SELAMAT DATANG KE TEAM MEDIA SELANGOR

Team Media Selangor. Suara Maya Rakyat Selangor.

MEDIA MAYA RASMI PRU 13 BN SELANGOR

Membawa lintas langsung Pilihanraya Umum 13 terus ke kaca komputer anda.

SAYANGI SELANGOR, YAKINI BN

Pastikan sokongan kita kepada Barisan Nasional

AKUJANJI BARISAN NASIONAL

Menepati Janji, Membawa Harapan.

SELANGOR BAKAL DITAWAN

Kembalikan Selangor kepada Barisan Nasional

Showing posts with label Rafizi Ramli. Show all posts
Showing posts with label Rafizi Ramli. Show all posts

Sunday, 27 January 2013

[SNIPPETS] RAFIZI RAMLI BERTUKAR MENJADI 'DAFI'ZI (KES KERANDUT MASUK DALAM) @RAFIZIRAMLI



Eleh, minta maaf konon.. poyolah, saja je tu, mesti dia akan kata ini dihack, dan saja nak malukan dia.. keh keh, game camni standard le bro, takkan korang tak faham game pakatan ni.. 

Isu Zahid Hamidi nak saman Rafizi kan tengah panas.. Rafizi siap kata dia tak takut.. dia akan lawan di mahkamah.. keh keh keh.. ok Rafizi.. game ini berterusan.. kita tengok je lah.. haha

Biar betul DAFizi.. ko ni nak bagi orang kat bawah ni jadi hulk..main minta maap lak!!! keh keh.. siap orang tu.. alah korang takkan tak tau.. kah kah kah..


Jangan main-main dengan saya.. kata Anuar Ibrahim... huh

Laporan: headbomb

Friday, 11 January 2013

[SNIPPET] POLITIK TONGONG : EPISOD 2


Pembukaan tahun 2013 telah digemparkan oleh kehadiran Tong dan juga Ngong menerusi Politik Tongong yang disiarkan melalui YouTube.

Minggu ini mereka kembali dengan Episod #2 dengan kisah yang lebih pedas, lebih panas, lebih menusuk kalbu bagi mereka yang menyokong pakatan pembangkang. Dengan tema minggu ini yang menceritakan tentang misi menuju ke Putrajaya oleh pakatan yang terbukti lintang-pukang dan penuh dengan kontroversi.

Tidak ketinggalan juga, pemimpin-pemimpin pakatan turut dikritik dengan sinikal oleh mereka berdua ini.

Mari kita saksikan Episod #2 Politik Tongong





Tuesday, 8 January 2013

[PANAS] RAFIZI BAKAL DIHERET KE MAHKAMAH SEKALI LAGI DAN KALI INI ZAHID HAMIDI YANG BAKAL MENYERETNYA! #1MALAYSIATOLAKFITNAH

Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengikut jejak langkah FELDA bakal menyaman pihak-pihak tidak bertanggungjawab menyebarkan fitnah ke atas dirinya, kementeriannya (Kementah) dan pihak-pihak lain termasuk Lembaga Tabung Angkatan Tentera Malaysia (LTAT) dalam kes yang dikaitkan dengan Deepak serta Raja Ropiaah.

Dalam kenyataan beliau yang dimuatkan dalam The Malaysian Insider (klik sini) menyatakan sekali lagi bahawa urusan pengambil alihan Astanacanggih dan 200 ekar milikan Awan Megah adalah 100% keputusan korporat Boustead Holdings Berhad dan tiada kena mengena dengan dirinya atau kementeriannya.

Tuduhan oleh Rafizi Ramli, pengarah strategik PKR yang melabelkan urusniaga tersebut sebagai "rasuah" bagi menutup mulut Deepak tidak boleh diterima langsung oleh Zahid justeru, mengambil inisiatif menyaman pihak-pihak berkaitan adalah tindakan yang paling tepat.

