SELAMAT DATANG KE TEAM MEDIA SELANGOR

Team Media Selangor. Suara Maya Rakyat Selangor.

MEDIA MAYA RASMI PRU 13 BN SELANGOR

Membawa lintas langsung Pilihanraya Umum 13 terus ke kaca komputer anda.

SAYANGI SELANGOR, YAKINI BN

Pastikan sokongan kita kepada Barisan Nasional

AKUJANJI BARISAN NASIONAL

Menepati Janji, Membawa Harapan.

SELANGOR BAKAL DITAWAN

Kembalikan Selangor kepada Barisan Nasional

Showing posts with label pas is dead. Show all posts
Showing posts with label pas is dead. Show all posts

Monday, 8 April 2013

[PRU13] OPS HARIMAU BELANG BAKAL MEWUJUDKAN KACAU-BILAU & KEMPEN JAHAT SUDAH PUN BERMULA - #PRU13 #PAKATANISDEAD #SAYANGISELANGOR



Kelmarin, TMS ada melaporkan satu laporan dari blog pemudatelokdatok.blogspot.com berkenaan report polis yang dibuat berkaitan sabotaj bilik gerakan Barisan Nasional (BN) bagi pusat daerah mengundi (PDM) Jenjarom, Kuala Langat (baca sini).

Dalang yang melakukan pecah masuk dan vandalisme itu masih dalam siasatan pihak berkewajiban dan perkara ini bukan satu perkara baru kerana beberapa report polis turut pernah dibuat berkaitan kehilangan 'banner', 'bunting', bendera dan sebagainya sewaktu BN menganjurkan beberapa program di kawasan Kuala Langat.

OPS HARIMAU BELANG

Awal pagi tadi, satu blog dicapaian yuseriyusoff.blogspot.com turut mendedahkan bahawa terdapat gerakan di bawah nama "OPS HARIMAU BELANG" dilancarkan oleh parti Pas bertujuan menimbulkan huru-hara sewaktu pilihanraya umum semakin hampir dan bakal diumumkan oleh Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) (baca sini).

Dalam pendedahannya, blogger yuseriyusoff.blogspot.com atau dikenali sebagai Double Y telah menyertakan satu keping foto lampiran surat berkepala parti Pas dan ditandatangani oleh setiausaha jabatan pilihanraya Pas pusat, A Shakor M Tahir bagi menjemput atau melantik seorang 'ejen huru-hara' atas nama 'Ops Harimau Belang'.


Lebih teruk, mereka mengumpan ahli-ahli Umno atau bekas ahli Umno sendiri untuk membuat kerja-kerja jahat ini.

Seterusnya, Double Y turut mengaitkan ops tersebut dengan gerakerja National Endowment for Democracy (NED) yang banyak menaja perkara-perkara yang menimbulkan huru-hara di negara kita tidak lama dahulu seperti Bersih, Hijau, LGBT dan sebagainya.

Pas wajar tampil ke hadapan bagi membuat penafian ini sebelum pihak BN membuat laporan kepada pihak-pihak berkewajiban seperti polis dan SPR kerana niat jahat atau 'mala-fide' yang boleh mencetuskan kegusaran dan ketenteraman rakyat ini.

PERJUMPAAN UNIT AMAL PAS SELANGOR

Dari sumber dalaman yang diperolehi, satu perjumpaan ahli-ahli Unit Amal Pas bagi negeri Selangor telah berlangsung di bangunan SUK Shah Alam sehari selepas pengumuman pembubaran dewan parlimen oleh YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.

Menurut pemberi maklumat, Unit Amal Selangor telah dikerahkan bagi melakukan gerakerja ber 'modus operandi'  menimbulkan huru-hara dan ketakutan kepada pengundi-pengundi muda dan atas pagar agar tidak keluar mengundi. Kawasan tumpuan atau sasaran mereka adalah kepada pengundi muda yang belum pernah mengundi dan bakal mengundi buat kali pertama.



NIAT JAHAT MENGGUNAKAN DAKWAT KEKAL SEBELUM TARIKH MENGUNDI

Bahkan telah tersebar luas amaran yang dikeluarkan oleh jentera BN bahawa mereka telah mengesan salah satu tektik yang bakal dijalankan oleh pihak lawan iaitu dengan memasuki kawasan-kawasan luar bandar dan pendalaman dengan sasaran pengundi-pengundi atas pagar yang cenderung untuk memilih BN dengan kononnya mahu mengadakan demonstrasi bagaimana kaedah penggunaan dakwat kekal sewaktu mengundi nanti.

Dengan menunjukkan kononnya cara menggunakan dakwat yang betul ke atas pengundi-pengundi ini, maka dakwat tersebut akan melekat ke atas jari mereka dan ini membuatkan mereka kelihatan sudah pun mengundi dan boleh diprotes oleh petugas-petugas parti mereka sewaktu hari pembuangan undi nanti.

Tektik ini dikatakan akan dijalankan beberapa hari sebelum hari pembuangan undi.

'BLACK OPS' POSTER CALON PERDANA MENTERI SUDAH PUN DIMAINKAN

Antara perkara yang menimbulkan kehairanan termasuk oleh ahli parti BN sendiri adalah bagaimana poster yang menampilkan wajah YAB Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak sebagai calon perdana menteri telah pun mula dipasang di beberapa kawasan terutama dalam negeri Selangor?

Sedangkan, ahli-ahli parti BN mengetahui dengan jelas bahawa antara undang-undang yang dikuatkuasakan oleh SPR adalah dengan tidak membenarkan poster calon selain calon bagi kawasan tersebut sahaja dikeluarkan atau bantahan boleh dibuat oleh calon lawan dan ini bakal memprejudiskan parti yang dibantah tersebut.

Persoalannya bagaimana poster Najib Razak yang akan bertanding di kawasan Pekan (mengikut tradisi beliau) boleh berada di dalam kawasan negeri Selangor? 

Gerakan-gerakan kotor di atas jelas menunjukkan adanya usaha untuk menimbulkan suasana tidak sihat yang boleh bertukar menjadi huru-hara dan ganas jika tidak dibendung dari sekarang.

