihat serta idea puuun salah gak ke. Tapi sekurang-kurangnya Tun M dah pencen. Bos ko tu bila nak pencen? HARKTUIIH.


pssssttt: cakap serta beri penjelasan memang senang dan mudah. lebih-lebih lagi kalau bab tambah rencah. lagi best cerita tu. sesuka ati aje bercakap tentang hal orang tapi hal dalam kain ko sendiri ko tak pedulikan. jangan anggap ko hebat. Allah (ini Tuhan aku, Tuhan untuk orang yang pertahankan nama Allah untuk orang Islam... bukan macam ko wahai Mariah and the geng AL-JUBRI! ) 

ALLAH LAGI HEBAT!

Sunday, 27 January 2013

[PANAS] YB HASIMAN KUALA LANGAT MASUK DAP???




Panas berapi..benarkah apa info yang team media puctd terima ni.risik punya risik..confirm..

Memang sah YB Hasiman dan Philip Tan (yang kini tengah hangat dengan permasalahan dalaman dengan dap kuala langat) duduk semeja sambil disaksikan rakyat jelata.perh..bersejarah ni..

Adakah YB Hasiman sertai DAP?atau Philip Tan sertai Barisan Nasional?

26 januari 2013 menjadi saksi bahawa  walaupun berlainan idealogi politik namun pemimpin barisan nasional boleh duduk semeja dengan pemimpin pembangkang.tak macam program anjuran dap..asyik bergaduh aje dan asyik tak jemput pemimpin mereka langsung.

Tahniah aku ucapkan kat persatuan peniaga cina kuala langat di atas penganjuran majlis penyampaian sumbangan
tahun baru cina kepada hampir 300 orang warga emas.tahniah juga kat pemimpin-pemimpin yang hadir.


Demi rakyat..korang sanggup ketepikan idealogi..

Laporan : PemudaTelokDatok

Wednesday, 23 January 2013

[PAS IS DEAD] KETUA PEMUDA PAS KUALA LANGAT BERSYUKUR TERIMA RM100 BANTUAN PERSEKOLAHAN ANAK. MUNGKIN AKAN UNDI BN LEPAS INI?!



Bermula minggu lepas hinggalah ke hari ini, rata-rata sekolah boleh dikatakan sibuk dengan agihan bantuan awal persekolahan RM100.

Perrgh, beruntung benar duduk kat Malaysia ni.

Apa yang takde? Apa yang kerajaan tak bantu rakyat?

Itu pun ada gak puak yang tak mau berterima kasih. Kutuk-kutuk gak kerajaan.

Alahai, tak tau bersyukur punya oranglah korang ni.

Tinjau punya tinjau, tup tup terlihat TUAN KETUA PEMUDA PAS KAWASAN KUALA LANGAT mengambil wang sumbangan kerajaan Malaysia a.k.a kerajaan Barisan Nasional di Sekolah Kebangsaan Sri Cheeding.

Nahhh... ternyata dan terbukti bahawa bantuan yang diberi adalah menyeluruh tanpa mengira fahaman politik. Baguiiih betul kerajaan BN. Kalau kerajaan Selangor.... huurrrm. Program "jom shopping" yang dilakukan hanyalah untuk ahli sahaja. Pilih bulu.

Kepada penerima tu, bersyukurlah. Lepas ni bersedia untuk terima BR1M pulak!

Laporan: pemudatelokdatok

Saturday, 19 January 2013

[VIDEO] #UNDIBN - RAKYAT SELANGOR SEBENARNYA MULA MENOLAK KERAJAAN PAKATAN DAN KEMBALI MEYAKINI BN


Terlalu banyak isu yang timbul semenjak hampir 5 tahun pakatan memegang tampuk kerajaan negeri Selangor.

