SELAMAT DATANG KE TEAM MEDIA SELANGOR

Team Media Selangor. Suara Maya Rakyat Selangor.

MEDIA MAYA RASMI PRU 13 BN SELANGOR

Membawa lintas langsung Pilihanraya Umum 13 terus ke kaca komputer anda.

SAYANGI SELANGOR, YAKINI BN

Pastikan sokongan kita kepada Barisan Nasional

AKUJANJI BARISAN NASIONAL

Menepati Janji, Membawa Harapan.

SELANGOR BAKAL DITAWAN

Kembalikan Selangor kepada Barisan Nasional

Showing posts with label Pemuda Telok Datok. Show all posts
Showing posts with label Pemuda Telok Datok. Show all posts

Sunday, 7 April 2013

[PRU13] TAKTIK KOTOR MULA DILAKUKAN OLEH LAWAN DI SELANGOR - #PRU13 #SAYANGISELANGOR #UNDIBN #VOTE4BN



Blog Pemuda UMNO Cawangan Telok Datok (PUcTD) melaporkan bahawa satu laporan polis telah dibuat atas kejadian sabotaj bilik gerakan pusat daerah mengundi atau PDM Barisan Nasional (BN) bagi kawasan Jenjarom.

Beberapa bendera telah dibuang dan 'signage' atau 'signboard' nya telah dipecahkan. 

Pintu bilik tersebut juga telah dipecahkan dan waktu ini belum ada kenyataan rasmi berapa atau apakah barang yang telah hilang.

Berita selanjutnya boleh dibaca di capaian sini.

Perkara ini bukan perkara yang baru. Sebelum ini beberapa laporan polis turut pernah dibuat apabila kain rentang atau 'banner' parti tersebut telah hilang sewaktu beberapa program besar hendak dijalankan.

'Banner' bagi memaklumkan kepada khalayak ramai itu sehingga kini tidak dijumpai dan pihak polis masih mengesan siapakah yang bertanggungjawab menanggalkan atau mencurinya.

Keadaan begini begitu kerap berlaku terutama menjelang pilihanraya umum yang dijangka berlangsung tidak lama lagi dan hanya menunggu Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) mengumumkannya pada 10 haribulan nanti.

Politik kotor dan tidak matang ini dikecam oleh umum kerana tidak bersifat 'gentleman' langsung.  

Friday, 1 February 2013

[PAKATAN IS DEAD] HASAN ALI DISABOTAJ LAPORAN POLIS DIBUAT


Pernahkah anda disabotaj? Bendera atau banner dipotong dan disorok?

Modus operandi ini berlaku sejak sekian lama namun adakah perkara ini relevan?

Ini abad baru. Corak pemikiran baru dengan politik matang dan gentleman

Namun tidak begitu di beberapa tempat terutama kawasan pinggiran dan luar bandar. Contohnya di Kuala Langat. Satu laporan polis telah dibuat dan kisahnya seperti yang dilaporkan oleh team TMS, blogger PUcTD.



"WAJARKAH SETIAP KALI PROGRAM BERSAMA PEMIMPIN DISABOTAJ OLEH PIHAK-PIHAK TERTENTU YANG TAKUT AKAN BAYANG-BAYANGNYA SENDIRI?SUDAH PASTI IANYA TAK WAJAR,SUDAH PASTI ORANG YANG LAKUKAN PERBUATAN SABOTAJ INI BERSIFAT KURANG AJAR DAN AMAT BIADAP SEKALI.."
klik (sini) untuk kisah lanjut.




Tuesday, 29 January 2013

[PAS IS DEAD] MAHFUZ OMAR & MARIAH MAHMOD TEMBERANG 150 ORANG

bukak ajelah tudung tu..kalau cakap ikut sedap mulut..

Rasa mengantuk belum lagi hilang... Ni gara-gara ceramah umum yang kononnya menjawab tohmahan BN anjura Pas Pis Pus Kuala Langat yang telah dilangsungkan di padang awam Batu 9, Kg Medan, Telok Panglima Garang sebentar tadi.

"ORANG RAMAI" yang "TAK" ramai

Timbalan Presiden Pas Pusat, Mahfuz Omar, ajk Pas pusat Mariah Mahmod, Dr Yunus dan Srikandi Pas yang hanya dikenali sebagai Aisyah adalah di antara 150 orang yang hadir pada malam ini.

Kira oklah tu, masih jugak ada orang yang sudi nak dengar. Tak pun, yang hadir pun terdiri daripada ahli keluarga masing-masing. 