Tidak hairan kenapa Double Y mengaitkan teknik dan taktik licik di atas dengan NED yang sememangnya pakar dalam menimbulkan suasana kacau-bilau atas nama demokrasi.

Rakyat Malaysia dinasihatkan agar 'bijak menilai' perlakuan jahat pihak pakatan sebagaimana dinyatakan di atas semata-mata mahu menang PRU13 nanti. Bagi mereka kini, semua kaedah menghalalkan matlamat !!!



Friday, 15 February 2013

[PANAS] DR YUNUS HAIRI KHIANATI ABDULLAH SANI




Battlefield Kuala Langat bakal menyaksikan penyandang parlimennya (P112), YB Abdullah Sani ditendang keluar dari gelanggang lebih awal apabila dikatakan gagal menambat hati pengundi dan penduduk tempatan.

Kegagalan besar beliau dilihat apabila gagal memenangi kerusi Ketua PKR Cabang Kuala Langat yang dimenangi oleh seorang anak tempatan, David Cheong pada tahun 2012.

Pergeseran antara Abdullah Sani dan David Cheong sememangnya menjadi buah mulut penduduk tempatan.

Lebih dari itu, gelagat beliau turut kurang disenangi oleh rakan-rakan seangkatan termasuk dari parti PAS sendiri yang diketuai oleh ADUN Sijangkang, YB Dr Yunus Hairi serta penyelaras pembangunan kerajaan negeri Selangor bagi kawasan Morib, Haji Hasnul Baharuddin.

Abdullah Sani menduduki kerusi P112 Kuala Langat dikatakan atas faktor 'nasib' apabila memenanginya dengan kelebihan majoriti 989 undi mengatasi calon BN, Dato' Sulaiman Karli pada tahun 2008 sedangkan track-record undi terbanyak kerusi parlimen Kuala Langat dipegang oleh Dato' Seri Paduka Dr Haji Shafie Salleh (BN) pada tahun 2004 apabila memenanginya dengan majoriti besar 21, 495 undi mengatasi pesaingnya iaitu Zulkifli Noordin (KeAdilan) dan Mohamed Makki Ahmad (PAS).

PAS Kuala Langat turut dikatakan berkeras mahukan calon mereka ditempatkan untuk kerusi parlimen bagi piihanraya ketiga belas akan datang.

Lebih dari itu, nama YB Dr Yunus Hairi sendiri turut dikatakan diangkat bagi menjadi calon parlimen Kuala Langat mewakili PAS seterusnya PAS bakal mendominasi kerusi-kerusi P112 (Kuala Langat), N51 (Sijangkang) dan N53 (Morib) serta mengekalkan kerusi N52 (Telok Datok) kepada calon DAP.


Thursday, 14 February 2013

[EKSKLUSIF] 'CARE TAKER GOVERNMENT' BERHAK LANTIK MENTERI 'KEMENTERIAN' JAKIM - NASHARUDDIN MAT ISA MENTERI JAKIM PERTAMA

Memertabatkan Islam sesuai dengan peruntukan perlembagaan yang meletakkan agama ini sebagai agama persekutuan tercapai apabila kabinet memutuskan bersetuju mengangkat taraf Jabatan Kemajuan Agama Islam (JAKIM) sebagai satu kementerian baru.

JAKIM yang selama ini diletakkan di bawah seliaan Jabatan Perdana Menteri (JPM) dengan Dato Seri Jamil Khir mengetuai jabatan tersebut (bertaraf menteri) bolehlah kini melebarkan sayap dan peranannya lebih jauh apabila kabinet memutuskan kenaikkan taraf JAKIM sebagai sebuah kementerian dan tindakan ini dilihat tepat pada masanya.

Persoalan mengenai agama Islam sebagai agama rasmi seringkali menjadi polemik politik apabila sebuah lagi parti yang menggunakan sentimen ke-Islaman iaitu PAS dilihat tidak berupaya menekan parti perikatan mereka terutamanya DAP dalam mengangkat agama Islam sejajar dengan kedudukannya di dalam perlembagaan.

Nasharuddin Mat Isa, bekas timbalan presiden PAS yang baru dilucutkan dari majlis syura baru-baru ini dikhabarkan bakal dilantik sebagai menteri pertama kementerian kemajuan agama Islam dan ia akan dilakukan sewaktu parlimen terbubar secara otomatis mengikut peruntukan perlembagaan.

Bolehkah ia (lantikan) dibuat? 

Rakan penulis truth-vaccine (klik sini) ada menghuraikan bagaimana ia dibolehkan mengikut peruntukan perlembagaan.


klik

Perlantikan Nasharuddin Mat Isa ini dilihat bakal mengukuhkan kerjasama umat Islam Malaysia yang kini kelihatan begitu teruk berpecah-belah akibat politik ke-parti-an.

Banyak pihak dilihat akan mengecam Nasharuddin atau kerajaan BN sendiri namun ia adalah polemik politik sedia ada yang berterusan dan sudah dijangka sedangkan nawaitu utamanya adalah lebih besar dan bukan semata untuk menyelamatkan kerajaan BN.

Apa pun, usaha bagi merapatkan jurang  sesama umat Islam secara diam sememangnya menjadi matlamat utama segelintir pihak tertentu termasuk kepimpinan dalam kerajaan BN, parti-parti lain serta kumpulan-kumpuan bebas dari politik.

Persoalan sebagai umat Islam: wajarkah kita mengeji atau menyokong usaha murni ini? 

"Tepuk dada anda, tanyalah imam anda semua!"

Saturday, 9 February 2013

[PAS IS DEAD] RUPA-RUPANYA USTAZ NASHA, PAK LAH DAN NAJIB MEMANG BERKONSPIRASI MAHU JATUHKAN PAS!!!!!


GAMBAR inilah yang membuatkan ramai pemimpin malah pengikut PAS yang tak lena tidur malam apabila memikirkan dan dalam delima pihak mana yang berada dalam landasan sebenar. Kerana gambar ini jugalah ramai pemimpin PAS yang tunduk kepala kerana bukti Pak Lah bersama Najib menghadiri majlis pengebumian bekas Presiden PAS, Allahyarham Fadzil Noor.

