Saturday 23 March 2013

[KHAS] KRISIS LAHAD DATU : ELEMEN MISTIK DIKAITKAN DENGAN PENCEROBOHAN LAHAD DATU - #LAHADDATU


Blog braderjai.blogspot.com mendedahkan sekeping foto yang dikatakan adalah salah seorang penceroboh bersenjata yang menyerang Lahad Datu.

Pengganas yang ditangkap sewaktu 'ops daulat' berjalan ini dikatakan antara salah seorang penembak tepat atau 'sniper' yang ditangkap sewaktu pertempuran kecil berlaku sekitar jam 2300 malam kelmarin.

Pertempuran yang dikatakan berlaku di luar garisan merah Labian Zone atau LZ ini turut dikaitkan dengan elemen mistik bilamana beliau dikatakan diserang bertubi-tubi oleh anggota keselamatan negara namun tidak terbunuh sebaliknya hanya meninggalkan kesan lebam merah di seluruh badannya. Manakala seorang lagi rakan beliau dikatakan terbunuh.

Elemen mistik seperti ilmu kebal dan syirik seperti mengikat ayat-ayat suci Al-Quran di bahagian kemaluan pengganas yang menceroboh Lahad Datu hangat diperkatakan bahkan turut dilaporkan oleh sesetengah media cetak 'mainstream'.

Sama ada benar atau tidak elemen mistik tersebut, pasukan keselamatan negara yang diterajui oleh Angkatan Tentera Malaysia (ATM) adalah lengkap dengan Kor Agama Islam Tentera Malaysia atau KAGAT yang turut memainkan peranan penting terutama soal kerohanian anggota keselamatan kita.

Kepada Allah swt seluruh rakyat Malaysia berserah dan berdoa agar anggota keselamatan kita sentiasa dilindungi oleh-Nya dalam mempertahankan kesucian dan kedaulatan agama, bangsa dan tanahair kita, Malaysia.


0 comments:

Post a Comment