Kalau sorang bawa mak, ayah, abang, kakak dan adik... maunya tak 150 orang... HEHEHEHE

Si Mariah Mahmod ni, perrghh... boleh tahan gak lazer mulutnya... HEHEHE


Asyik nak nyalahkan kerajaan BN/Umno aje. Ye tak ye... kalau tak fitnah ditaburkan, apa lagi nak ditabur kat rakyat? Dengor ajelah. Beliau dalam ucapannya menyatakan bahawa sejak zaman Tun Mahathir lagi warga asing diberikan kad pengenalan agar mereka tu mengundi BN... HEHEHE

Logik jugak kan... haarrrktuih.

Kalau camtulah, ramailah warga asing kat Malaysia ni ada I/C yer? Yang mat bangla kat stesen minyak tu pun agaknya ada I/C jugak kot. Senanglah kerja polis, jabatan pendaftaran negara dan imigresen Malaysia. Tak yah susah-susah buat kerja tangkap pendatang. Sebab semua ada I/C maaa....

Cakap tak guna akal ginilah caranya. Yang menariknya, si Mariah ni sesuka hati aja mengatakan BN takde etika untuk menang PRU nanti. ETIKA???

Sape yang takde etika? Sebelum aku terangkan sapa yang takde etika, aku rasa baik aku 'school' kan dulu si Mariah ni tentang maksud etika.


"Etika terlalu banyak diberikan oleh pelbagai pihak dari semasa ke semasa. Istilah etika berasal dari perkataan Greek 'ethos', yang bermaksud khusus kepada 'character', ataupun perwatakan dan keperibadian" 

bila nak abis ni......

Jadinya, bila dah olah maksud etika seperti yang aku terangkan di atas, aku rasa tentu korang dapat berfikir seketika. Parti mana yang takde etika untuk menang dalam PRU13 akan datang!

Parti mana yang kecut nak bersuara tentang isu kalimah Allah? Parti mana yang tak beretika bila pecat atas alasan melanggar disiplin, klik sini USTAZ NASA DIPECAT DENGAN ZALIMNYA.

Hanya kerana ikut perdana menteri ke Gaza??

Ni baru sikit. Sebab, yang sedikit ni pun dah menunjukkan bahawa yang bercakap serta parti yang dibawa oleh beliau ini pun dah menunjukkan bahawa mereka ini memang tidak beretika. Nak kata orang lain pulaaa.... so... HARKTUIII!

Si Mariah ni sekali lagi menegaskan bahawa isu "amanat Haji Hadi, isu Kristian dan isu Dap sengapa diperbesar-besarkan oleh Umno dan dapat liputan yang luas di media-media.... alloooow... Kalau tak Umno yang perjuangkan atau mainkan isu ni siapa lagi yang nak perjuangkan?

Siapa yang nak perjuangkan agama Islam dan kalimah Allah? Nak harapkan Pas? HamPAS jawapnya. Nak harap PKR? Jawapnya parti kehancuran rakyatlah jadinya.

Jadi, Umnolah yang membela agama, bangsa dan negara! Umnolah yang perjuangkan semua tu. Janganlah jadi bangang sangat wahai Mariah oii. Takkan nak jadi ketua kau tu. Kejap kata ini, pastu bila rakyat dah mula bising, kata pula "ambo tak ghoyat".

Beliau juga marah. Kenapa negara asing yang benarkan kalimah Allah tak bantah.... heeee... Bodoh jugak dia nih. Kalau ko rasa nak duduk negara orang lain, ko pergilah duk kat sana. Sebab mereka tak bisingkan. So, kami umat Islam serta rakyat negara Malaysia tetap bertegas bahawa kalimah Allah adalah untuk orang Islam sahaja dan Mariah.... bebawaklah mengucap ye! Jauh benor pesongnya ko ni. Astaghfirullaaaah.

Alahai.... BR1M punya jadi hal gak ke? Patut si Mariah and the geng bersyukur sesangat. Pasal kerajaan bagi sumbangan kepada rakyat, bukan rakyat bagi sumbangan masa ceramah untuk pemimpin mereka...HEHEHE

Bagi salah, tak bagi puuun salah. Aku pun tak faham dengan perangai juak fuckatan ni. Si Mariah kata hampir 80% rakyat khususnya orang Melayu yang gaji bawah RM1.5k. Dan beliau kata jika rakyat kat Malaysia ni kaya tak perlu BR1M... HEHEHE 

Jika rakyat kaya, memanglah tak payah oiii Mariah... Kerajaankan dah kata, bawah RM3K yang layak... So tak faham-faham gak ke? Ala, kalau dorang dapat pun, duitnya nanti sedekah gak tabung milo korang gak. Yang sedap orang atasan korang ler. Bak kata Mariah lagi.... KRONI! HAHAHAHA

Tapi, nak cakap sikitlah. Yang amik pun orang ko jugak.