PAS terpaksa mencari strategi lain untuk menarik kembali sokongan rakyat dan membersihkan kembali imej PAS yang kian pudar dan malap. Ramai juga dikalangan ahli PAS yang mendesak supaya parti Islam ini keluar dari pakatan haram tetapi pemimpin atasan tidak sanggup selagi tidak dapat menguasai Putrajaya.

Oleh yang demikian, berbondong-bondong ahli PAS diseluruh negara telah keluar parti kerana kecewa dengan sikap tunggu dan lihat yang diamalkan oleh PAS sehingga DAP sudah berani campur tangan dalam urusan agama Islam juga penggunaan kalimah Allah.

Hendak dikira, bekas ahli PAS yang masuk UMNO tidak seramai mana tetapi yang pasti bekas ahli PAS yang meninggalkan parti Islam itu semakin hari semakin ramai. Semakin hari mereka merasakan mereka dalam satu parti yang penuh dosa dan menganggap parti itu sudah jijik kerana terpaksa mengikut telunjuk DAP semata-mata mahu berkuasa kelak.

Tergadai agama, bangsa demi menuju Putrajaya. PAS dikatakan sanggup menjadi anjing DAP dan PKR selagi belum mendapat Putrajaya dari Barisan Nasional.

Sedarlah wahai ahli PAS. Nyawa parti Islam kalian kini sudah ditentukan oleh DAP.


Laporan JawaBernam

Friday, 1 February 2013

[PAKATAN IS DEAD] HASAN ALI DISABOTAJ LAPORAN POLIS DIBUAT


Pernahkah anda disabotaj? Bendera atau banner dipotong dan disorok?

Modus operandi ini berlaku sejak sekian lama namun adakah perkara ini relevan?

Ini abad baru. Corak pemikiran baru dengan politik matang dan gentleman

Namun tidak begitu di beberapa tempat terutama kawasan pinggiran dan luar bandar. Contohnya di Kuala Langat. Satu laporan polis telah dibuat dan kisahnya seperti yang dilaporkan oleh team TMS, blogger PUcTD.



"WAJARKAH SETIAP KALI PROGRAM BERSAMA PEMIMPIN DISABOTAJ OLEH PIHAK-PIHAK TERTENTU YANG TAKUT AKAN BAYANG-BAYANGNYA SENDIRI?SUDAH PASTI IANYA TAK WAJAR,SUDAH PASTI ORANG YANG LAKUKAN PERBUATAN SABOTAJ INI BERSIFAT KURANG AJAR DAN AMAT BIADAP SEKALI.."
klik (sini) untuk kisah lanjut.




Thursday, 31 January 2013

[PANAS] AKU, PELACUR DAN YB DR DZULKEFLY - REMANG-REMANG KUALA SELANGOR @DRDZUL



Susah untuk aku percaya apa yang aku lihat dalam gambar itu adalah pelacur yang sarangnya terletak dikampung halamanku sendiri di Kuala Selangor. Video ini yang diambil oleh MKL-Crimedesk-D7SGNews pada 24 Oktober 2012 telah membongkar jenayah atau aktiviti pelacuran yang berlaku di sana.






Sebenarnya itu hanyalah sebahagian daripada aktiviti tesembunyi yang berlaku di Kuala Selangor tetapi aktiviti sebenar yang berlaku didepan mata masih banyak dan tidak diambil peduli terutamanya oleh pemerintah kawasan itu sendiri yang diberi mandat oleh rakyat Kuala Selangor iaitu YB Dr Dzulkifli Ahmad sebagai Ahli Parlimen Kuala Selangor.

YB Dr Dzul pernah memberitahu aku bahawa ini semua bukan tugas atau kerjanya sebagai Ahli Parlimen tetapi aku tetap bertegas mengatakan dia ada hubung kait dan ada kuasa untuk menghalang aktiviti itu dari terus berlaku dan bertambah. Pada tengah tahun lepas sahaja aku berjaya merakamkan 7 buah rumah urut yang baru dibuka disekeliling pejabat Pusat Khidmat Rakyatnya dan sebagai Wakil Rakyat dan Pakar Strategi Parti Paling Islam Dalam Dunia apakah tindakan beliau untuk menangani masalah tersebut.


Beliau mempunyai kuasa tersebut untuk memberi tekanan kepada Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) untuk bertindak menghentikan pembinaan lebih banyak rumah urut dikawasan itu. Tetapi sehingga kini aku lihat semakin banyak rumah urut yang dibuka dan ianya bertambah setiap masa.

Persoalannya, apakah yang sebenarnya berlaku hingga tiada langsung tindakan dan usaha untuk menyelesaikan masalah tersebut? Dan disebabkan itulah timbul banyak persepsi yang mengaitkan YB Dr Dzul sendiri dalam konspirasi rumah urut di Kuala Selangor.

Jangan salahkan orang lain dan jangan asyik nak sama bila orang kata YB Dr Dzul dapat habuan daripada hasil perniagaan tersebut? Jika tidak mengapa tidak YB Dr Dzul sebagai Manusia paling Islam dalam Parti Paling Islam Di Dunia menentangnya. Ini adalah maksiat depan mata yang harus di hapuskan jika tidak mahu bala Allah swt melanda.

Jangan katakan bahawa tiada maksiat berlaku dan tiada aktiviti pelacuran berlaku kerana aktiviti yang dimaksudkan hanya akan berlaku selepas kerja urut-mengurut habis dijalankan dan ada juga maklumat mengatakan yang mereka ini boleh dibayar dan dibawa pulang selepas tugas mereka selesai.

Jika begitu, punca maksiat itu berlaku dari rumah urut itu sendiri dimana mereka berkenalan dan mengatur untuk melakukan zina ditempat lain tetapi puncanya adalah di rumah urut tersebut yangmana mungkin salah satunya berada di lingkungan Pusat Khidmat Rakyat Ahli Parlimen Kuala Selangor sendiri.

