SELAMAT DATANG KE TEAM MEDIA SELANGOR

Team Media Selangor. Suara Maya Rakyat Selangor.

MEDIA MAYA RASMI PRU 13 BN SELANGOR

Membawa lintas langsung Pilihanraya Umum 13 terus ke kaca komputer anda.

SAYANGI SELANGOR, YAKINI BN

Pastikan sokongan kita kepada Barisan Nasional

AKUJANJI BARISAN NASIONAL

Menepati Janji, Membawa Harapan.

SELANGOR BAKAL DITAWAN

Kembalikan Selangor kepada Barisan Nasional

Showing posts with label DAP. Show all posts
Showing posts with label DAP. Show all posts

Friday, 26 December 2014

[HANGIT] BANTUAN BANJIR KERAJAAN SELANGOR CUMA WAYANG PACAK?


Dalam kenyataan media terbaru, Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali mengumumkan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) Selangor telah meluluskan peruntukan sejumlah RM1 juta untuk kerajaan Kelantan, RM100 ribu pula untuk kerajaan negeri Terengganu, Pahang dan Perak (baca kenyataan tersebut di sini). 

Persoalannya, mengapakah ada perbezaan jumlah antara negeri-negeri ini sedangkan mangsa banjir tersebut perlu dibantu secara adil dan sama rata, tanpa melibatkan kepentingan politik?


Malah lebih menghairkan lagi apabila Azmin turut memaklumkan bahawa kerajaan negeri Selangor akan bekerjasama dengan ADUN Salur, Dato' Paduka Husam bagi penyaluran peruntukan tersebut ke negeri Kelantan dan bukannya melalui pejabat Menteri Besar Kelantan seperti kebiasaan penyaluran peruntukan kerajaan. 

Maka ini pastinya menimbulkan persoalan kedua pula, mengapa mesti melalui Husam Musa dan bukannya Dato' Hj Ahmad Yaakob sebagai MB? Apakah alasan Azmin menyalurkan melalui Husam Musa sebagai wakil kerajaan Kelantan, sedangkan Husam tidak mempunyai sebarang kedudukan dalam pentadbiran negeri itu?

Persoalan-persoalan ini nyata membuktikan pemimpin Pakatan Pembangkang Selangor masih gagal mengasingkan kepentingan rakyat dan politik apabila cuba menjadikan isu banjir sebagai bahan politik demi meraih sokongan rakyat. 

Apatah lagi bantuan yang diberikan untuk mangsa banjir di Pantai Timur pula dilaksanakan secara berat sebelah, bersifat kronisme dan hanya berkepentingan politik semata-mata.


Bayangkan seandainya kerajaan Persekutuan diterajui oleh Barisan Nasional (BN) bersikap berat-sebelah dan menyalurkan bantuan hanya kepada mangsa banjir di negeri ditadbir parti itu, pasti isu ini akan dipolemikkan dan dijadikan modal politik sehingga pilihan raya umum akan datang.

Malah dalam keadaan seperti ini, kerajaan negeri Selangor cuba berlagak seolah-olah 'adiwira' apabila kononnya mengarahkan semua pihak berkuasa tempatan (PBT) menyediakan jentera bagi melakukan tugas-tugas membersih selepas kawasan yang dilanda banjir dijangkakan surut sedangkan ketika kawasan Kajang dan Dengkil mengalami banjir, tiada pula arahan sama dikeluarkan kepada semua PBT di Selangor. 


Apakah kerajaan negeri Selangor mengambil sikap 'kera di hutan disusukan, anak di rumah mati tak makan'?

Namun biarlah rakyat sendiri menilai sikap kepimpinan Pakatan Pembangkang terutama ketika mereka menghadapi musibah terutama apabila mereka sendiri memberikan sokongan kepada PKR, DAP dan PAS dalam pilihan raya umum lalu. Apakah anda rasa berbaloi?

Wednesday, 24 December 2014

[PANAS] ADUN PAS TANJUNG SEPAT ANGGAP MELAYU BOLEH DIBELI DENGAN WANG BABI

Nampaknya kepimpinan Pakatan Pembangkang semakin berani berbohong kepada rakyat Selangor apabila mendakwa bahawa penduduk Kuala Langat telah menyatakan persetujuan dengan pembinaan ladang babi moden yang akan dibina di kawasan itu (sila rujuk di sini)


Hakikatnya majoriti penduduk beragama Islam di kawasan tersebut, waima penyokong Pakatan Pembangkang sendiri menolak pembinaan ladang babi moden dirancang kerajaan negeri Selangor itu kerana khuatir berlaku penularan virus Nipah dan Japanese Encephalitis (J.E.) yang pernah mengemparkan negara dan membunuh ribuan rakyat.

Sebersih manapun ladang babi atau semoden manapun sistem saliran yang bakal dibina di kawasan tersebut, tiada jaminan kepada rakyat Kuala Langat bahawa dua jenis virus ini tidak akan tersebar kepada penduduk setempat.

Malah kawasan tersebut yang mempunyai majoriti penduduk beragama Islam nyata kurang senang apabila babi dikategorikan sebagai najis mughazah yang harus disamak dengan air bersih dan tanah apabila umat Islam menyentuhnya.