Lagi satu kehebatan Mariah ni, dia boleh tafsir masa depan wooo.... Dia boleh kata bahawa PRU13 ni Tun M punya percaturan... HAHAHA

Tun M dah pencen ler. Tun M bagi nasihat serta idea puuun salah gak ke. Tapi sekurang-kurangnya Tun M dah pencen. Bos ko tu bila nak pencen? HARKTUIIH.


pssssttt: cakap serta beri penjelasan memang senang dan mudah. lebih-lebih lagi kalau bab tambah rencah. lagi best cerita tu. sesuka ati aje bercakap tentang hal orang tapi hal dalam kain ko sendiri ko tak pedulikan. jangan anggap ko hebat. Allah (ini Tuhan aku, Tuhan untuk orang yang pertahankan nama Allah untuk orang Islam... bukan macam ko wahai Mariah and the geng AL-JUBRI! ) 

ALLAH LAGI HEBAT!

Friday, 25 January 2013

[DAP IS DEAD] ADUN TELOK DATOK TERUS DISISIH DARI JENTERA DAP NEGERI & PUSAT



Semakin hari semakin ketara. Semakin hari semakin jelas bahawa parti D.A.Pig Kuala Langat menuju kehancuran. 

Rasanya tak sempat kot nak hadapi PRU13 ni nanti. Masing-masing nak tunjuk kuasa. Masing-masing nak berebut tempat. Nampak benor takde persefahaman antara satu sama lain.... haarktuuiii!

Al-kisahnya pada 24 Januari 2013 bertempat di Dewan Orang-amai Taman Seri Jarom, Sungai Jarom telah berlangsungnya majlis pelancaran jentera sukarelawan PRU13 anjuran DAP Bahagian Kuala Langat yang telah dirasmikan oleh Tan Kok Wai, MP Cheras merangkap Timbalan Pengerusi DAP pusat.


Kehadiran, seperti biasalah... banyak kerusi dari orangnya... hehehe
KEHADIRAN..


Antara yang turut hadirkan diri ialah si Lau Chai Eng (pengerusi DAP Kuala Langat), Li, , Soon Hong (Setiausaha DAP Kuala Langat) dan Dr Ahmad Yunus Hairi.


tabur janji lagi ke YB? hehehe

Tapi yang menjadi tanda tanya, mana perginya Philip Tan? Sepatutnya selaku ADUN Teluk Datuk, beliau ada bersama. Sebab tu kawasan dia.


Alahai... adakah beliau menerima nasib yang sama seperti Ronnie Liu yang telah dipulaukan oada masjlis yang sama ddi Pandamaran... hehehe.

KLIK (sini) bagaimana Ronnie Liu kena main dengan orangnya sendiri. Kemaluan Ronnie Liu nampak jelas di Pandamaran.


bukti, kat banner pun takde gambo Philip

Wednesday, 23 January 2013

[PAS IS DEAD] KETUA PEMUDA PAS KUALA LANGAT BERSYUKUR TERIMA RM100 BANTUAN PERSEKOLAHAN ANAK. MUNGKIN AKAN UNDI BN LEPAS INI?!



Bermula minggu lepas hinggalah ke hari ini, rata-rata sekolah boleh dikatakan sibuk dengan agihan bantuan awal persekolahan RM100.

Perrgh, beruntung benar duduk kat Malaysia ni.

Apa yang takde? Apa yang kerajaan tak bantu rakyat?

Itu pun ada gak puak yang tak mau berterima kasih. Kutuk-kutuk gak kerajaan.

Alahai, tak tau bersyukur punya oranglah korang ni.

Tinjau punya tinjau, tup tup terlihat TUAN KETUA PEMUDA PAS KAWASAN KUALA LANGAT mengambil wang sumbangan kerajaan Malaysia a.k.a kerajaan Barisan Nasional di Sekolah Kebangsaan Sri Cheeding.

Nahhh... ternyata dan terbukti bahawa bantuan yang diberi adalah menyeluruh tanpa mengira fahaman politik. Baguiiih betul kerajaan BN. Kalau kerajaan Selangor.... huurrrm. Program "jom shopping" yang dilakukan hanyalah untuk ahli sahaja. Pilih bulu.

Kepada penerima tu, bersyukurlah. Lepas ni bersedia untuk terima BR1M pulak!

Laporan: pemudatelokdatok

Thursday, 17 January 2013

[DAP IS DEAD] RONNIE LIU MULA DISISIHKAN OLEH DAP & PAKATAN



Aku beranggapan yang exco kerajaan tempatan yang sorang ni ibarat dah jatuh ditimpa tangga... GEDEBUK...

Aduhai... Kesian pun tara guna woo... Lu sendiri mau ingatlah, sepandai-pandai itu tumpai lompat, one day pasti jatuh jugak ke tanah.

Dulu orang dengar lu punya kata... tapi sikalang no way man!



Beginilah nasib yang menimpa si Ronnie Liew, exco kerajaan tempatan di mana kuasa mutlaknya jaga PBT-PBT kat negeri Selangor.