YB Dr Dzul jangan asyik nak berdolak dalik hingga sanggup menghalalkan yang haram semata-mata mahu menjaga periuk nasi politik YB Dr Dzul sendiri. Kerana takutkan hilang undi dari kaum Cina dan bukan Islam YB Dr Dzul sanggup menutup mata walaupun maksiat itu berlaku di depan mata dan tahu ianya dosa namun tak mampu berbuat apa apa.

Ayuh YB Dr Dzul buktikan bahawa kamu tidak terlibat dalam sindiket maksiat dan pelacuran ini dan buktikan bahawa kamu tidak menerima sebarang habuan daripada aktiviti tersebut!!!

Mohon pencerahan.....



[SNIPPETS] PAS MERINTIS JALAN KE NERAKA UNTUK PENGUNDINYA - PAS IS DEAD

Kerana Dap tersayang, sanggup nak tutup hal sebenar... malaun-oh malaun...

klik untuk besar

ps: Dalam mereka memperjuangkan Islam lah kononnya mereka adalah ajen dajjal yang akan memusnahkan umat Islam kat Malaysia ni.. Anda nak? Jangan undi Pas..

Laporan: headbomb

[LAPORAN KHAS] BILA NIK AZIZ DIUMPAN SEBIJI KEK OLEH KARPAL SINGH - PAS IS DEAD



1. Baru-baru ini, ShahAlamRebels telah mengeluarkan gambar pada mana Nik Aziz telah menyambut ulang tahun kelahirannya yang ke-82 di kediaman Karpal Singh di Jelutong.

2. Kononnya mereka bermesra dan nampak seperti sahabat lama. Tetapi bukankah sepatutnya Karpal yang sepatutnya melawat Nik Aziz kerana sambutan tersebut adalah sambutan meraikan Nik Aziz?



3. Sebenarnya, Nik Aziz telah dipanggil 'mengadap' Karpal 'The Godfather' kerana insiden penyokong PAS Pulau Pinang baru-baru ini yang telah melakukan demonstrasi di hadapan pejabat Karpal Singh.

4. Maka panggilan 'mengadap' ini adalah bertujuan supaya Nik Aziz meminta maaf secara peribadi kepada Karpal Singh atas tingkahlaku PAS Pulau Pinang tersebut.

5. Maka benarlah dakwaan sesetengah pihak yang mengatakan bahawa PAS terletak di bawah telunjuk DAP sebenarnya. Benar jugalah bahawa 'Tuan Guru' yang diagung-agungkan oleh penganut PAS ini sebenarnya ber'tuan'kan Karpal Singh.

6. Disulam panggilan 'mengadap' tersebut dengan kononnya melawat Masjid Jamek Batu Uban, masjid pertama yang didirikan di Pulau Pinang.

7. Sampai bilakah agaknya penganut PAS ini akan terus tertipu dengan sandiwara sebenar yang berlaku di antara PAS dan DAP ini?

8. Berapa banyakkah hutang PRU-12 PAS yang belum terlunas dengan DAP. Dan menjelang PRU-13 ini, adakah Nik Aziz mahu memohon peruntukan tambahan lagi untuk menggerakkan jentera PAS yang semakin hari semakin berkurangan.

9. Gunakan Hak Untuk Berfikir Sebelum Hak Untuk Bersuara!

Laporan: truthvaccine

Tuesday, 29 January 2013

[PANAS] BEKAS PENGARAH SIASATAN JENAYAH PDRM NAFI RASUAH TAPI TAK NAFI KAYA - BAKAL CALON PAS SYARATNYA MESTI KAYA?



Pendedahan berkenaan sebuah mahligai mewah milik pemimpin Pas sebelum ini [klik sini] terjawab apabila pemimpin Pas yang didakwa akhirnya mengaku bahawa kediaman mewah itu adalah miliknya.

Dato' Fauzi bin Shaari yang juga bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman telah membuat kenyataan dan pengakuan itu dilaporkan oleh Akhbar Sinar Harian edisi Perak di muka hadapan keluaran hari ini (29/01/2013).


Menurut laporan Sinar Harian, hasil kekayaan untuk membina mahligai mewah itu datangya daripada tabungan ketika berkhidmat di dalam kerajaan dan hasil penjualan dua buah rumahnya sebelum ini. 

Wang simpanan isteri dan pemberian dana oleh empat orang anaknya turut digunakan untuk pembinaan itu.

Fauzi turut mengaku memang ada tunjuk perasaan oleh penduduk kawasan bagi membantah pembinaan mahligai itu. Namun beliau tidak mengendahkan bantahan itu, sebaliknya tetap meneruskan pembinaanya.

Bantahan dibuat berikutan pembinaannya terletak di kawasan riadah penduduk di situ. Lokasinya juga tidak sesuai kerana terlalu hampir dengan Masjid Negeri dan sebuah hotel terkemuka.

Yang menghairankan, Fauzi gagal untuk mendedahkan jumlah nilai kos yang digunakan untuk membina mahligai itu. Sudah tentu rakyat mahu tahu berapa jumlahnya.

Jika beliau telus dan jujur, tiada apa yang perlu dirahsiakan. Dengan hanya memberi alasan tanpa bukti kukuh sudah pasti akan mengelirukan rakyat. Rakyat tidak boleh ditipu!

Fauzi mendakwa kononnya mahligai itu baru sahaja disiapkan selepas tertangguh lama. Kenapa rumah itu hanya dapat disiapkan sepenuhnya selepas beliau menyertai PAS???

Selain itu juga, Fauzi tidak perlu lari daripada menjawab soalan berkenaan jumlah imbuhan yang diterimanya untuk berceramah. Sikap mendiamkan diri, akan menguatkan lagi dakwaan dan spekulasi kononya beliau menerima RM15,000 setiap kali berceramah.

Adakah dengan tidak menyatakan jumlah imbuhan itu bertujuan untuk tidak mengecilkan hati penceramah-penceramah yang lain? Ini kerana penceramah seperti Abby Abadi hanya mendapat sekitar RM2,500 sahaja?

Jadi, Fauzi perlu menjawab keseluruhan persoalan bagi membuktikan dirinya seorang pegawai yang bersih dari rasuah sepanjang perkhidmatan di dalam pasukan polis dan bukan penceramah mata duitan.