Persoalannya mengapa pula pemimpin Pakatan Pembangkang termasuk ADUN Tanjung Sepat, Ir Mohd Haslin Hassan sanggup menipu rakyat Selangor dengan mendakwa bahawa penduduk Kuala Langat bersetuju dengan pembinaan babi?

Dan lebih menyedihkan mengapa ladang babi itu tidak sahaja dibina di kawasan majoriti penduduk bukan beragama Islam?

Menambahkan biadabnya lagi apabila membaca kenyataan ADUN Tanjung Sepat yang menganggap pembinaan ladang tersebut yang terletak berhampiran penempatan penduduk Melayu beragama Islam bukan masalah besar dan boleh diselesaikan dengan bayaran pampasan semata-mata.
"Isu ini sebenarnya sudah lapuk dan perlu dibangkitkan atas sebab menjamin masalah kebersihan selepas ini, namun lokasi cadangan projek yang dicadangkan kira-kira dua ke tiga kilometer berhampiran penempatan penduduk Melayu itu sebenarnya bukan masalah besar. 
"Pihak berkenaan sudah buat kajian ke atas tanah seluas 136 hektar itu. Penduduk boleh membantah jika masalah tanah mereka yang bakal diambil namun sekiranya pihak tersebut membayar nilai tanah yang memberi keuntungan apa salahnya,” - Ir Mohd Haslin Hassan
Apakah ADUN Tanjung Sepat ini menganggap maruah dan nyawa orang Melayu boleh dibeli dengan hanya wang ringgit?

Biadab, memang biadab pemimpin PAS ini. Mungkin ADUN Tanjung Sepat ini beranggapan bahawa maruah orang Melayu beragama Islam di Kuala Langat boleh dibeli dengan wang babi dan dia sendiri sanggup membiarkan keadaan seperti ini berlaku.


Kepada rakyat Kuala Langat, marilah sama-sama kita timbang kembali sokongan yang telah anda berikan kepada Pakatan Pembangkang dalam pilihan raya umum lalu. Apakah anda sanggup membiarkan maruah dan nyawa anda ditukar dengan wang ringgit dari hasil penternakan babi? Apakah anda sanggup membiarkan kemungkaran terus berlaku?

Jika anda marahkan kerajaan UMNO-Barisan Nasional kerana pernah tersilap membenarkan pembinaan kilang arak di Petaling Jaya dan Shah Alam, apakah anda sanggup pula membiarkan pembinaan ladang NAJIS MUGHALAZAH di Kuala Langat pula?

Sama-sama kita berfikir sejenak dan jangan buta dengan ketaksuban parti politik. Ayuh, kita sama-sama menentang pembinaan ladang babi yang jelas membawa lebih banyak kemudaratan berbanding kebaikan kepada rakyat Selangor dan umat Islam di negeri ini!

Sesungguhnya, madu yang anda beri akhirnya dibalas dengan racun oleh kerajaan negeri Selangor.

Monday, 8 April 2013

[PRU13] DAP JOHOR LUMPUH PENGERUSI NEGERI LETAK JAWATAN - #PRU13 #DAPISDEAD


Blog truthvaccine.blogspot.com melaporkan bahawa pengerusi Dap negeri Johor, Dr Boo Cheng Hau telah mengisytiharkan dirinya meletakkan jawatan selaku pengerusi Dap bagi negeri tersebut ekoran tindakan kepimpinan pusat yang 'dikawal' oleh 'dinasti Lim' membuat percaturan sendiri membelakangkan kepimpinan tempatan dalam meletakkan calon-calon mewakili parti tersebut untuk pilihanraya kali ini.

Tindakan Dr Boo disokong oleh timbalannya, Norman Fernandez serta beberapa pengikut kuatnya seperti Tan Chen Choon, suami kepada ahli Parlimen Batu Gajah, Fong Po Kuan, ahli DUN Mengkibol Ng Lam Hua dan beberapa yang lain.

Kemarahan memuncak bilamana Lim Kit Siang, penasihat utama parti tersebut telah membuat pengisytiharan akan bertanding di Gelang Patah dan tindakan beliau itu dilihat meletakkan dirinya sebagai bakal peneraju utama negeri tersebut sebagaimana anaknya kini menerajui Pulau Pinang.

Sentimen 'orang tempatan' benar-benar menguasai politik Johor hingga Dap turut terkesan dengan sentimen yang sama dan tidak membuka peluang kepada 'calon payung terjun' dari mana-mana orang selain kelahiran Johor.

Tuesday, 2 April 2013

[POLITIK] KENAPA PAKATAN BAKAL TUMBANG DI NEGERI SELANGOR? #PAKATANISDEAD #MANIFESTOBUKANJANJI #SAYANGISELANGOR #PRU13


Dua hari lalu kami ada bertanya, "jika BN menang dan membentuk kerajaan negeri Selangor dalam pilihanraya umum akan datang (ketiga belas), adakah mereka akan dibebankan dengan penyelesaian janji-janji manifesto kerajaan terdahulu yang dipegang oleh pakatan terutama dalam tuntutan-tuntutan yang sudah pun difailkan ke mahkamah seperti air percuma dan elaun ibu tunggal?"