Sepanjang tempoh itu juga, asas kepada pemangkin kediri rakyat negeri Selangor terjejas akibat polisi kerajaan negeri di bawah menteri besarnya, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Asas pemangkin kediri utama bagi memajukan rakyat adalah pendidikan dan sistemnya.

Penyediaan penempatan asrama masih diperlukan namun tindakan Yayasan Selangor menjual tapak asrama yang membolehkan pelajar luar bandar bercampur dengan pelajar bandar bagi kemajmukan dan kematangan diri kini terjejas teruk akibat 'sistem yang diusik' oleh kerajaan negeri Selangor.

Timbalan Ketua UMNO Bahagian Kuala Langat, Dato Seri Paduka Dr Haji Shafie Mohd Salleh yang juga mantan menteri pengajian tinggi Malaysia merasakan rakyat Selangor sebenarnya telah merasakan keperitan yang dibawa ekoran masalah-masalah yang timbul di bawah pemerintahan pakatan.

Jelasnya lagi, rakyat sebenarnya mula menolak kerajaan negeri Selangor seterusnya kembali meyakini Barisan Nasional (BN).

Dengarkan penjelasan beliau di bawah ini:



Wednesday, 16 January 2013

[VIDEO] APA KAITAN MASALAH AIR DENGAN KADAR PERCERAIAN DI SELANGOR?


"Ada dua perkara yang dititik-beratkan oleh Dato' Sri Paduka Dr Haji Shafie Salleh, Timbalan Ketua UMNO Bahagian Kuala Langat berkaitan permasalahan air di Selangor"

Sebagai bekas Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), pada masa lalu, antara faktor penyebab perceraian berlaku adalah berkenaan soal air.

Walaupun kedengaran lucu, namun bagi beliau ianya adalah benar berdasarkan maklumat yang beliau perolehi sewaktu menduduki kerusi pengarah JAIS satu ketika dahulu.

Kedua, juga sebagai bekas Timbalan Menteri Kewangan Malaysia, beliau berpendapat bahawa jika masalah air tidak diselesaikan maka ia akan menakutkan pelabur asing untuk membawa 'foreign direct investment' atau FDI ke dalam negeri Selanggor.

Pelabur asing mahukan bukan sahaja persekitaran yang aman dan stabil malahan prasarana yang baik termasuk air.

Air sebagai asas keperluan sejagat memainkan peranan penting sayangnya ia kini menjadi isu utama rakyat negeri Selangor yang diancam kekurangan air terawat ekoran krisis Langat 2.

Saksikan sedutan rakaman di bawah ini:





Monday, 14 January 2013

#KEMBARAANAKMUDA : BILA @ARMAND_PJU MULA MENGAUM BERSAMA ANAKMUDA SATU SELANGOR @TUNFAISAL



Kembara Anak muda Sayangi Selangor memulakan jelajahnya dengan menjadikan Kuala Langat destinasi pertama mereka. 

Dengan menampilkan penceramah-penceramah muda seperti Budiman Zohdi, Arman Azha, Mohd Khairul Azam, Khairul Muzammil, Ben Liew Pok Boon, Suhaila Dato Md Zin, Zainuri Dato Zakaria, Dato Dr Ching Eu Boon, Zurihan Yusop dan Kajendran Doraisamy anak-anak muda Selangor terus mengasak kepimpinan kerajaan pakatan Selangor dengan menekankan pembohongan demi pembohongan mereka di bawah pimpinan menteri besarnya, Tan Sri Khalid Ibrahim.



Sebagai contoh Budiman yang juga ketua penyelaras program Kembara Anak Muda ini terus memberikan angka "sifar" kepada perumahan mampu milik di parlimen Kuala Langat dan ini tidak menunjukkan langsung konsep kebajikan yang dilaung-laungkan pakatan.


Manakala Zainuri, Naib Ketua Pemuda UMNO Selangor terus terang mempertikaikan 'kebajikan' apakah yang mahu dibawa kerajaan pakatan apabila infrastruktur di negeri ini seperti jalanraya pun tidak mampu dijaga, berlopak sana sini dan mendatangkan bahaya kepada rakyat sendiri.