Rakyat juga mahu tahu, adakah wang imbuhan yang dibayar oleh PAS untuk berceramah turut digunakan untuk menyiapkan pembinaan mahligai mewah itu?

Ini kerana, umum percaya bahawa hasil wang derma dalam ceramah PAS digunakan untuk membayar penceramah?

Laporan: shahalamrebels

[PAS IS DEAD] MAHFUZ OMAR & MARIAH MAHMOD TEMBERANG 150 ORANG

bukak ajelah tudung tu..kalau cakap ikut sedap mulut..

Rasa mengantuk belum lagi hilang... Ni gara-gara ceramah umum yang kononnya menjawab tohmahan BN anjura Pas Pis Pus Kuala Langat yang telah dilangsungkan di padang awam Batu 9, Kg Medan, Telok Panglima Garang sebentar tadi.

"ORANG RAMAI" yang "TAK" ramai

Timbalan Presiden Pas Pusat, Mahfuz Omar, ajk Pas pusat Mariah Mahmod, Dr Yunus dan Srikandi Pas yang hanya dikenali sebagai Aisyah adalah di antara 150 orang yang hadir pada malam ini.

Kira oklah tu, masih jugak ada orang yang sudi nak dengar. Tak pun, yang hadir pun terdiri daripada ahli keluarga masing-masing. 

Kalau sorang bawa mak, ayah, abang, kakak dan adik... maunya tak 150 orang... HEHEHEHE

Si Mariah Mahmod ni, perrghh... boleh tahan gak lazer mulutnya... HEHEHE


Asyik nak nyalahkan kerajaan BN/Umno aje. Ye tak ye... kalau tak fitnah ditaburkan, apa lagi nak ditabur kat rakyat? Dengor ajelah. Beliau dalam ucapannya menyatakan bahawa sejak zaman Tun Mahathir lagi warga asing diberikan kad pengenalan agar mereka tu mengundi BN... HEHEHE

Logik jugak kan... haarrrktuih.

Kalau camtulah, ramailah warga asing kat Malaysia ni ada I/C yer? Yang mat bangla kat stesen minyak tu pun agaknya ada I/C jugak kot. Senanglah kerja polis, jabatan pendaftaran negara dan imigresen Malaysia. Tak yah susah-susah buat kerja tangkap pendatang. Sebab semua ada I/C maaa....

Cakap tak guna akal ginilah caranya. Yang menariknya, si Mariah ni sesuka hati aja mengatakan BN takde etika untuk menang PRU nanti. ETIKA???

Sape yang takde etika? Sebelum aku terangkan sapa yang takde etika, aku rasa baik aku 'school' kan dulu si Mariah ni tentang maksud etika.


"Etika terlalu banyak diberikan oleh pelbagai pihak dari semasa ke semasa. Istilah etika berasal dari perkataan Greek 'ethos', yang bermaksud khusus kepada 'character', ataupun perwatakan dan keperibadian" 

bila nak abis ni......

Jadinya, bila dah olah maksud etika seperti yang aku terangkan di atas, aku rasa tentu korang dapat berfikir seketika. Parti mana yang takde etika untuk menang dalam PRU13 akan datang!

Parti mana yang kecut nak bersuara tentang isu kalimah Allah? Parti mana yang tak beretika bila pecat atas alasan melanggar disiplin, klik sini USTAZ NASA DIPECAT DENGAN ZALIMNYA.

Hanya kerana ikut perdana menteri ke Gaza??

Ni baru sikit. Sebab, yang sedikit ni pun dah menunjukkan bahawa yang bercakap serta parti yang dibawa oleh beliau ini pun dah menunjukkan bahawa mereka ini memang tidak beretika. Nak kata orang lain pulaaa.... so... HARKTUIII!

Si Mariah ni sekali lagi menegaskan bahawa isu "amanat Haji Hadi, isu Kristian dan isu Dap sengapa diperbesar-besarkan oleh Umno dan dapat liputan yang luas di media-media.... alloooow... Kalau tak Umno yang perjuangkan atau mainkan isu ni siapa lagi yang nak perjuangkan?

Siapa yang nak perjuangkan agama Islam dan kalimah Allah? Nak harapkan Pas? HamPAS jawapnya. Nak harap PKR? Jawapnya parti kehancuran rakyatlah jadinya.

Jadi, Umnolah yang membela agama, bangsa dan negara! Umnolah yang perjuangkan semua tu. Janganlah jadi bangang sangat wahai Mariah oii. Takkan nak jadi ketua kau tu. Kejap kata ini, pastu bila rakyat dah mula bising, kata pula "ambo tak ghoyat".

Beliau juga marah. Kenapa negara asing yang benarkan kalimah Allah tak bantah.... heeee... Bodoh jugak dia nih. Kalau ko rasa nak duduk negara orang lain, ko pergilah duk kat sana. Sebab mereka tak bisingkan. So, kami umat Islam serta rakyat negara Malaysia tetap bertegas bahawa kalimah Allah adalah untuk orang Islam sahaja dan Mariah.... bebawaklah mengucap ye! Jauh benor pesongnya ko ni. Astaghfirullaaaah.

Alahai.... BR1M punya jadi hal gak ke? Patut si Mariah and the geng bersyukur sesangat. Pasal kerajaan bagi sumbangan kepada rakyat, bukan rakyat bagi sumbangan masa ceramah untuk pemimpin mereka...HEHEHE

Bagi salah, tak bagi puuun salah. Aku pun tak faham dengan perangai juak fuckatan ni. Si Mariah kata hampir 80% rakyat khususnya orang Melayu yang gaji bawah RM1.5k. Dan beliau kata jika rakyat kat Malaysia ni kaya tak perlu BR1M... HEHEHE 

Jika rakyat kaya, memanglah tak payah oiii Mariah... Kerajaankan dah kata, bawah RM3K yang layak... So tak faham-faham gak ke? Ala, kalau dorang dapat pun, duitnya nanti sedekah gak tabung milo korang gak. Yang sedap orang atasan korang ler. Bak kata Mariah lagi.... KRONI! HAHAHAHA

Tapi, nak cakap sikitlah. Yang amik pun orang ko jugak.