Sesungguhnya Barisan Nasional (BN) dilihat punyai masa hadapan yang cerah untuk menang di Selangor dan ini diakui sendiri oleh bekas menteri kewangan Malaysia, Tun Daim Zainuddin dalam satu temubual khas bersama akhbar Sin Chew Daily baru-baru ini.

Faktor utama Selangor diyakini menang adalah kerana 'kecelaruan dalaman' yang begitu ketara dalam pakatan di negeri itu sendiri. 

Semasa Dap dianggap sebagai 'opportunist' yang menangguk keuntungan dalam dasar-dasar kerajaan negeri, Pas Selangor dilihat semakin menjauhkan diri dari Dap kerana bimbang terpalit dengan kerakusan Dap yang tidak mahu bertolak ansur terutama dalam perkara yang melibatkan sensitiviti agama Islam seperti 'kalimah Allah', penjualan terbuka minuman keras, rumah urut yang tumbuh bak cendawan dan berbagai lagi.

Penyingkiran Datuk Hasan Ali dari parti tersebut turut memainkan peranan dalam melemahkan pakatan negeri Selangor kerana Hasan Ali diihat sebagai simbol perjuangan Pas Selangor terutama dalam hal melibatkan murtad.


Manakala pergeseran dalaman PKR memang tidak dapat disembunyikan lagi bilamana 'kem menteri besar Selangor', Tan Sri Khalid Ibrahim sering bertelagah secara terbuka dengan 'kem timbalan presiden PKR merangkap ahli parlimen Gombak', Azmin Ali.

Pergeseran ini dilihat lebih kepada perebutan untuk memegang kerusi menteri besar Selangor selepas pilihanraya umum ketiga belas nanti. Perkara ini juga sebenarnya mengecilkan hati Pas yang tidak punyai peluang untuk menduduki kerusi menteri besar tersebut.

Akibat pergeseran yang begitu ketara hingga melibatkan ketua wanita PKR, Zuraidah dan setiausaha politik menteri besar, Faekah Hussain, desas-desus kuat melanda menyebut bahawa Wan Azizah selaku presiden parti bakal campurtangan dengan meletakkan dirinya sebagai salah seorang calon bagi kerusi dewan undangan negeri dalam negeri Selangor dan ini secara tidak langsung melayakkan dirinya sendiri menjadi menteri besar Selangor seandainya mereka menang dalam pilihanraya nanti.

Selain PKR, perkara yang sama turut dikatakan berlaku dalam parti Dap.

Walaupun Dap selama ini mengamalkan sikap berdiam diri dan tertutup dalam membicarakan soal dalaman parti mereka, tetapi lewat kini terlalu banyak pekung yang mula ditunjukkan sendiri oleh ahli-ahli peringkat bawahan mereka.

Ini berlaku semenjak perebutan kerusi jawatankuasa pusat atau 'central committee' yang telah pun berlangsung dalam konvensyen mereka baru-baru ini di Pulau Pinang.

Walaupun keputusan telah diperolehi namun terdapat banyak kontroversi yang gagal diselesaikan terutama dalam pengiraan semula undi yang memperlihatkan beberapa nama pemenang digugurkan atas alasan teknikal dan perkara ini telah pun sampai ke pejabat pendaftar pertubuhan untuk campurtangan mereka atas kehendak ahli-ahli parti tersebut sendiri.

Keretakkan dalaman dan kepincangan pakatan di atas sesungguhnya memberi kelebihan kepada BN untuk memenangi pilihanraya umum nanti. 

Namun, bersetuju dengan Tun Daim, Datuk Seri Mohd Najib Razak selaku pengerusi BN pusat dan negeri Selangor wajar menamakan awal bakal calon menteri besar negeri tersebut bagi memberi keyakinan tinggi kepada rakyat negeri tersebut untuk memilih BN sewaktu membuang undi nanti.

Walaupun dengan menamakan awal bakal calon menteri besar akan menyebabkan ramai 'warlords' yang 'gatal tangan' untuk mensabotaj calon tersebut, namun Najib dijangka punyai 'formula khas' bagi melemahkan 'warlords' yang bersikap mementingkan diri sendiri itu lebih dari kemahuan rakyat sendiri yang mahukan pemimpin kali ini dari muka baru dan punyai imej bersih.


Monday, 28 January 2013

[PAS IS DEAD] BILA NIK AZIZ MENGADAP 'TUANNYA' YANG SEBENAR!!!





SHAH ALAM - Demi mengambil hati Karpal Singh berkenaan isu khalimah Allah, Nik Aziz telah membuat kunjungan maaf ke rumah Pengerusi DAP di Jelutong, Pulau Pinang pada semalam.

Dalam kunjungan itu, Nik Aziz turut memotong kek yang disediakan Karpal sebagai tanda ulang tahun kelahirannya ke-82, sambil disaksikan pemimpin pakatan haram.