TMI
Sebelum ini, sebuah portal berita iaitu www.kritis-online.com telah menyiarkan dividen tinggi yang diberi kepada ahli-ahli LTAT semenjak tahun 2010, 2011 dan 2012 justeru menolak secara langsung bahawa LTAT menghadapi masalah kewangan termasuk pelaburan baru yang dibuat oleh Boustead (klik sini).

KERABAT, sebuah pertubuhan NGO bekas-bekas tentera yang dibantu oleh pakatan pembangkang mengugut untuk mengadakan demonstrasi di hadapan LTAT justeru dilihat satu lagi usaha menyemarakkan kemarahan anggota tentera yang bersiap sedia menggunapakai kaedah "Lautan Biru" atau "Blue Ocean" dalam menjalankan tugas bersama anggota PDRM tahun ini.

Usaha KERABAT ini dilihat oleh pemerhati politik sebagai usaha menentang tentera menggunakan (bekas) tentera atas inisiatif pembangkang sendiri.

Kekecohan demi kekecohan akan dibuat menuju KL112 dan ia dijangka berlanjutan hinggalah PRU13.

klik sini

Sebelum ini, saya turut mempersoalkan ke manakah perginya pemimpin BN dalam menjalankan kewajiban mereka mempertahankan integriti masing-masing (klik sini) ? Nampaknya, Zahid Hamidi tidak mengecewakan saya!


Laporan: sinismalaysia 

[LAPORAN KHAS] PERANG FITNAH BERMULA DENGAN SENSASI "THE BLACK ROSE" - #1MALAYSIATOLAKFITNAH



Serangan bertali arus mula digerakkan oleh pembangkang melalui cerita-cerita sensasi. Ia masih berkisar tentang Altantuya-Rosmah-Najib.

Cerita lama dengan adunan baru hingga melibatkan konspirasi tertentu terutamanya Tun Dr Mahathir Mohamad yang kononnya menjadi dalang utama menekan Najib untuk turun dari kerusi perdana menteri sebelum PRU13.

Watak-watak baru diperkenalkan seperti Deepak, Raja Roopiah dan sebagainya manakala watak-watak lama diperkemas-kinikan seperti Bala dengan SDnya.

Kisah konspirasi memang mendapat tempat dihati pembaca rakyat Malaysia. Tidak kisah sama ada bukti yang ditunjukkan adalah benar atau tidak - kukuh mahu pun sebaliknya. 

Cerita berbentuk gosip ini akan ditusuk ke sanubari setiap pembaca manakala bahan bacaan disebar secara sistematik didulukan dengan perancang strategik utama pembangkang seperti Rafizi Ramli yang terkenal dengan gelaran "whistle-blower" tetapi hanya memetik kes-kes terpilih sahaja.

Tian Chua pula menggerakkan mana-mana medium yang dikuasainya seperti Malaysia Chronicle untuk mensensasikannya lagi.

Sebahagian rakyat Malaysia mula menerima email disertakan 'summary story' sekali lagi dalam format penceritaan yang tidak memberikan sebarang bahan bukti.

Ia hanya akan (kononnya) dibuktikan oleh Rafizi selaku 'whistle-blower' namun plotnya telah diketahui melalui sebaran email 'summary story' dengan tajuk "THE BLACK ROSE".



Najib Razak sudah menghidu permainan adu-domba pembangkang. Melaga-lagakan dirinya dengan 'the living legend' Tun Dr M akan menyebabkan jentera BN goyah di peringkat tertinggi.

Sebab itu Najib terlebih dahulu melancarkan cogankata "1MALAYSIA TOLAK FITNAH".

Beberapa ilmuan telah digerakkan contohnya di Selangor sendiri, ILMU yang diketuai oleh Ustaz Fathul Bari digerakkan di peringkat bawahan untuk menangkis fitnah-fitnah yang ditebarkan. 30 point dalam negeri Selangor untuk beliau dan kumpulannya berceramah telah dikenal-pasti.

Manakala gerakan pembangkang menuju #KL112 akan dipenuhi oleh cerita-cerita sensasi mengutuk dan mengeji semua bentuk 'kejahatan' kerajaan BN termasuk kisah sensasi 'The Black Rose'.