Lagi satu kehebatan Mariah ni, dia boleh tafsir masa depan wooo.... Dia boleh kata bahawa PRU13 ni Tun M punya percaturan... HAHAHA

Tun M dah pencen ler. Tun M bagi nasihat serta idea puuun salah gak ke. Tapi sekurang-kurangnya Tun M dah pencen. Bos ko tu bila nak pencen? HARKTUIIH.


pssssttt: cakap serta beri penjelasan memang senang dan mudah. lebih-lebih lagi kalau bab tambah rencah. lagi best cerita tu. sesuka ati aje bercakap tentang hal orang tapi hal dalam kain ko sendiri ko tak pedulikan. jangan anggap ko hebat. Allah (ini Tuhan aku, Tuhan untuk orang yang pertahankan nama Allah untuk orang Islam... bukan macam ko wahai Mariah and the geng AL-JUBRI! ) 

ALLAH LAGI HEBAT!

[SNIPPETS] PANTUN EMPAT KERAT UNTUK PAS - #PASTONGONG



Nasi lemak buah bidara
Sayang selasih hamba lurutkan
Buang ulama buang segala
Kerna Dap Pas turutkan!

Monday, 28 January 2013

[PAS IS DEAD] HIPOKRIT PAS PALING TERSERLAH DENGAN ISU PORSHE CAYMAN



Apa yang blogger-blogger Pro-BN nak kecoh ADUN PAS di Perlis PAKAI PORSCHE CAYMAN!

Mereka dah ada dalil lah!!

Tak caya tengok video bawah ni...


Bila orang BN pakai benda dan kereta mewah-mewah..mereka akan kata pemimpin PAS lebih sederhana, zuhud dan sebagainya..

TAPI Bila orang PAS pakai kereta mewah..mereka keluarkan kisah sejarah Islam tentang Imam Malik yang ada kuda-kuda bertaraf Mercedes S-Class..

Jadi bila ADUN PAS ada PORSCHE CAYMAN..APA LAH SALAHNYA YE TAK!!

Ini lah namanya ZUHUD...ZUHUD KEPALA HOTAK KORANG LAH!!

Laporan: Ikrar Pemuda

[PAS IS DEAD] BILA NIK AZIZ MENGADAP 'TUANNYA' YANG SEBENAR!!!





SHAH ALAM - Demi mengambil hati Karpal Singh berkenaan isu khalimah Allah, Nik Aziz telah membuat kunjungan maaf ke rumah Pengerusi DAP di Jelutong, Pulau Pinang pada semalam.

Dalam kunjungan itu, Nik Aziz turut memotong kek yang disediakan Karpal sebagai tanda ulang tahun kelahirannya ke-82, sambil disaksikan pemimpin pakatan haram.

Karpal yang gembira dengan kehadiran Nik Aziz itu berkata, beliau terkejut kerana pemimpin Pas itu tiba 30 minit lebih awal.

Dalam pada itu, Harakah Daily semalam memetik Nik Aziz mempelawa rakyat negeri Pulau Pinang melawat Kelantan yang didakwa terlalu miskin oleh Kerajaan Pusat.

Pelawaan itu dibuat beliau ketika memberikan tazkirah Zohor sempena lawatannya ke Masjid Jamek Batu Uban iaitu masjid pertama yang dibina di Pulau Pinang tengah hari semalam.

"Marilah pula ke Kelantan lawat negeri miskin sebagaimana yang dinyatakan oleh Perdana Menteri bila berkempen. Saya pun hairan yang dikatakan miskin macamana sedangkan kapal terbang banyak yang turun menandakan banyak pelancong tiba, " jelasnya.

Beliau bersyukur memimpin negeri yang didakwa miskin kerana tidak payah mengarahkan penangkapan penyelewengan, rasuah atau memberi projek kroni.

Nik Aziz jelas cakap tidak serupa bikin apabila beliau sendiri sebelum ini telah melantik menantunya (kroni) sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) di Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

Paling lucu, Nik Aziz sebaliknya berkata hanya mengarahkan pembangunan rohani supaya diseimbangkan dengan jasmani. Adakah beliau tidak sedar bahawa negeri Kelantan direkod antara negeri punya masalah sosial yang tinggi. Begitu juga dengan masalah pengangguran?





[PAS IS DEAD] USTAD NASHA AKHIRNYA DIBUANG DARIPADA MAJLIS SYURA PAS!!!


Akhirnya Ustaz Nasharuddin Mat Isa, Bekas Timbalan Presiden PAS digugurkan keahliannya dalam Majlis Syura Ulama PAS. Ini tidak menghairankan kerana pelbagai usaha telah dibuat untuk menjatuhkan beliau. Gagasannya untuk perpaduan Ummah ditentang parti yg menggunakan nama Islam dalan nama politiknya.
Ustaz Nasha dikenali sebagai Ulama muda yang sangat dihormati. Kekalahan beliau dalam perebutan jawatan Timbalan Presiden juga satu percaturan parti apabila meletakkan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man untuk mencabar kedudukan tersebut. Ini tak lain hanya untuk memecah undi ulama.
image
gambar PM di Gaza bersama Ust. Nasha
Kehadiran Ust. Nasha dalam banyak acara bersama PM terutamanya acara keagamaan atau mendekatkan diri dengan agama Islam dilihat satu ancaman.
Namun PAS masih tidak berani mengugurkan keahlian Ust. Nasha kerana umum mengetahui beliau mempunyai pengaruh dan sokongan kuat ahli parti. Ini berlainan dengan Hassan Ali yg dipecat kerana menentang maksiat di Selangor.
Lolong: Sedih apabila haru-biru politik menyebabkkn org bijak disingkirkan. Lupakah mereka pada Hang Nadim?
Laporan: Lolong

Wednesday, 23 January 2013

[PAS IS DEAD] KETUA PEMUDA PAS KUALA LANGAT BERSYUKUR TERIMA RM100 BANTUAN PERSEKOLAHAN ANAK. MUNGKIN AKAN UNDI BN LEPAS INI?!



Bermula minggu lepas hinggalah ke hari ini, rata-rata sekolah boleh dikatakan sibuk dengan agihan bantuan awal persekolahan RM100.