Karpal yang gembira dengan kehadiran Nik Aziz itu berkata, beliau terkejut kerana pemimpin Pas itu tiba 30 minit lebih awal.

Dalam pada itu, Harakah Daily semalam memetik Nik Aziz mempelawa rakyat negeri Pulau Pinang melawat Kelantan yang didakwa terlalu miskin oleh Kerajaan Pusat.

Pelawaan itu dibuat beliau ketika memberikan tazkirah Zohor sempena lawatannya ke Masjid Jamek Batu Uban iaitu masjid pertama yang dibina di Pulau Pinang tengah hari semalam.

"Marilah pula ke Kelantan lawat negeri miskin sebagaimana yang dinyatakan oleh Perdana Menteri bila berkempen. Saya pun hairan yang dikatakan miskin macamana sedangkan kapal terbang banyak yang turun menandakan banyak pelancong tiba, " jelasnya.

Beliau bersyukur memimpin negeri yang didakwa miskin kerana tidak payah mengarahkan penangkapan penyelewengan, rasuah atau memberi projek kroni.

Nik Aziz jelas cakap tidak serupa bikin apabila beliau sendiri sebelum ini telah melantik menantunya (kroni) sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) di Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

Paling lucu, Nik Aziz sebaliknya berkata hanya mengarahkan pembangunan rohani supaya diseimbangkan dengan jasmani. Adakah beliau tidak sedar bahawa negeri Kelantan direkod antara negeri punya masalah sosial yang tinggi. Begitu juga dengan masalah pengangguran?





Sunday, 27 January 2013

[PANAS] YB HASIMAN KUALA LANGAT MASUK DAP???




Panas berapi..benarkah apa info yang team media puctd terima ni.risik punya risik..confirm..

Memang sah YB Hasiman dan Philip Tan (yang kini tengah hangat dengan permasalahan dalaman dengan dap kuala langat) duduk semeja sambil disaksikan rakyat jelata.perh..bersejarah ni..

Adakah YB Hasiman sertai DAP?atau Philip Tan sertai Barisan Nasional?

26 januari 2013 menjadi saksi bahawa  walaupun berlainan idealogi politik namun pemimpin barisan nasional boleh duduk semeja dengan pemimpin pembangkang.tak macam program anjuran dap..asyik bergaduh aje dan asyik tak jemput pemimpin mereka langsung.

Tahniah aku ucapkan kat persatuan peniaga cina kuala langat di atas penganjuran majlis penyampaian sumbangan
tahun baru cina kepada hampir 300 orang warga emas.tahniah juga kat pemimpin-pemimpin yang hadir.


Demi rakyat..korang sanggup ketepikan idealogi..

Laporan : PemudaTelokDatok

Tuesday, 22 January 2013

[PAKATAN IS DEAD] MENGIMBAS DEMO-CRAZY ALA PAKATAN PAS DAP DAN PKR



buat demo bersih bukan main, siap ada bersih 1.0, 2.0, 3.0, terbaru masa 12 hb januari yang lalu, #kl112, bukan main berdemo dari malam ke siang, buat sampai merusuh kata kerajaan tak adil dalam pilihanraya... eh eh eh... punya eksyen ye.. pui.. anda ingat pemilihan parti pkr dan dap? parti haramzade tu.. kekeke... pemilihan dalam parti mereka agak-agak telus tak? nak tanya lah... keh keh....
korang baca apa tuntutan mereka... keh keh.. paling best 1 juta mari.. hehe

kit tengok apa jadi dalam pemilihan dalam parti mereka, adil dan saksama ker.. kah kah kah... pui

 wah, ni baru betul bapak punya telus dan adil.. siap kecoh mecoh ni.. kikikiki

telus dan adilnya, salah umno ni.. kikiki

perghh kena kepala kerusi tu, bocor mambang.. keh keh keh.. telusnya... haha..

ni cerita pasal dap pulak.. wah wah, lagi lah adil kalau ahli paling lama dalam parti mereka kata nakkan pemilihan CEC lagi sekali, ai tak adil ker dap ni.. kata adil ma... kekeke..

penipuan, ai takkanlah, kan parti mereka ni gila haram adil.. pui

Lagi akar umbi DAP desak pemilihan semula CEC

Wakilnya, S. Sivasamy berkata, pihaknya mahu pemilihan itu diadakan selaras dengan laungan yang sering dilaungkan kepimpinan parti iaitu cekap, akauntabiliti dan telus.

Katanya, pemilihan tersebut dilihat seolah-olah mempunyai unsur pilih kasih apabila terdapat kesilapan malah parti juga seperti tidak memberi layanan sama rata terhadap ahli daripada kaum India.

"Kita mahu pemilihan itu diadakan semula dan parti harus memastikan tiada sebarang kesilapan akan berlaku lagi.

"Bagaimana lebihan 500 undi itu boleh terjadi dalam pemilihan tersebut? Ini bukan pemilihan yang dilakukan oleh murid sekolah tetapi sebuah parti politik," katanya kepada pemberita selepas mengadakan perhimpunan berkenaan.