Kenapa aku kata camni... Pada tanggal 13 Jan 2013, tarikh yang buat si Ronnie Liew akan kenang sampai akhir hayat beliau... Tarikh ini telah diadakan 1 program ceramah yang bertajuk "Ubah Bersihkan Malaysia" di hadapan Dewan JKKK Pandamaran yang mana kawasan ini adalah jajahan takluk si Ronnie.


Yang menjadi tanda tanya hingga hari ini, walaupun program di kawasan beliau, namun kenapa Ronnie Liew tidak diberi peluang untuk berucap?


Yang berucap ialah Ng Chin Heng, Dato Mohd Arif, Ng Swee Lim, Tony Phua, Charles Santiago dan si Teresa Kok.

HAHHAHAA..

Ronnie dikesan pada jam 10pm... tu pun hanya 1/2 jam je... Tak tahan kena perli ngan kawan-kawan sekutunya. 


HAHAHA...

Jelas kita lihat bahawa hubungan Ronnie Liew dengan DAP Klang masih tak pulih lagi hinggalah ke hari ini.

Pergghh! Kan aku dah cakap, mereka yang ada dalam parti PKR ni memang tak boleh dibawa berbincang... memasing nak tunjuk power... memasing nak isi poket sendiri je. Rakyat diketepikan! Haarktuuii...

Jom baca kat sini KEMALUAN RONNIE LIEW JELAS KELIHATAN 


Pada hakikat, Ronnie ni terpaksa tebalkan mukanya untuk hadir walaupun sekejap sebab itu adalah kawasan DUN dia sendiri. Walaupun mereka tidak jemput Ronnie bercakap.

Yang paling ketara... Jelas menunjukkan terdapat perpecahan yang ketara dan sifat berpuak-puak di kalangan pemimpin DAP dan apakah nasib Ronnie pada PRU13 nanti?

Adakah dia akan tercalon???

HAHAHA..MUNGKIN TIDAK!


Tunggu pendedahan team PUcTD mengenai nasib Ronnie di PRU13 nanti... Jeng jeng jeeeng...



Laporan: pemudatelokdatok

Saturday, 12 January 2013

[TERKINI] #KL112 - APA MALANG NASIB ANAK-ANAK KECIL INI? APA JANJI MAT SABU DENGAN @PDRMSIA ?



Mak bapak budak ni mesti kata.. Jom jalan-jalan gi Key El... Kesian.. Budak ni kena tipu dek mak bapak yang taksub dengan Mat Sabu and the geng..


APA NAK JADI?!

Laporan: pemudatelokdatok 

[TERKINI] #KL112 - PROVOKASI PESERTA YANG TIDAK MENJAGA KEPRIHATINAN RAKYAT MALAYSIA



Lorr.. Baru aku tau dan kenal nama mangkuk ayun DAPig ni.. Nama syaitan... patutlah perangai serupa.... harktuiii!!


Nyah kau dari muka bumi Malaysia ni...

KDN TOLONG SIASAT MANGKUK NI!

Laporan: pemudatelokdatok

Friday, 4 January 2013

PANAS : BILA AHLI UMNO/BN MENGAMUK PERUNTUKAN TAK TURUN KE JENTERA DAN AKAR UMBI C.C. @NAJIBRAZAK @NOHOMAR @ZINMOHAMED




PANAS!!!!!


Kali ini aku tak nak cerita pasal puak FUCKatan... Aku nak cerita pasal RM dan PERUNTUKAN.

Al-kisahnya... aku difahamkan bahawa Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor telah memperuntukkan sejumlah amaun kat Ketua-Ketua Bahagian untuk adakan sambutan tahun baru!!! 

Perghh... Besar gak bajet tu... Tapi yang menghairankan aku sekarang ni... takde pulak aku nampak ada program... hehehe... Mana perginya duit tuu???

Beli perabut ke bang... alahai, belum tentu jadi calon ko dah buat hal... camne rakyat tak marahkan UMNO/BN. 


Kerana nila setitik, rosak susu sebelanga!

Tak cukup ke pendapatan yang ko dapat tiap bulan? Aku nak ingatkan ko yer... walaupun aku orang UMNO/BN aku sebagai ahli parti yang sayangkan agama, bangsa dan negara aku berhak tegur mana yang tak betul. Yang salah tetap salah!!

Beriya-iya pemimpin atasan dan bawahan perjuangkan slogan BN MAMPU BERUBAH tapi yang kat tengah tak berubah!!! 


Please take note ye para pemimpin yang kat peringkat pertengahan tu... Atau sekadar kita mimpi untuk dapatkan balik Selangor.