Perrgh, beruntung benar duduk kat Malaysia ni.

Apa yang takde? Apa yang kerajaan tak bantu rakyat?

Itu pun ada gak puak yang tak mau berterima kasih. Kutuk-kutuk gak kerajaan.

Alahai, tak tau bersyukur punya oranglah korang ni.

Tinjau punya tinjau, tup tup terlihat TUAN KETUA PEMUDA PAS KAWASAN KUALA LANGAT mengambil wang sumbangan kerajaan Malaysia a.k.a kerajaan Barisan Nasional di Sekolah Kebangsaan Sri Cheeding.

Nahhh... ternyata dan terbukti bahawa bantuan yang diberi adalah menyeluruh tanpa mengira fahaman politik. Baguiiih betul kerajaan BN. Kalau kerajaan Selangor.... huurrrm. Program "jom shopping" yang dilakukan hanyalah untuk ahli sahaja. Pilih bulu.

Kepada penerima tu, bersyukurlah. Lepas ni bersedia untuk terima BR1M pulak!

Laporan: pemudatelokdatok

Tuesday, 22 January 2013

[PANAS] DR DZUL DIKENAL PASTI ANTARA PENJUAL KALIMAH ALLAH KEPADA BUKAN ISLAM UNTUK UNDI - @DRDZUL



Kelmarin telah TMS laporkan di sebalik polemik penggunaan kalimah Allah bagi bukan Islam; PAS kononnya telah menyelesaikan isu ini dengan membuat pusingan 360 darjah membangkang penggunaannya kepada bukan Islam.

Ini adalah keputusan majlis syura. Keputusan ini membelakangkan keputusan bersama Haji Hadi Awang dengan sekutunya PKR dan DAP.

Namun, masih terdapat ramai ahli PAS yang berceramah 'MENJUAL' kalimah Allah kepada bukan Islam bagi mendapatkan undi bukan Islam. 

Salah seorang darinya adalah seperti yang dilaporkan oleh penadaritanahmelayu pagi tadi.

Adakah beliau seorang 'anwarinas' ? 

Berikut adalah laporan beliau:




Inilah manusia paling celaka dalam negara Malaysia yang tercinta ini dan yang paling malangnya manusia celaka ini menjadi Ahli Parlimen kawasan aku sendiri di KUala Selangor.
Kerana terlalu terdesak untuk memenangi undi kaum bukan islam Dzulkifli Ahmad sanggup mempertahankan penggunaan kalimah Allah untuk kaum bukan islam.


Dalam Forum PASS FOR ALL pada 20 Jan 2013 di Petaling Jaya dengan bangganya dia mempertahankan penggunaan kalimah Allah untuk bukan islam. 
Dia tetap berkeras mengatakan Kalimah Allah sudah digunakan oleh agama lain sejak sebelum zaman nabi lagi dan bagi aku semua orang sudah lama faham dan jelas tentang perkara tersebut dan tiada siapa pun yang menafikannya.
Tetapi persoalannya mengapa setelah ribuan tahun baru kini DAP mahu kalimah Allah digunakan dalam Bible!
Di situ sudah jelas menunjukkan sesuatu yang mencurigakan dan tidak masuk akal.
Bagi aku, kumpulan yang mempertahankan keputusan PKR dan DAP Pusat adalah golongan yang terdesak mahukan kuasa dan jawatan. 
Mereka ini takut tidak terpilih sebagai calon pada PRU ini jika menentang keputusan tersebut dan ini terbukti apabila PAS sendiri tidak mampu memberikan satu desakan bahwa apa yang diputuskan oleh Majlis Fatwa itu harus dihormati dan dipatuhi.
Apa yang menariknya disini ialah, semakin hampir PRU semakin nampak kacau bilau kesepakatan Pakatan Haram DAP, PAS dan PKR.
Mereka tidak dapat membuat keputusan yang sekata dan saksama sebaliknya masing-masing mahu menunjukkan kekuatan parti mereka sendiri dan mahu menjadi hero dikalangan mereka.
Akhir sekali, INIKAH DIA KERAJAAN YANG KITA MAHUKAN UNTUK MEMERINTAH MALAYSIA NANTI?... Fikirlah..
ALLAH pun mereka jual.... Negera dan bangsa ni celah gigi je.. hahahahhaa 

Monday, 21 January 2013

[PAS IS DEAD] "ALLAH FOR ALL" & POLEMIKNYA

Sejauh mana ahli PAS benar-benar menolak penggunaan kalimah 'Allah' kepada bukan Islam?

Persoalan ini wajar dilontarkan di sebalik pengumuman mursyidul amnya, Nik Aziz bahawa isu ini telah selesai di peringkat tertinggi apabila majlis syura membuat keputusan menolaknya.

Namun, sumber yang kami perolehi masih terdapat pemimpin-pemimpin PAS yang mengizinkan penggunaan kalimah Allah kepada bukan Islam dalam ceramah-ceramah tertutup mereka dan ini secara tidak langsung membelakangkan keputusan majlis syura yang kononnya sudah pun selesai.

Siapakah pemimpin-pemimpin PAS tersebut menjadi tanda tanya. Dan yang lebih penting, adakah pemimpin-pemimpin ini terdiri dari kelompok 'parasit' yang dikenali sebagai 'anwarinas' bertujuan politik semata dan menggunakan label islam serta PAS bagi mencapai agenda politik mereka?

Betulkah PAS benar-benar bersih?



[PAS IS DEAD] BILA KHALID BERKEMPEN DI DALAM GEREJA BOLEHKAH DIPANGGIL SEBAGAI "KHALID GEREJA"? @KHALIDSAMAD




SHAH ALAM - Senario yang berlaku sejak akhir-akhir ini terhadap penggunaan khalimah Allah bukan sesuatu yang baru. Tetapi perkara lama atau tuntutan yang sengaja diulang-ulang.

Atas kesedaran bagi menyedarkan umat Islam, pihak pengurusan Masjid Sultan Salahunddin Abdul Aziz Shah telah menganjurkan sebuah ceramah perdana khas yang telah disampaikan oleh Dato' Dr. Harun Din.