Dalam pemilihan CEC yang diadakan Disember lalu, Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri, Zairil Khir Johari yang pada mulanya mendapat 305 undi kemudian diumumkan memperoleh 803 undi selepas pengiraan semula dilakukan sekali gus meletakkannya di kedudukan ke-20 dalam CEC.

Sivasamy dalam pada itu menambah, dia akan menghantar surat tidak puas hati kepada kepimpinan parti dalam masa terdekat.

"Kalau suara ahli tidak didengari kepimpinan parti, apakah mereka akan dengar suara seluruh rakyat negara ini sekiranya berjaya dalam pilihan raya umum akan datang?" soalnya.

Selain itu, dia juga melahirkan kekecewaan apabila ada pihak-pihak tertentu yang cuba menafikan keahliannya dalam parti berkenaan.

"Hampir 30 tahun saya menjadi ahli DAP. Saya cuma mahu parti menunjukkan ketelusan seperti yang sering dilaungkan," ujarnya.

sumber, utusan

Laporan: headbomb

Thursday, 10 January 2013

[DAP IS DEAD] KALIPAH LIM GUAN ENG DAN AMANAT KALIMAH ALLAH BELIAU



Selepas khalipah ulung PAS sheikh Lim Guan Eng ibnu Umaq Abd Aziz dalam perutusan minta kalimah Allah boleh dipakai utk agama kristian dan bible dalam bahasa melayu, terbaru si Imam besaq PAS plak Sheikh Koo Ham Al-Dapig, dalam laman sosial Twitter kata :


"Just like the Quran, the Bible also use many names to describe God in different circumstances to describe the attributes of God (Sama seperti al-Quran, Bible juga menggunakan banyak nama untuk menjelaskan tuhan dalam keadaan yang berbeza untuk menggambarkan sifat-sifat tuhan)."

"If we can accept different religions teaching different teachings why can't we accept that other people are also using the word Allah to refer to God? (Jika kita boleh menerima perbezaan dan ajaran agama kenapa kita tidak boleh menerima bahawa orang lain juga menggunakan perkataan Allah untuk merujuk kepada tuhan?)."

Tuesday, 1 January 2013

[SNIPPETS] POLITIK TONGONG : EPISOD 1



Mula-mula ada Anonymous dan Vendetta. Sekarang ada Ngong dan Tong!

Episod #1 Politik Tongong membaw kisah kelicikan DAP dan kebengapan Melayu di dalam parti tersebut serta parti-parti perikatan mereka terutamanya PAS.

Sinikal namun penuh dengan fakta tersurat mahu pun tersirat.

Ayuh kita saksikan Episod #1 Politik Tongong!


Thursday, 27 December 2012

DAP IS DEAD: LIM GUAN ENG MAHUKAN 13 MEI BERULANG KEMBALI!



PANAS bila terbaca kenyataan Lim Guan Eng yang mendakwa ahli UMNO yang seramai 3.335juta orang di seluruh Malaysia ini sebagai FOOLS AND MORONS!!


Siapa yang tak panas bila salah seorang bekas komunis yang pernah menjajah dan menzalimi nenek moyang kita dahulu telah bertindak berani sekali lagi dengan mengatakan Melayu itu BODOH!!

Pencetus tragedi 13 Mei 1969 nampaknya semakin biadap dengan setiap perkataan yang dikeluarkan langsung berbaur perkauman melampau. Jika sebelum ini anak nya Lim Guan Eng mengeluarkan isu penggunaan kalimah Allah di dalam urusan keagamaan Kristian, kini bapanya kembali memainkan peranan.

Isu yang cukup memualkan dan minta kena bambu. Seperti sudah ada perancangan untuk terus mengkucar-kacirkan orang Melayu dan Islam di Tanah Melayu ini.

Apakah tindakan yang diambil oleh PAS terutamanya untuk menyekat mulut jahat puak DAP RASIS ini?


Adakah sudah terkunci mulut semata-mata mahu ke PUTRAJAYA??


Laporan Khas: Jawa Bernam

Wednesday, 26 December 2012

PAS IS DEAD: BAGI LAGI LA TANAH KAT DAP, BAGI JANGAN TAK BAGI!



10,500 ekar tanah yang diberikan kepada Nga Kor Ming dan Ngeh Koo Ham sebagai hadiah ganti rugi bagi menaikkan Nizar sebagai Menteri Besar Kelantan. Perkara ini di akui sendiri oleh Ngeh dalam wawancaranya bersama Haramkah keluaran PAS.

Dokumen telah pun didedahkan oleh blogger pro-UMNO dan telah mendapat liputan meluas media-media cetak dan elektronik. Malah Pegawai Khas kepada Menteri Besar Kelantan itu juga mengatakan yang memang Nik Aziz ada memberi tanah di Kelantan kepada pasangan sepupu dari Perak itu dan itu bukan lagi rahsia.

Dikatakan lagi yang surat penyerahan tanah terbabit telah diketahui oleh Menteri Kewangan Malaysia dan Menteri Komoditi pada tahun 2005 dan sepatutnya tiada masalah yang timbul. 

Rakyat Kelantan susah cari rezeki hingga ke negeri orang, Nik Aziz senang beri tanah pada Cina DAP ni. Sampai bila Melayu Kelantan penganut PAS nak tertipu dengan permainan Nik Aziz??