Semuanya hanya satu; UNTUK MENDAPATKAN MOMENTUM SOKONGAN RAKYAT DALAM PRU 13 NANTI.

Ini adalah permulaan besar kepada pilihanraya yang paling dahsyat dalam sejarah negara! 

p/s: Oh ya! Husam Musa dan Khalid Samad juga sebuk menguruskan hal saman menyaman para penulis pro-BN untuk menjatuhkan kredibiliti penulis pro-BN manakala penulis mereka termasuk medium utama mereka seperti Harakah, MalaysiaKini dan Malaysia Chronicle ini akan sebebas-bebasnya melayangkan fitnah seperti yang dapat anda semua baca di atas.

Laporan: sinismalaysia

Friday, 4 January 2013

KHAS [PAKATAN IS DEAD] : RAFIZI RAMLI DICABAR JAWAB PERBEZAAN KEPUTUSAN KOMERSIL BOUSTEAD VS TALAM INI C.C. @RAFIZIRAMLI

Boustead Holdings Berhad (BHB) menyifatkan keputusan mereka untuk mengambil alih Astacanggih Sdn Bhd serta memiliki 200 ekar tanah Awan Megah Sdn Bhd sebagai satu keputusan komersil (commercial decision).


petikan dari The Malaysian Insider (klik sini)

Adakah keputusan komersil ini dilihat lebih kredibel berbanding keputusan komersil yang dibuat oleh kerajaan negeri Selangor dalam pengambil-alihan hutang Talam?

Perbandingan Keputusan Komersil BHB dan Kerajaan Negeri Selangor

Rafizi Ramli, selaku pengarah strategi PKR wajar membuat perbandingan langsung kedua-dua keputusan korporat (kerajaan negeri Selangor melalui Menteri Besar Incorporated atau MBI dan BHB) tersebut.

Menggabungkan tanah 200 ekar dengan 283.20 hektar milikan asal BHB untuk 'boosting land value' adalah suatu keputusan komersil yang tepat bagi jangka masa panjang atau pengambil-alihan tanah seluas 134.34 ekar dengan harga RM43.3 juta oleh kerajaan negeri Selangor terhadap Talam lebih bersifat komersil?

Tanah di Bukit Raja Klang merupakan satu kawasan yang sangat produktif dengan peningkatan penambahan penduduk dan adalah satu kawasan komersil yang bernilai tinggi.


Tanah di plot A, B, C dan D adalah tanah 2/3 keluasannya dilitupi air

Manakala 134.34 ekar tanah Talam yang dipersetujui untuk diambil alih oleh negeri Selangor merupakan kawasan paya dengan 2/3 tanah tersebut dilitupi air dengan kedalaman mencecah sehingga 80-100 kaki.

Harga tanah di sekeliling Bukit Raja pula memang dinilaikan tinggi mengikut pasaran semasa manakala tanah di Danau Putra kepunyaan Talam dinilaikan oleh jurunilai bank sewaktu hendak dilelong sekitar RM15 juta iaitu kira-kira RM5.20 satu kaki persegi.

Keputusan untuk mengambil alih tanah 200 ekar dengan harga RM130 juta oleh BHB merupakan satu nilai yang berpatutan atau keputusan mengambil hutang Talam dengan nilai RM43.3 juta untuk 134.4 ekar tanah tersebut (menjadikan ia jatuh RM15 kaki persegi) sebagai satu keputusan komersil yang tepat oleh kerajaan Negeri Selangor?

Rafizi WAJIB Jawab

Sebagaimana saya pernah nyatakan dalam posting terdahulu, Rafizi Ramli bukan sahaja memegang jawatan pengarah strategi PKR bahkan beliau pernah menduduki kerusi CEO pejabat penasihat ekonomi negeri Selangor dengan gaji yang dibayar melalui cukai rakyat negeri Selangor.