Antara yang turut hadir ialah Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Hj. Marzuki Hussin, Imam Besar Masjid, Ustaz Mustafa Saidin dan beberapa pemimpin UMNO di Shah Alam.

Program itu telah diadakan pada Jumaat lepas di dewan solat bawah Masjid berkenaan dan dihadiri lebih 2000 orang penduduk Shah Alam.

Bilangan jemaah yang hadir jelas membuktikan bahawa umat Islam di Shah Alam menolak penggunaan khalimah Allah oleh bukan Islam.

Dalam ceramah, Harun Din menegaskan khalimah Allah adalah khalimah agong yang digunakan dalam zikir dan disanjung tinggi kerana perkataan Allah itu sendiri adalah pilihan Allah yang menunjukkan maha esa.

Semua makhluk di bumi dan seluruh alam bertasbih kepada Allah kerana Allah merupakan yang maha esa dan segala puji-puji itu hanya milik Allah sahaja.

Antara lain, beliau turut mengingatkan supaya umat Islam sentiasa mempertahankan khalimah Allah daripada disalahguna oleh bukan Islam.

Sebelum ini, Khalid Samad merupakan antara pemimpin pakatan haram yang lantang menyokong penggunaan khalimah Allah oleh bukan Islam. [klik sini]

Khalid Samad juga pernah mengutuk tindakan bekas exco Selangor, Dato' Hassan Ali kerana membuat siasatan di DUMC kerana ada cubaan memurtadkan umat Islam.

Beliau juga antara pemimpin pakatan haram beragama Islam dilihat sering ke geraja untuk memberi tazkirah.

Oleh itu, umat Islam di Shah Alam perlu berhati-hati dengan Khalid Samad. Kemungkinan beliau adalah agen kepada pihak yang memusuhi Islam?

Sunday, 20 January 2013

[PAS IS DEAD] JIKA USTAZ FADHIL NOOR MASIH HIDUP PASTI BELIAU MENANGIS DENGAN KEADAAN PAS HARI INI




Suka atau tidak, PAS perlu menerima hakikat kehadirannya dalam gabungan longgar pakatan pembangkang, PR tidak membawa sebarang kesan signifikan yang bermanfaat untuk kepentingan agama Islam dan umatnya di negara ini.

Dalam banyak keadaan, PAS lebih banyak beralah dan terpaksa menggadaikan prinsip perjuangannya sendiri semata-mata untuk menjaga hati rakan sepakatan. Di masa yang sama DAP dan PKR berterusan menuntut PAS berubah mengikut corak yang mereka tentukan.

Demikian halnya dalam isu tuntutan kalimah Allah s.w.t untuk diguna pakai dalam kitab Bible versi Bahasa melayu yang kembali dihangatkan oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng semasa beliau menyampaikan perutusan Kristmas 2012 tempohari.

Gara-gara isu itu PAS bagaikan tersepit diantara keperluan menjaga kesucian agama Islam dengan tuntutan politik PR. Bagaikan lembu yang dicucuk hidung akhirnya PAS mengalah lagi dan menurut sahaja tuntutan itu untuk dijadikan dasar rasmi PR.

Berikutan desakan demi desakan bertali arus dari luar dan dalam parti, PAS kemudiannya cuba menunjukkan kejantanannya kepada DAP dan PKR dengan merubah semula keputusan dari setuju kepada sebaliknya.

Namun langkah PAS melalui Majlis Syura Ulamanya yang bersidang pada 13 Januari 2013 itu bagaimanapun dipandang sepi seolah-olah tiada nilainya di mata PR apabila Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali menegaskan PR tetap berpegang pada keputusan 8 Januari 2013.

"Isu Allah telah selesai dan tidak pernah berubah. Baru-baru ini, Presiden Pas mengesahkan kedudukan Pas dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi Pakatan Rakyat pada 8 Jan, dan ia adalah sama seperti pada tahun 2010.

"Kami terikat dengan dasar-dasar Pakatan Rakyat yang telah dibincangkan semasa mesyuarat. Dan kerana terikat kepada dasar-dasar itu, kami akan berpegang kepada keputusan itu. Majlis Syura (Pas) tidak berkaitan dengannya," tegas Azmin ketika sidang akhbar di ibu pejabat PKR pada 17 Januari lepas. 

Maksudnya, apa sahaja keputusan Majlis Syura Ulama PAS, ia tidak mengubah pendirian PR yang telahpun dipersetujui oleh Presiden PAS pada 8 Januari 2013 untuk membenarkan orang bukan Islam khususnya penganut Kristian menggunapakai kalimah Allah s.w.t dalam kitab Bible.

Pendirian PR seperti yang ditegaskan oleh Azmin itu tentunya meletakkan PAS sekali lagi terumbang ambing dan serba salah, namun itulah akibat yang perlu diterima bila mana PAS selama ini terlampau mendahulukan kepentingan politik berbanding keutamaan pada agama.

Menyedari situasi semasa PAS dalam gabungan PR sudah sama seperti balaci dan pencacai yang sering diarah itu dan ini, muncullah suara-suara lantang di kalangan kepimpinan PAS menuntut parti itu mengambil keputusan tegas demi kepentingan agama dan maruah parti.

Golongan pendesak ini mahukan PAS segera keluar daripada gabungan liberal PR dan kembali bergerak sendirian kerana percaya itulah langkah terbaik untuk mengembalikan semula jatidiri PAS sebagai sebuah parti yang memperjuangkan Islam.

Mereka sudah selangkah di hadapan apabila desakan merubah keputusan dan pendirian PAS dalam isu kalimah Allah s.w.t sudah membuahkan sedikit hasil. Sekiranya desakan drastik yang diusulkan itu turut mendapat sokongan meluas, berkemungkinan PAS bakal mengumumkan langkah drastik keluar dari PR.

Namun demikian, selama mana golongan pendesak perubahan ini mampu bertahan sukar ditentukan memandangkan hampir di setiap peringkat kepimpinan PAS dari bawah ke atas sebahagian besarnya sudah dikuasai oleh pemimpin PAS yang berkiblatkan ideologi Anwarinas.