LAPORAN KHAS: JAWA BERNAM

LAPORAN KHAS: CASINO ROYALE DI SELANGOR PULOK!


Selepas pembukaan sebuah disko, Voyage baru-baru ini di Shah Alam (sila baca di sini), ternyata satu lagi kejayaan kerajaan Pakatan Rakyat Selangor "menunaikan" janji mereka dengan membenarkan beberapa pusat perjudian berkomputer beroperasi tanpa sebarang tindakan daripada pihak berkuasa tempatan.

Pusat-pusat perjudian yang berselindung di sebalik nama kafe siber dan restoran itu, didakwa menawarkan perjudian secara dalam talian ('on-line') bagi kaki judi di sekitar kawasan Shah Alam dan Klang dengan nilai taruhan serendah RM1.00.

Selain kaki judi, pelajar sekolah turut didakwa mengunjungi pusat perjudian itu kerana nilai taruhan yang rendah, selain dibenarkan pengusaha premis perjudian terbabit.

Menurut sumber, pusat-pusat perjudian itu didakwa beroperasi tanpa sebarang gangguan daripada mana-mana pihak kerana didalangi ahli politik tertentu dalam barisan exco kerajaan Selangor sekarang. 

Intipan ke sebuah lokasi pusat perjudian di kawasan Taman Teknologi Tinggi Subang (Subang High-Tech  Industrial Park), Shah Alam menunjukkan majoriti pengunjung adalah terdiri daripada orang Melayu beragama Islam. 

Salah satu pusat perjudian di Shah Alam yang berselindung dengan nama sebuah restoran India.

Pusat perjudian tersebut yang berselindung di sebalik nama restoran menjadi tumpuan kaki judi kerana didakwa selamat daripada sebarang serbuan. 

Laporan Khas : IniGoblogPolitik

Nota TMS: Mari kita lihat siapa yang kena?!

Tuesday, 25 December 2012

DAP IS DEAD: BILA @TERESAKOK INGAT RAKYAT SELANGOR BODOH TENTANG ISU AIR SELANGOR



1.Teresa yang telah kalah teruk pada pemilihan CEC DAP baru-baru ini telah memetik artikel daripada Free Malaysia Today yang bersifat memanipulasikan dakwaan tentang isu air Selangor.

2. Dengan menggunakan tajuk posting 'Bekalan air cukup sehingga 2030', secara tidak langsung mahu menepis dakwaan pelbagai pihak termasuk Syabas dan Puncak Niaga sendiri yang kini berlakunya krisis bekalan air terawat di Selangor.

3. Tetapi di dalam artikel tersebut, LUAS (Lembaga Urus Air Selangor) menyatakan bahwa bekalan air mentah cukup sehingga tahun 2030.

4. Permasalahan yang utama tentang Krisis Air Selangor ini bukanlah soal bekalan air mentah, tetapi bekalan air terawat, pada mana kapasiti hampir kesemua loji rawatan air di Selangor telah beroperasi pada kadar lebih daripada optimum dan sudahpun pada kadar maksimum.

5. Permasalahan ini telahpun diterangkan di 2 artikel sebelum ini.
6. Sudah berkali-kali dibangkitkan dan diketengahkan oleh semua pihak yang menasihati Kerajaan Negeri Selangor tentang Krisis Air yang bakal dihadapi, tetapi Menteri Besar Selangor bersama konco-konconya tetap berdegil dan berkeras kepala mengatakan bahawa air di empangan cukup sampai bila-bila!

7. Masalahnya sebenar terletak di Loji Rawatan Air yang sudah beroperasi pada tahap maksimum dan tidak dapat membekalkan air terawat secukupnya kepada rakyat.

8. Kemudahan yang ada cukup pada tahun 2008, tetapi dengan pertambahan penduduk dan juga perkembangan industri yang sentiasa bertambah dari masa ke semasa menyebabkan kadar penggunaan air terawat juga meningkat.

9. Kerana itulah diperlukan juga Loji Rawatan Air yang baru. Tolong jangan politikkan isu air ini kerana kelak yang menderita adalah rakyat juga.

10. Loji Rawatan Air yang baru pun memerlukan 2, 3 tahun untuk siap pembinaannya. Jika tidak dilakukan semasa berlakunya keadaan darurat, maka 2, 3 tahunlah baru selesai darurat air tersebut.

11. Exco seperti Teresa Kok seharusnya memberhentikan menipu rakyat. Jangan kerap kali hendak mengatakan air di empangan banyak serta melimpah-ruah. Masalah tetap pada air terawat dan bukannya bekalan air mentah.

12. Sekiranya benar-benar Teresa Kok dan TS Khalid tidak tahu membezakan maka tidak layaklah mereka memimpin kerajaan Selangor. Sekiranya mereka tahu, maka ini adalah satu penipuan dan manipulasi fakta untuk terus mengaburkan mata rakyat negeri Selangor.