Maka itu, beliau WAJIB menjawab pertanyaan pendapat mengenai PERBEZAAN KEPUTUSAN KOMERSIL BHB DAN KERAJAAN NEGERI SELANGOR BERHUBUNG TALAM ini jika benar beliau prihatin dengan kepincangan pentadbiran kerajaan bukan sahaja BN tetapi dalam pakatan sendiri.

Laporan: sinismalaysia 

Wednesday, 2 January 2013

#RAFIZI-GATE [PAKATAN IS DEAD] : RAFIZI SEMAKIN TERTEKAN DENGAN KES BAFIA NYA MENCARI RUANG POPULARITI




1. Rafizi Ramli telah membuat dua kenyataan media berhubung kes Deepak yang kononnya didalangi oleh DS Zahid Hamidi.

2. Apa yang menjadi persoalan kini adalah aturan permainan yang dibawa oleh Rafizi adalah kesinambungan daripada apa yang dimainkan oleh MalaysiaKini sewaktu Perhimpunan Agung UMNO ke-6 pada 30 November yang lepas.

3. Perkaitan antara kes Deepak dan juga nama DS Zahid Hamidi mula muncul apabila MalaysiaKini melaporkan bahawa kononnya DS Zahid akan menjawab isu Deepak sewaktu sesi penggulungan beliau.

4. Namun, menjadi tanda tanya apabila DS Zahid langsung tidak menyentuh apa pun tentang Deepak dan dakwaannya tersebut.


5. Ini sekali lagi telah menimbulkan tanda tanya yang adakah benar-benar wartawan MalaysiaKini bertanyakan soalan tersebut semasa lawatan DS Zahid ke laman media memandangkan MalaysiKini tidak mendapat sebarang pas rasmi daripada Sekretariat Media UMNO.




6. Kerana tidak mendapat pas tersebut, MalaysiaKini telah beroperasi di tingkat 5 di atas lantai sambil menonton siaran langsung persidangan tersebut melalui televisyen sahaja.

7. Editor senior MalaysiaKini pula berkampung di luar PWTC di laman kafe dengan hanya sibuk menekan-nekan BB mereka.

7a. Sebenarnya, MalaysiaKini tidak peduli sedikit pun sama ada DS Zahid akan menyentuh kes Deepak atau tidak. Matlamat mereka tercapai apabila mereka dapat kaitkan nama DS Zahid dengan kes Deepak. Itu sahaja yang mereka mahukan.

8. Game Plan pihak pembangkang ini yang dikepalai oleh Rafizi Ramli semakin ketara apabila beliau muncul di sidang media menjadi 'anchor' membawa isu tersebut.


9. Pada sidang media pertama 29hb Disember (baca di sini) beliau mula mengaitkan tentang DS Zahid Hamidi dan keputusan yang kononnya diambil oleh beliau untuk membuat beberapa transaksi jutaan ringgit yang pada akhirnya sebahagian wang itu diserahkan kepada Deepak untuk menutup mulut beliau.

10. Urus niaga jual beli tersebut mungkin berlaku ataupun tidak kerana Rafizi gagal mengemukakan sebarang dokumen urus niaga tersebut. Tetapi atas dasar manakah yang hasil kononnya RM 30 juta itu akan disalurkan kepada Deepak. Hal ini gagal dijelaskan dengan baik oleh Rafizi.

11. Atas apa sekalipun, hasil RM 30 juta itu Rafizi boleh sahaja dakwa yang ia untuk membeli itu ini kerana beliau hanya bersandarkan kepada andaian beliau sahaja. Malang sekali pengarah strategik PKR ini tidak berfikiran strategik langsung.


12. Kemudian pada sidang media kedua 31 Disember 2012 (baca di sini) Rafizi mengalihkan pula isu urus niaga tersebut kepada kerugian yang bakal dihadapi oleh anggota tentera pula.

13. Nama Deepak hanya disebut dua kali sahaja dan kali ini andaian yang dibuat oleh Rafizi lebih samar lagi dengan mengatakan sekiranya DS Najib tidak saman Deepak, maka Deepak benar dan DS Najib yang bersalah.