"Sesungguhnya Allah menyuruh kamu menyampaikan amanat kepada yang berhak menerimanya, dan (menyuruh kamu) apabila menetapkan hukum di antara manusia supaya kamu menetapkan dengan adil. Sesungguhnya Allah memberi pengajaran yang sebaik-baiknya kepadamu. Sesungguhnya Allah adalah Maha Mendengar lagi Maha Melihat"

(Surah An-nisa' : 58)


NASIHAT AKULAH KANNN....PEMIMPIN TERSEBUT TOKSAH DIANGKAT JADI CALON NANTI..BUAT ROSAK PARTI JE...DAN KALAU PEMIMPIN DAH SEDO DIRI,TAUBATLAH SEGERA...

Laporan: pemudatelokdatok

Friday, 14 December 2012

PANAS: AHLI POLITIK KUALA LANGAT MANA SALAH GUNA KUASA DAN RASUAH? INI BUKAN KES BARU.




Memang cuaca sekarang ini idak menentu. Namun kita jangan jangka ianya akan berlanjutan. Adakala cuaca baik dan adakala kurang baik hingga menyebabkan berlakunya musibah.

Inilah juga yang berlaku dalam PKR. Mengata UMNO/BN mengamalkan rasuah dan samseng!

Namun, bak kata pepatah lama "paku dulang paku serpih"... hahaha

Lihat betapa mudahnya mereka menguasai orang lain hanya dengan wang! Demi kepentingan poket sendiri. Pemimpin atasan mereka berkata "kita akan hapuuussskan rasuah bila kita perintah".

Namun hakikatnya sebelum perintah dah pandai menge'pow' serta memberi rasuah.

Kita lihat sahaja kes kematian mendiang Teoh Beng Hock juga disebabkan siasatan berkaitan amalan rasah bos dia.

Jadi, siapa kata parti PKR ini bersih dan tak amalkan rasuah?

Tak ketinggalan juga adalah PR di Kuala Langat. Masih dibelenggu dengan masalah tuduhan rasuah dan salah guna kuasa dan mereka ini pun sebenarnya tak sebersih mana. Lagi teruk asyik nak berebut kawasan. Sampai ada 'kem' woo.

Antara Abdullah Sani dengan David Chong gara-gara gilakan kuasa. Akibatnya, rakyat menderita.

Jadi, kesimpulannya.. TOLAK PAKATAN KEMBALI KE BN.

Laporan: pemudatelokdatok

Wednesday, 12 December 2012

PANAS: JELAJAH BUKU SELANGOR AGROFEST SATU PERANGKAP MENGHERET RAKYAT KE KL112... GAGAL!


Satu lagi bukti yang menujukkan bahawa rakyat Selangor Darul Ehsan menolak pakatan rakyat.

Buktinya pabila program SELANGOR AGROfest 2012 gagal mendapat sambutan.

Mana tak dapat sambutan.. nama aje program pertanian.. tapi sebaliknya.. inilah pakatan.

Kalau tak kencing rakyat memang tak sah.

Bertempat di pentas utama SAF2012, arena Stadium Malawati, Shah Alam, ada satu program yang diberi nama PIDATO ANAK MUDA & PELANCARAN JELAJAH BUKU telah diadakan.

Anjuran Akademi Pak Sako dengan kerjasama Alumni Politik dan Institut Kajian Dasar.

Ermm.. nama aje majlis ilmu, tapi hakikatnya tidak.

Lebih malangnya, pelancaran tersebut diadakan sempena Hari Keputeraan DYMM Sultan SElangor.

DAULAT TUANKU!
DAULAT TUANKU!
DAULAT TUANKU!

Kalau program bermanfaat aku tak kisah, tapi program menghasut dan caci-maki kerajaan tu.

Aduhai, patutlah kehadiran 40 orang aje, tu pun terdiri daripada mereka-mereka yang terperangkap dengan situasi. Hahaha.

Penggerak buku jalanan, Zikri Abdul Rahman dalam ucapannya berkata, membaca adalah sebagai pedoman dalam menambah ilmu pengetahuan sejajar dengan surah Iqra'.

Manakala Haziq Abdul Aziz, Presiden Kelab Mahasiswa KeAdilan mengatakan, anak-anak pada masa kini kurang berpengathuan dan perlu diberi pencerahan...hahaha.

Aduhai, nama aje presiden. Tapi bercakap macam budak 3-4 tahun aje.

Apa yang dikatakan kurang berpengathuan, termasuk dialah kan?! hehehe

Lucu. Elok-elok cerita pasal bab ilmu pengetahuan, tup-tup HASUT RAKYAT AGAR HADIR KE PERHIMPUNAN SEJUTA RAKYAT YANG AKAN DIADAKAN PADA TANGGAL 12 JAN 2013 NANTI.

Alahai, nampak benor presiden ni memang kurang berpengetahuan, sama macam orang atasannya.

Presiden Mahasiswa yang bebal

Tak fikir ke kesan-kesannya? Bodoh tu simpanlah sikit untuk anak cucu kau tu oii.