13. Gunakan Hak Untuk Berfikir Sebelum Hak Untuk Bersuara!

Laporan Khas : Truth Vaccine

Friday, 21 December 2012

DAP IS DEAD : BILA MELAYU "MINTA NYAWA" TAK SEDAR DIRI



1. Wajar dibaca dengan penuh artikel MalaysiaKini ini agar memahami lagi bagaimana Melayu diperalatkan oleh DAP. (Baca di sini)

2. Pemilihan CEC DAP baru-baru ini yang jelas menunjukkan penolakan calon bukan Melayu di dalam DAP di'spin' lagi oleh MalaysiaKini.

3. Dengan menggunakan heading 'Kami Tak Kecewa Pun...' jelas adalah heading yang bertujuan untuk memujuk kembali rakyat dengan menggunakan testimonial dari calon Melayu yang kalah sendiri.



4. Lebih menarik lagi apabila Ahmad Bin Ton yang dahulunya terpilih ke dalam CEC mengatakan bahawa beliau masih lagi mempunyai ruang dan peluang untuk menyumbang kepada parti walaupun tidak terpilih ke dalam CEC. Tambah beliau lagi, beliau percaya selama 36 tahun dengan DAP untuk mewujudkan bangsa Malaysia.

5. Tidakkah beliau melihat hasil penolakan calon bukan Cina oleh DAP ini adalah bukti kepada konsep bangsa Malaysia DAP ini hanyalah retorik semata-mata dan langsung tidak dizahirkan oleh parti DAP.

6. Ternyata kenyataan beliau ini adalah arahan dari pihak tertinggi parti DAP untuk menyelamatkan wajah DAP ini yang berselindung di balik konsep demokratik dan saksama.

7. Parti kronism dan nepotism ini telah membuktikan kepada masyarakat umum bahawa perjuangan sebenar DAP ini adalah perjuangan kaum Cina yang ekstremis dan rasis.

8. Dengan ucapan pengerusi tetapnya yang tidak fasih berbahasa Melayu dan sering berkata di dalam bahasa Mandarin jelas menunjukkan bahawa parti ini hanya condong kepada kaum Cina sahaja.

9. Kononnya CEC kali ini tidak memihak kepada calon Melayu atas dasar perwakilan berhati-hati dengan calon Melayu akibat daripada kes Tunku Aziz yang keluar dari parti dan mengkritik dengan keras dari luar.

10. Masih lagi bersifat perkauman yang jelas di sini kerana perwakilan tidak mengundi semata-mata kerana warna kulit dan keturunan dan bukannya atas dasar kebolehan.

11. Kenyataan oleh Ahmad Bin Ton ini jelas menunjukkan bahawa DAP masih tidak berUBAH. Konsep Malaysian Malaysia ataupun bangsa Malaysia jelas menunjukkan bahawa DAP adalah parti perkauman rasis yang teruk serta tidak mengamalkan konsep demokrasi.

12. Gunakan Hak Untuk Berfikir Sebelum Hak Untuk Bersuara.

Laporan Khas: Truth Vaccine

Monday, 17 December 2012

LAPORAN KHAS #DAPKONGRES : ISU CHAUVINIST, TAMAK KUASA DAN CENGKAMAN KUKU BESI MENGUASAI KONGRES DAP KALI KE-16


Meninggalkan kongres kali ke-16 adalah simbolik jelas terhadap isu perkauman.

DAP yang selamat menjalankan pemilihan 20 keanggotaan jawatankuasa eksekutif pusatnya (C.E.C.) meninggalkan satu kaum jauh dari kepercayaan ahlinya.

Inilah terjemahan jelas yang tidak mampu dikatakan melalui kata-kata sebaliknya melalui perbuatan dan undi.

Seramai 8 dari 68 calon adalah terdiri dari kaum Melayu. Dari 8 calon tersebut tiada satu pun yang menang kerusi C.E.C.

Zairil Khir Johari menerima undi terbanyak iaitu sebanyak 340 undi manakala Harun Ahmad menerima hanya 30 undi sahaja. Namun, 340 undi tidak melayakkan Zairil menerima mandat ahli-ahli DAP melalui perwakilan yang hadir di PISA, Bayan Baru untuk menduduki 20 kerusi utama C.E.C.

Zairil Khir Johari yang berdarah Cina tulen namun memakai identiti Melayu tetap tidak menerima kepercayaan perwakilan DAP.

DAP Hipokrit Berbanding MCA

Terjemahan undi oleh para perwakilan DAP yang menolak wa’ima seorang Melayu pun untuk menduduki 20 kerusi utama C.E.C. adalah refleksi jelas parti tersebut didominasi oleh kaum Cina.

Hairannya, DAP tetap mendabik dada melaungkan partinya adalah parti yang demokratik dan mengamalkan konsep 1 Malaysia tulen. Demikian itu slogan “Malaysian Malaysia” dan “Middle Malaysia” dijaja ke sana sini.

Di sini sahaja, MCA atau Malaysian Chinese Association dilihat lebih telus dalam mengguna pakai perkataan ‘parti mewakili kaum Cina’.

Tiada hipokrasi berlaku dengan berselindung di sebalik permainan ayat atau kata-kata.