Peliknya, peruntukan kerajaan pusat kepada negeri telah diberi tetapi mengapa infrastukturnya tetap tidak dijaga dan kemana perginya wang tersebut?


Manakala Armand pula dengan lantang mengeji kerajaan pakatan yang penuh dengan janji palsu sewaktu pilihanraya umum 2008 namun haprak yang ditunaikan seperti mahu memberi bantuan kewangan kepada mahasiswa serta ibu tunggal dan berbagai lagi seperti mana di dalam Manifesto 2008 oleh rejim Pakatan.


Apa pun, kembara ini akan terus menyelusur ke pelosok negeri Selangor bagi penerangan jelas tipu daya dan kepincangan kerajaan negeri di bawah rejim pakatan. 

Syukur sambutan hangat oleh rakyat dan penduduk di Kuala Langat walaupun pada masa sama pihak Astro menanyangkan secara langsung Program Maharaja Lawak Mega 2012, tetapi masih ribuan rakyat negeri selangor hadir di program ini kerana kini sedar betapa pentingnya kebajikan mereka dijaga.


Kembara Anak Muda Sayangi Selangor Hadir Dengan "FAKTA BUKAN AUTA" , Tunggu Kehadiran kami di kawasan anda tidak lama lagi.


Laporan: armandpju

Friday, 11 January 2013

[KHAS] KEMBARA ANAKMUDA SAYANGI SELANGOR MULA SERANG REJIM PAKATAN SELANGOR BERMULA DI KUALA LANGAT

Kembara Anakmuda Sayangi Selangor memulakan jelajahnya dengan menjadikan Kuala Langat destinasi pertama mereka.

Dengan menampilkan penceramah-penceramah muda seperti Budiman Zohdi, Arman Azhar, Mohd Khairul Azam, Khairul Muzammil, Ben Liew Pok Boon, Suhaila Dato Md Zin, Zainuri Dato Zakaria, Dato Dr Ching Eu Boon, Zurihan Yusop dan Kajendran Doraisamy anak-anak muda Selangor terus mengasak kepimpinan kerajaan pakatan Selangor dengan menekankan pembohongan demi pembohongan mereka di bawah pimpinan menteri besarnya, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Sebagai contoh Budiman yang juga ketua penyelaras program kembara anakmuda ini terus memberikan angka "sifar" kepada perumahan mampu milik di parlimen Kuala Langat dan ini tidak menunjukkan langsung konsep kebajikan yang dilaung-laungkan pakatan.

Manakala Zainuri, Naib Ketua Pemuda UMNO Selangor terus terang mempertikaikan 'kebajikan' apakah yang mahu dibawa kerajaan pakatan apabila infrastruktur di negeri ini seperti jalanraya pun tidak mampu dijaga, berlopak sana sini dan mendatangkan bahaya kepada rakyat sendiri.

Peliknya, peruntukan kerajaan pusat kepada negeri telah diberi tetapi mengapa infrastukturnya tetap tidak dijaga dan kemana perginya wang tersebut?

Manakala Armand pula dengan lantang mengeji kerajaan pakatan yang penuh dengan janji palsu sewaktu pilihanraya umum 2008 namun haprak yang ditunaikan seperti mahu memberi bantuan kewangan kepada mahasiswa serta ibu tunggal dan berbagai lagi.

Apa pun, kembara ini akan terus menyelusur ke pelosok negeri Selangor bagi membogelkan tipu daya dan kepincangan kerajaan negeri di bawah rejim pakatan.














Wednesday, 9 January 2013

[KHAS] USAHA MURNI ULAMA MUDA MENGAMBIL PERANAN PAS DI DALAM UMNO DALAM MEMERTABATKAN ISLAM MELALUI SALURAN POLITIK

Ulama muda perlu diberi peranan dalam masyarakat Malaysia terutama kelompok penganut agama Islam.