Apa yang lebih hangat diperkatakan, beliau juga turut menempelak media-media massa yang mengikut telunjuk kerajaan dan dikatakan bahawa semua media ini elaporkan berita yang tak benar. Hahaha. Harakah tu betul ke? 

Aku pun tak fahamlah kenapalah korang lantik dia ni sebagai presiden? Bebal betul!

Belaiu juga berkata, mahasiswa yang ada kat IPTA sekarang ni mahasiswa yang ditaja dan suka mengampu... pergh... panas wooo!!!

Ada ke mahasiswa yang camtu?

Kalau ada, kaulah ketuanya kan? Kata presiden mahasiswa, hahaha.

Mahasiswa yang bebal macam kau nilah yang MENGHANCURKAN ANAK BANGSA!


Secara kesimpulannya, sasaran mereka untuk dapatkan 500 orang adalah gagal!

Bukti menunjukkan bahawa rakyat Selangor dah tak sabor nak tukar kerajaan sekarang ni kepada BARISAN NASIONAL.

Laporan: pemudatelokdatok

Monday, 10 December 2012

TANDA KASIHNYA RAKYAT KUALA LANGAT PADA PAKATAN



Kemaluan yang tidak dapat disembunyikan lagi..didada akhbar hari ini MP Kuala Langat,Abdullah Sani Abdul Hamid,berkata program ini akan diteruskan walaupun tidak dapat sambutan serta beliau kata telah menerima 600 permohonan menjadi sukarelawan..hahahaa..lagi kencing kaaa..kehadiran pun tak sampai 600 dah buat statement begitu..owh..aku lupa..yang jadi sukarelawan tu pun anak beranak dia gak yang sertainya.



Kesimpulannya senang aje..rakyat dah terang-terang tolak PKR..so faham-faham je lah.

Laporan: pemudatelokdatok

Monday, 12 November 2012

PAKATAN IS DEAD: @FAEKAH_QKN5 VS ABDULLAH SANI

LAGI MAU TIPU RAKYAT

Alamak..biar betul ni.. Macam tak percaya, namun inilah hakikat sebenar yang harus diterima dengan hati yang terbuka.. Kenapa aku kata sedemikian rupa?


Kerana telah banyak kali aku katakan bahawa setiap kali pihak PKR adakan program, setiap kali jugalah GAGAL.. biarpun Anuar Ibrahim sekalipun yang hadir.. orang dah tak mau dengar dah... segala JANJI PALSU,KEJI-MENGEJI serta PEMBOHONGAN DEMI PEMBOHONGAN dilakukan..


Terbaharu.. di Dewan Seri Jugra,Telok Datok... sesi penerangan HUTANG TALAM telah diadakan.. di mana sesi ini akak Faekah kita ni yang akan mengupas segala-galanya...namun, ibarat TALAM 2 MUKA, yang takde sikap "kemaluan"majlis ini tetap diadakan walaupun yang hadir adalah sekitar 10-15 orang sahaja.. serius aku katakan, hanya jumlah itu sahaja..

DAH MULALAH SESI PENIPUAN....EHH..MANA DOLAH SANI??

Mulanya sukar untuk diterima, team PUcTD yang membuat liputan terpaksalah menunggu berjam-jam lagi, manalah tau ada yang hadir lewat.. namun,team PUcTD agak terkejut kerana orang BUKAN bertambah,malah berkurangan adalah.. sorang-demi sorang bangkit dan meninggalkan majlis tersebut.. Ermmm.. apa tandanya tu YB Yunus?


INI AJE YANG ADA..NAK BALIK TAK BOLEH..SEBAB HUJAN..

Yang lebih menghairankan, pabila AHLI PARLIMEN KUALA LANGAT JUGA TIDAK HADIR.. ermmm, apasal pulak... orang kuat MB turun takkan AHLI PARLIMEN takde.. tak patutnya...


Aku pasti beliau akan memberi alasan ini;

"Ada program lain"/"Jumpa Rakyat"/"TERGUGAT"


Jawapan paling tepat adalah "TERGUGAT"... manakan tidak si Faekah ni kan orang kuat MB Selangor dan ura-ura mengatakan beliau bakal MB Selangor yang baharu.. tentulah abang Dolah Sani ni rasakan dirinya tergugat.

Daripada dia datang dan kena "HAMBAT" dengan Faekah.. baik dia duk kat umah layan Astro ngan wife baru... U suap I, I suap U.. lagi bestkan YB...

TERPAKSA TUNGGU..SEBAB DAH TERJEBAK DUDUK DEPAN

Ternyata game politik kotor yang telah diamalkan oleh puak PKR.. sanggup ketepikan rakyat demi kepentingan sendiri..