Melayu ‘Minta Nyawa’

Berbalik kepada isu keahlian DAP berbangsa Melayu, perlantikan senator Ariffin S.M. Omar dan Zairil Khir Johari sebagai anggota tambahan C.E.C. dilihat oleh pemerhati politik sebagai menutup kelemahan parti yang didominasi oleh kaum Cina itu.

Prinsip asasnya, 20 anggota C.E.C. yang menang adalah simbol kepercayaan seluruh ahli DAP Malaysia yang dibawa oleh perwakilan mereka.

Manakala 10 keanggotaan tambahan hanyalah kepercayaan 20 anggota C.E.C. yang bersetuju sebulat suara membuat lantikan tambahan bagi membantu 20 anggota sedia ada.

Mengharapkan perlantikan tambahan ibarat ‘meminta nyawa’ dan dalam konteks ini, perlantikan Ariffin dan Zairil adalah simbol Melayu yang ‘meminta nyawa’ dalam parti yang didominasi oleh kaum Cina itu.

Selain isu perkauman, wakil DAP bagi negeri Sabah dan Sarawak yang disebut-sebut mula berubah dengan menerima DAP turut gagal mendapat tempat di hati perwakilan DAP.

Retorik Dua Perhimpunan Utama DAP dan PAS

Pakatan rakyat yang diikat melalui kerjasama DAP-PKR-PAS seringkali mengelak untuk membuat kenyataan awam secara bersama terutama berkaitan masa hadapan mereka.

Rakyat dilihat menunggu dengan penuh ‘tidak sabar’ barisan calon seterusnya kabinet bayangan mereka jika memenangi Putrajaya.

Selain bermain mulut dalam setiap ceramah, parti-parti yang membentuk pakatan rakyat seringkali menggunakan platform sendiri dalam menuntut hak masing-masing.

Pada muktamar agung PAS baru-baru ini, desakan dibuat oleh para perwakilannya untuk melantik Abdul Hadi Awang menjadi perdana menteri sekiranya mereka berjaya menakluki Putrajaya.

Perkara ini tidak ditepis secara konklusif oleh Hadi sebaliknya beliau masih bermain-main dengan perkataan yang kononnya tidak mengimpikan untuk menjadi perdana menteri.

Lebih dari itu, Hadi tidak mahu komen.

DAP pula melalui pengerusinya, Karpal Singh bersungguh-sungguh mahukan Anwar Ibrahim menjadi perdana menteri dan ia dilontar sewaktu ucaptama beliau dalam kongresnya dua hari lalu.

Ini dengan jelas melambangkan ketidak percayaan DAP, melalui Karpal, akan wakil PAS memegang teraju utama kepimpinan negara jika ditakdirkan menang.


‘Demanding’ Tambahan Kerusi

Apa yang jelas, dalam kongres DAP baru-baru ini, mereka mula ‘demanding’ penambahan kerusi sekurang-kurangnya 3 lagi.

Walaupun berlapik dengan ayat manis kononnya tujuan permintaan tambahan kerusi itu sebagai tanda penghargaan yang wajar mereka terima dek kerana komitmen jitu yang diberi, para pemerhati politik memahami kehendak DAP tersebut tidak lebih dari usaha pengukuhan bilangan kerusi yang boleh mereka capai dalam parlimen kelak.

Ini penting kerana PAS dalam sejarahnya tidak pernah diyakini oleh rakyat bagi mengisi kerusi parlimen berbanding DUN.

Manakala PKR pula masih dianggap sebuah parti yang rapuh dengan ‘track-record’ ahlinya yang buruk iaitu sering kali merajuk, melompat atau keluar dari parti.

Kekurangan PAS dan PKR ini memberi kelebihan kepada DAP dan penambahan kerusi kelak akan menguatkan suara mereka di parlimen terutama dalam menentukan dasar-dasar utama negara jika pakatan menang.

JOM UBAH! Apa Yang Mahu Diubah Jika Sendiri Tidak Berubah

Slogan “Jom Ubah!” yang dibawa oleh DAP dan diterima pakai oleh PAS dan PKR sekali lagi menjadi satu yang retorik serta tidak melambangkan parti itu sendiri.

Penguasaan keluarga Lim dan keluarga Karpal dalam teraju utama DAP semenjak hampir 30 tahun yang lalu jelas adalah lambang cengkaman ‘kuku-besi’.


Ironinya, tuduhan ‘kuku-besi’ ini pernah mereka lemparkan terhadap kepimpinan UMNO-BN terutamanya Tun Dr Mahathir Mohamad satu ketika dahulu.

Berselindung di sebalik kebenaran corak ‘kuku-besi’ nya, slogan “Jom Ubah!” adalah tektik licik pernah dimainkan oleh mereka dan sekali lagi ditudingkan kepada kerajaan BN yang dipimpin oleh UMNO serta komponennya.

Jika benar kerajaan UMNO-BN perlu diubah (walaupun pemimpin utamanya sudah 2 kali berubah semenjak Mahathir), kenapa DAP sendiri tidak memberi contoh baik dengan melakukan perubahan di dalam partinya sendiri?

Laporan: sinismalaysia