Ulama muda membawa pendekatan baru dalam membawa syirah dan syiar Islam sejajar dengan arus peredaran zaman.

Dewasa kini, banyak program keagamaan yang dibentangkan dalam kaca televisyen  arus perdana bahkan program realiti keagamaan serta menonjolkan tokoh-tokoh muda berlatarbelakangkan agama turut dimainkan.

Maka, adalah perlu golongan muda ilmuan agama atau ulama diberi peranan bukan sahaja dalam kehidupan seharian bahkan politik semasa sejajar dengan tahlul siyasi dalam mencapai maqasid as-syarriyah, maqasid as-syari mahupun maqasid syara berkonsepkan wasatiyyah.

UMNO tidak ketinggalan membawa masuk "secara langsung" golongan ulama muda ke dalam kancah politik mereka buktinya, "ILMU" atau Institut Ulama Muda dengan tokoh-tokohnya seperti al-fadhil ustaz Fathul Bari Mat Jahaya adalah kesungguhan UMNO memartabatkan kembali agama Islam melalui saluran politik.


Ini bukan perkara baru bahkan sejarah membuktikan Parti Islam Se-Malaysia atau PAS pada asalnya merupakan sebahagian dari UMNO sebelum PAS mengambil keputusan memisahkan diri mereka dan mengambil pendekatan ekstrem dalam berurusan terutamAnya politik.

Kemasukkan ILMU dan para ulamanya ke dalam UMNO sesungguhnya suatu perkara yang ditunggu-tunggu oleh kumpulan idealis muda terutama generasi Y yang punyai semangat bara membawa perjuangan Islam namun dalam ciri 'moderate' dan tidak terlalu ekstrem.

KIta lihat beberapa pendapat gabungan pemimpin lama dan baru dalam menyampaikan isi hati mereka tentang tokoh-tokoh agama muda yang dibawa masuk ke dalam UMNO :






#KEMBARAANAKMUDA : JELAJAH ANAKMUDA SAYANGI SELANGOR BERMULA DI KUALA LANGAT




SHAH ALAM - Lebih 30 badan bukan kerajaan (NGO) di Selangor dengan keanggotaan kira-kira 150,000 menyertai 'Sekretariat Jom Tolak Pakatan' akibat sudah bosan dengan gelagat dan sandiwara pentadbiran kerajaan Selangor pimpinan pakatan haram.


Jurucakap sekretariat Hamidzun Khairuddin berkata, mereka mewakili sekumpulan rakyat Selangor menolak pemerintahan rejim pakatan pembangkang kerana selepas hampir lima tahun berkuasa, Selangor terus dibelenggu pelbagai krisis, polemik, penyelewengan dan masalah yang tidak pernah selesai.

Antara NGO yang menyertainya ialah Jaringan Melayu Malaysia, Jaringan Cina Malaysia, Kelab Perpaduan Insan Selangor, IMAM, 4Justice, TIBAI (Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim), Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Sekretariat Orang Muda Selangor (SERANG), Jalur Tiga (JATI) dan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Selangor.



Hamidzun yang juga Pengerusi GAPS dalam sidang media di sini berkata, mereka akan melahirkan gelombang menolak pakatan PKR-DAP-PAS menerusi
sekretariat itu.


Sekretariat akan membongkar dan menyedarkan orang ramai mengenai  20 dalil mengapa pakatan haram perlu ditolak rakyat Selangor antaranya kegagalan menunaikan 31 janji manifesto pilihan raya umum 2008, masalah air Selangor, isu pengambilalihan hutang Talam, kegagalan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor menyediakan rumah murah, isu penutupan asrama Yayasan Selangor dan percambahan rumah urut dan hotel murah.