14. Kenyataan yang tidak ubah seperti anak-anak kecil mencabar keberanian sesama sendiri.

15. Tindakan Rafizi ini telah lebih menampakkan strategi permainan isu Deepak ini dan ke mana hasil tujunya.

16. Tidak lain dan tidak bukan, Rafizi hendak dapatkan sokongan dan undi anggota tentera yang berkhidmat ataupun yang sudah bersara.

17. Tindakan beliau untuk melibatkan NGO pesara tentera seperti PAHLAWAN dan KERABAT jelas menunjukkan sasaran sebenar beliau. Di samping menghentam DS Najib dan DS Zahid, beliau cuba untuk mendapatkan antara kumpulan pengundi terbesar iaitu komuniti tentera.

18. Di dalam teori klasik kestabilan sesebuah negara, terdapat 3 golongan yang sesebuah kerajaan perlu jaga dengan baik untuk menjamin kestabilan politik negara tersebut. Salah satu daripadanya adalah pasukan tentera manakala yang lain adalah mahasiswa dan pekerja kolar biru (buruh). Teori moden pula telah memasukkan satu lagi kumpulan iaitu pengamal IT.

19. Gerakan terhadap kolar biru telah lama bermula dengan pembawaan isu barang naik, minyak naik, perbezaan pendapatan dan sebagainya tetapi telah digagalkan apabila kerajaan mengumumkan pelbagai skim di bawah program 1 Malaysia seperti Kedai Rakyat 1 Malaysia, Bantuan Rakyat 1 Malaysia dan pelbagai lagi.

20. Gerakan terhadap mahasiswa pula jelas ketara dengan kenaikan populariti Adam Adli, Safwan Anang dan perkumpulannya SMM dan ini juga menemui jalan gagal apabila mahasiswa tidak mahu bersama mereka seperti yang ditunjukkan dengan keputusan Pilihanraya Kampus baru-baru ini pada mana 18 universiti gagal ditawan oleh Mahasiswa Pro-Pembangkang.

21. Opsyen yang ketiga adalah terhadap anggota tentera. Gerakan terhadap tentera ini bermula dengan serangan terhadap ahli politik tertinggi yang menguruskan pasukan anggota tentera ini, iaitu DS Zahid Hamidi. 
Tetapi untuk mengaitkan nama DS Zahid terhadap kes Deepak ini terlalu sukar, maka digunakan MalaysiaKini untuk melaporkan bahawa kononnya DS Zahid akan menjawab kes tersebut bagi pihak DS Najib sewaktu sesi penggulungan.

22. Gerakan seterusnya, tuan-tuan boleh baca apa yang saya tuliskan tadi.

23. Inilah strategi yang diatur oleh pengarah 'strategik' PKR yang pada hemat saya agak tidak 'strategik'. Rafizi mungkin terlupa yang tentera di negara kita ini tidak dikuasai oleh ahli politik seperti negara-negara lain. Di Malaysia Supreme Leader anggota tentera adalah Yang DiPertuan Agong.


24. Maka segala hal kebajikan tentera tidak boleh dikaitkan dengan menteri yang menguruskannya sahaja kerana apa jua tindakan menteri tersebut akan mendapat izin daripada YDPA terlebih dahulu. Sasaran untuk menjatuhkan DS Najib menerusi DS Zahid Hamidi tidak mungkin tercapai melainkan Rafizi hendak mengaitkan sekali YDPA.

25. Inilah yang saya katakan tadi mengapa strategi yang diatur oleh Rafizi ini mempunyai kelemahan yang tersangat besar apabila melibatkan DS Zahid Hamidi dan Kementerian Pertahanan. 

26. Gunakan Hak Untuk Berfikir Sebelum Hak Untuk Bersuara!

Laporan: truthvaccine

Tuesday, 1 January 2013

LAPORAN KHAS [PAKATAN IS DEAD] : RAFIZI RAMLI KETAGIH JADI HERO SUKA SELAK KAIN ORANG TERLUPA APA DALAM KAIN SENDIRI




Sudah dua kali Rafizi Ramli membuat sidang media berkaitan urusniaga yang melibatkan Deepak, kononnya!