Laporan: pemudatelokdatok

Friday, 9 November 2012

BILA ALLAH MURKA TERHADAP @KHALID_IBRAHIM YANG MAMPU BELI BAS TAPI TAK MAMPU HULUR BANTUAN PERIBADI MANGSA BANJIR SELANGOR.. NEGERI KEBAJIKAN KEPALA LUTUT DIA!!



Kesal dan Menyesal sekali rakyat Kuala Langat dan Sepang yang telah dilanda musibah baru-baru ini..Maunya tak..kunjungan ke atas mereka LANGSUNG tidak ada..Baik peringkat DUN,PARLIMEN mahupun pihak KERAjaan Negeri..Aikkk..hairan bin ajaib..KATA NEGERI BERKEBAJIKAN! Harkktuii..


Apa salahnya kalau pemimpin jumpa rakyat!Lupa pulak aku..kan mereka pemimpin..mana boleh turun padang..nak turun padang punnn mesti naik BAS atau CAMRY..baru ada style selaku pemimpin..Apa Khalid ni takut ke yang rakyat tu nak minta duit?Aikk..rakyat tak kemaruklah dengan duit kau tu...


Kalau kau bagi sekali pun,rakyat TETAP ambik jugak...Pasal ko kan banyak duit...Yelah..ko boleh belikan BAS untuk abang Nuar..takkan bagi kat rakyat 5-6 ratus sekeluarga tak boleh..Tapikan..aku rasalah mereka taknak pun duit ko tu sebabnya ko sendiri taukan..Dan aku rasa sebab utama ko taknak jumpa rakyat satu je...pasal BANJIR kan..apa dah ko lakukan kat Negeri Selangor ni...makin teruk jadinya masalah banjir
ni..




Memanglah tu bencana alam,tak dinafikan..tapi sekurang-kurangnya kita sebagai manusia berusaha untuk mengelakkannnya..ni tak..sampah menjadi isu utama setiap kali meeting PBT.nampak beno tak buat kerja.


Tinjauan team PUcTD dibeberapa penempatan banjir sekitar Kuala Langat dan Dengkil mendapati hampir tipa hari para pemimpin serta anak buah UMNO/BN turun padang..dahlah turun padang,TANPA mengira masa pulak tu..Perghh..Ni baru betul..rakyat DIDAHULUKAN..



Ko pulak terbalik..rakyat didahulukan pabila time nak pilihanraya aje..Bukan aje Khalid taknak turun,malah para EXCO-EXCO nya punn tak nampak batang idung..heheheee..alahai..


Namun..mangsa banjir ini...tahu apa nak buat pada masa PRU nanti..Menurut kata seorang warga Emas yang sempat team kami interview...

Dia kata dia memang dahulu PANGKAH PKR kerana inginkan perubahan..

alahai...rupanya Makcik TERSALAH pilihlah nak oii..Makin teruk jadiinya... Aku pun kata balik..ye ke Makcik...ALLAH MAHA ADIL makcik,sekarang juga DIA tunjuk sapa yang benar dan sapa yang salah.
Firman Allah kepada nabi s a.w. mengenai ahli al-kitab
“Jika mereka orang Yahudi) datang kepadamu (untuk meminta putusan) maka putuskanlah (perkara itu) di antara mereka, atau berpalinglah daripada mereka” sampai kepada “Dan jika kamu memutuskan perkara mereka maka putuskanlah (perkara itu) di antara mereka dengan adil, sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang adil.”
(Surah Al-Maidah ayat 49)
Pimpinan berkesan dapat dilihat bilamana bertambah yang maaruf dan semakin berkurangan mungkar

Itulah tanda-tanda dan kesan-kesan yang menunjukkan sesuatu kejayaan dalam mana-mana pimpinan pada mana-mana peringkat dan bahagian. Keseluruhan kesan-kesan tersebut hanya akan tercapai bilamana terlebih dahulu dapat dicapai pada bahagian-bahagian tertentu samada dalam bentuk peribadi atau jamaah. Umpamanya kesan sembahyang ialah meninggalkan kejahatan dan kemungkaran. Kesan puasa menimbulkan ketakwaan. Kesan tauhid menimbulkan kesabaran dan keberanian. Kesan jemaah merapatkan persaudaraan dan seterusnya. Di dalam keadaan kesan- kesan tersebut tidak dapat dirasakan oleh pemimpin, apatah lagi oleh yang dipimpin maka hendaklah masing-masing mengkoreksi dan merenungi dimanakah kecacatan yang ada dalam pimpinan tersebut. Kerana yang maaruf akan menerbitkan yang maaruf dan yang mungkar menimbulkan yang munkar.

Ambillah contoh mendirikan rumahtangga berdasarkan kepada firman Allah:
“Dan di antara tanda-tanda kekuasaannya ialah dia menciptakan untukmu isteri, dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan di antaramu rasa kasih dan rahmat. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang mahu berfikir.”
(Surah Al-Rum ayat 21).
RENUNGAN BUAT PEMERINTAHAN KERAjaan SELANGOR DARUL EHSAN.