Beliau berkata, buat permulaan Sekretariat Jom Tolak Pakatan akan mengadakan ceramah di Meru pada hari ini dan berjanji untuk membantu BN menang dalam pilihan raya umum akan datang

Laporan: shahalamrebels


Sunday, 6 January 2013

KHAS : FATHUL BARI PRA-KEMPEN 1MALAYSIA TOLAK FITNAH @USTAZFATHULBARI @ABUAQIFSTUDIO @TUNFAISAL #1MALAYSIATOLAKFITNAH




Muzakarah Menangani Fitnah - "Kafirkah Aku, Hudud, LGBT, Islam Liberal / Pluralisme"
Kolej Komuniti Kuala Langat
5 Januari 2013






Lagi gambar di sini

Monday, 31 December 2012

PANAS : DAMANSARA, SUNWAY, SHAH ALAM SAMBUT NEW YEAR EVE TAPI MDKL TETAP TAK BAGI MAYC ORGANIZE TAHUN BARU

Beberapa hari lalu Majlis Daerah Kuala Langat (MDKL) telah secara sembunyi-sembunyi mencabut banner Karnival Sayangi Selangor di sekitar pekan Banting. Entah apa alasannya, hanya banner promosi karnival tersebut dicabut sedangkan berbagai banner kepunyaan kepimpinan kerajaan pakatan gah berkibar. Inikah namanya kepimpinan yang adil dan terbuka? Pooodahh!

Siang tadi TMS dimaklumkan persatuan MAYC Kuala Langat, sebuah pertubuhan bukan politik telah dihalang dari menganjurkan program sambutan malam tahun baru di perkarangan AIM Point Plaza, Bandar Sungai Emas gara-gara penggunaan tajuk "1Malaysia".

Sedangkan pada waktu ini jorno TMS berada di D'Curve Damansara, Sunway Pyramid Subang, I-City Shah Alam dan lain-lain tempat bagi membuat liputan sambutan malam tahun baru.

Double-standard apakah yang dipakai oleh para ahli majlis MDKL yang dipenuhi puak-puak pakatan hingga sebulat suara menolak permohonan MAYC Kuala Langat?

Namun TMS difahamkan bahawa MAYC tetap meneruskan program mereka kerana himpunan mogok lapar serta KL112 anjuran juak pakatan tetap mereka teruskan samada menerima permit atau tidak, takkanlah program yang kemas terancang dan tidak menimbulkan apa-apa kesulitan kepada penduduk tempatan mahupun pengguna jalanraya tidak boleh dibuat?

Bodoh punya baghal MDKL kaki pengampu Ronnie Liu!!!

Foto 1-3: Pengerusi MAYC mengadap YDP MDKL namun tetap tidak diluluskan dan kawasan sekeliling AIM Point Plaza ditutup.

Foto 4-6: Sambutan penuh meriah di D'Curve Damansara yang dihadiri tidak kurang 10,000 pengunjung.











Sunday, 30 December 2012

#UNDIBN : PEMUDA KUALA LANGAT BERSAMA JASA POTONG KEPALA

Benar... Benar belaka.

Lebih 200 kepala telah dipotong oleh pemotong upahan yang dibayar oleh Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) dengan kerjasama Pemuda UMNO Bahagian Kuala Langat.

Tapi istilah 'potong kepala' tidak lagi diguna pakai merujuk bahasa rojak yang digunakan dahulu kala oleh tukang gunting rambut berbangsa India.

200 kepala pula adalah kanak-kanak sekolah rendah sekitar Kuala Langat yang dipotong rambutnya sempena sesi baru persekolahan yang akan bermula 2hb Januari 2013 bersamaan hari Rabu.

Lokasi program gunting rambut percuma ini adalah sekitar pekan Telok Panglima Garang dan Kanchong Darat.

Terima kasih kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) menerusi JASA dengan kerjasama Pemuda Kuala Langat yang diketuai oleh saudara Zurihan Yusop.