Pertama, pada 29hb Disember 2012 lalu di ibupejabat PKR, Merchant Square Damansara (klik sini) dan kali kedua pada 31hb Disember 2012 (klik sini) juga di ibupejabat PKR tersebut.

Faktanya sama iaitu urusniaga pengambilan saham bernilai RM30 juta terbitan Astacanggih Sdn Bhd serta 200 ekar tanah milikan Awan Megah Sdn Bhd dengan pembelian bernilai RM130 juta.

Kedua-dua aset iaitu saham serta tanah tersebut kononnya bakal diambil oleh Bakti Wira Sdn Bhd, sebuah anak syarikat Boustead Holdings Berhad.

Sama ada Boustead mahu pun Bakti Wira kedua-duanya dikaitkan dengan Lembaga Amanah Tabung Angkatan Tentera Malaysia atau LTAT.

“Corporate exercise” ini seterusnya dituding kepada Dato’ Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi selaku menteri pertahanan yang kononnya punyai kuasa mengarahkan LTAT untuk membuat apa sahaja.

Untuk lebih menarik, urusniaga ini kononnya bakal memberi keuntungan kepada Deepak bagi menutup apa juga keceluparan Deepak terhadap perdana menteri dan isteri.

cerita lanjut (klik sini)
Sungguh licik usaha Rafizi Ramli dalam mengatur “game plan” seolah-olah salah guna kuasa berlaku sedangkan tiada bukti campurtangan kementerian pertahanan apatah lagi menterinya sendiri, Ahmad Zahid Hamidi melainkan “assumption” dan “presumption” yang dibuat sendiri oleh Rafizi memandangkan tiada dokumen berkaitan dengannya seperti minit mesyuarat mahu pun “standing order”. 

Jika ada pun hanyalah keratan akhbar dan laporan audit LAMA sewaktu Zahid sendiri belum menduduki jawatan yang dijawatnya iaitu tahun 2005.

Mengaitkan nama Zahid, lebih mudah kerana Zahid sendiri dikaitkan dengan usaha menjawab segala tohmahan yang dilemparkan oleh Deepak sewaktu Perhimpunan Agung UMNO 2012 yang lalu.

MalaysiaKini berjaya memerangkap Zahid sewaktu Zahid mengunjungi “medan media” yang menempatkan para pengamal media termasuklah wartawan MalaysiaKini sewaktu membuat liputan perhimpunan tersebut.

Andaian mudah saya adalah sama ada Zahid tidak pernah sama sekali mengeluarkan kenyataan untuk menjawab dan berita itu telah dipalsukan ATAU Zahid hanya bermain kata-kata bagi “dismiss” soalan-soalan lanjut berkaitan Deepak dari wartawan tersebut.

cerita lanjut (klik sini)
Apa pun, Zahid berhak untuk tidak menjawab sebagaimana yang beliau telah lakukan sewaktu ucapan penggulungannya. Tindakan Zahid amat bertepatan kerana beliau sememangnya tiada “locus standi” bagi menjawab isu mengenai pihak lain terutamanya perdana menteri dan isteri.

Sebaliknya, Rafizi Ramli yang fasih dengan struktur pentadbiran serta ekonomi negeri Selangor wajar melihat kepincangan demi kepincangan menteri besarnya, Tan Sri Khalid Ibrahim dalam melakukan beberapa “corporate exercise” serta “corporate decision” yang dilakukan olehnya.

Rafizi Ramli perlu ingat bahawa beliau satu ketika dahulu pernah menjawat jawatan CEO dalam pejabat penasihat ekonomi negeri Selangor dengan gaji yang lumayan hasil rakyat negeri Selangor.

Antara yang menjadi tanda tanya rakyat negeri Selangor adalah pengambilan dan penebusan hutang Talam Corporation.