Laporan: pemudatelokdatok

Monday, 5 November 2012

ZURIHAN YUSOP MENCARI HARTA KARUN DI PERKAMPUNGAN ASLI?!



mencari 'harta karun' dalam perkampungan kaum asli P. Carey?


Janji ditepati.. ya.. itulah Kerajaan BARISAN NASIONAL.. yang senantiasa menepati janji apabila berjanji.. bukan sekadar berjanji kosong namun janji ditepati.

Apa pun jutaan terima kasih diucapkan kepada PM kita kerana seringkali mendahulukan rakyat dalam apa jua keadaan,maka pada bulan November 2012 ini, gerak kerja mencari dan mendaftarkan Org Muda yg berumur 21 thn ke atas dan masih bujang trang ta tang dimulakan pada hari ini 04 Nov 2012 bagi Program BR1M BUJANG 21 TAHUN KEATAS sebagaimana yg diumumkan oleh Dato Seri Najib, PM Malaysia semasa pembentangan belanjawan 2013 tempoh hari.

TAHNIAH kpd Bhg Kuala Langat yg mengerakkan jentera melalui PDM dan mengadakan Program Trace Hunt untuk mencari mereka yg layak mendapat bantuan. Walau ada timbul sedikit kontroversi dan masalah 'teknikal' mengenai perjalanan program ini tetapi atas kegigihan sdra Zurihan Yusop KP Bhg dan AJK PPU Bhg serta Cawangan maka melalui tinjauan PUCTD sebentar tadi mendapati proses pendaftaran berjalan  lancar walau disesetengah kawasan berlaku banjir.

Laporan: pemudatelokdatok 

TMS kata 'orangmuda' adalah 'harta' atau aset negara!

Saturday, 3 November 2012

PAKATAN IS DEAD: LORI TRAILER DECEPTICON @ANWARIBRAHIM MENYEMBAH BUMI SEBAB GUNA DUIT HARAM LORI KOMPAKTOR SAMPAH @KHALID_IBRAHIM




Satu lagi bukti kemusnahan alam sekitar telah ditunjukkan oleh puak F**Katan rakyat, lebih-lebih lagi selepas kehadiran Nuar and the geng ke Banting Baru tempoh hari.

Manakan tidak.. hari ini habis rosak padang awam kat kawasan mereka buat ceramah "sarkas"tempoh hari.. pabila lori treler yang membawa peralatan telah terbenam.. mau tak mau kena panggil kren.. lagilah bertambah jahanam..

Pada masa ni DIMANA PIHAK PENGANJUR? TAK NAMPAK BATANG HIDUNG PUN.. DAH HABIS PROGRAM.. TERUS HILANG. Hinggakan masa treler ni ditarik..pun tak nampak..Dolah Sani.. ermmmm.. ujan-ujan ni apa lagi "memerut"lah dia kat umah.

Ok.. padang bila dah rosak sudah pastinyalah anak-anak tak dapat gunakan lagi.. kemana mereka nak bermain? Takkan kat depan umah bang Dulah kot.. bila tak dapat main.. mereka akan lepak.. bila dah lepak.. aku yakin.. daripada budak tu tak tau merokok dan jadi perokok.. semuanya salah sapa? Tu baru kes rokok.. belum ditambah lagi dengan kes lain.

Yang puak F**Katan ni punnnn satu bebalnya.. dah tau musim hujan.. bawa lagi treler dan bas masuk tengah padang buat apa? Kat Kuala Langat dah takde stadium atau dewan ke? Ni semuanya nak menunjuk.Tunjuk pandai takpelah jugak!

Laporan: pemudatelokdatok

Monday, 29 October 2012

"PAKATAN IS DEAD" IS NOW "PAKATAN RE-BRANDING"... @ANWARIBRAHIM TAK SERIK-SERIK HENDAK TAWAN KUALA LANGAT

Apa lagilah nak ditipu...
LOGO BARU

Setelah KEGAGALAN mendapat sokongan daripada rakyat Kuala Langat sempena kempen jelajah Negeri Selangor minggu lalu.. (rujuk ; http://pemudatelokdatok.blogspot.com/2012/10/hujan-lebat-iringi-konvoi-jelajah.html?m=1) kini abang Nuar and the geng sekali lagi nak datang.. dilokasi berbeza.

Hehehe.. cubaan kedua untuk menabur fitnah dan menabur janji palsu. Tapi yang aku dengarlah kan.. kali ni mereka akan lancarkan logo baru untuk Fuckatan rakyat.. hehehe..

Daripada korang datang dengar pembohongan yang akan dicanang oleh puak ni baik korang bawa family g shopping kat Giant yang baru bukak tu. Ada gak faedahnya..

Laporan: pemudatelokdatok