Walau pun “kertas putih Talam” telah dikeluarkan lebih dari setengah tahun setelah Khalid berjanji untuk mengeluarkannya, namun kertas putih tersebut dipandang sebagai satu “karangan ekonomi” oleh ketua pembangkang negeri Selangor sendiri, Dato' Satim Diman (klik sini).

“Round-tripping figure” yang ditonjolkan oleh Khalid masih menjadi tanda tanya apabila Bursa Saham sendiri masih tidak dapat gambaran jelas struktur sebenar pelunasan hutang-hutang terakru Talam atau Trinity Corporation (nama baru Talam).

cerita lanjut (klik sini)

Kemusyikan terhadap kaedah penutupan hutang Talam dengan pengambil-alihan oleh Menteri Besar Incorporated (MBI) dibayangi oleh anak-anak syarikat berkepentingan seperti Permodalan Negeri Selangor Berhad (PNSB), Kumpulan Selangor Darul Ehsan (KSDB), Kumpulan Perangsang dan lain-lain.

Anak-anak syarikat ini dikatakan “telah menjadi mangsa” kerajaan negeri untuk menyelesaikan berbagai hutang negeri termasuklah hutang air kepada Syabas.

Sebagai contoh, baru-baru ini PNSB yang tidak punyai apa-apa hutang lain terpaksa membuat pinjaman segera dikatakan bagi membayar kepada Talam bagi pihak kerajaan negeri atau MBI dan akibatnya PNSB menanggung hutang baru.

Apabila PNSB mula tertekan untuk membayar hutang pinjaman baru, maka asetnya terpaksa dicairkan dan ini dapat dilihat dalam penyenaraian iklan atau tender menjual asetnya di Bukit Cherakah, mukim Ijok seluas 199.28 ekar (gambar).


Benar, Khalid berjaya melakukan “corporate exercise” tetapi amalannya sebagai pentadbir kerajaan negeri dalam melakukan “corporate exercise” sedemikian adalah satu tindakan tidak bermoral demi menjaga satu syarikat bernama Talam serta janji-janjinya terhadap pemberian air percuma.

Persoalannya, Rafizi Ramli yang begitu beriya-iya mahukan urusniaga yang bersih terhadap kerajaan pimpinan BN boleh “membutakan matanya” terhadap kerajaan pimpinan pakatan yang beliau sendiri mahiri sewaktu menjadi CEO pejabat penasihat ekonomi negeri.

Skandal “Talam-gate” bukannya satu-satu skandal yang melibatkan kepentingan rakyat negeri Selangor wajar disiasat oleh Rafizi sendiri bahkan urusniaga PKNS serta Yayasan Selangor perlu juga dirungkai.

cerita lanjut (klik sini)
PKNS yang terpaksa mencairkan asetnya dalam bentuk pajakan mahu pun gadaian semata-mata bagi memperolehi kecairan yang banyak secara tidak langsung memperjudikan aset berkepentingan tinggi seperti bangunan PKNS serta SACC itu.

Bahkan, tanah kepunyaan Yayasan Selangor yang mula dijual seperti tanah asrama Yayasan Selangor di Kampung Pandan, bangunan PKNS di Bukit Bintang dan menamatkan secara paksa kontrak pajakan tanah kepada dua buah syarikat di Pulau Carey (klik sini dan sini) demi diberikan kepada sbuah syarikat yang juga dipertikaikan kredibilitinya adalah suatu yang lebih teruk dari urusniaga Bakti Wira Sdn Bhd.

Rafizi juga perlu jelaskan kepada rakyat negeri Selangor apa perkembangan projek pembersihan Sungai Klang yang dianggarkan bernilai RM50 billion dan telah dirasmikan oleh DYMM Sultan Selangor beberapa tahun lalu?

Baginda Sultan sanggup mencemarkan duli untuk merasmikan sebuah projek “palsu” dan ini secara tidak langsung mencemarkan nama baik Tuanku.


Adakah Rafizi Ramli lupa bahawa beliau adalah bekas CEO pejabat penasihat ekonomi negeri yang dibayar berpuluh ribu ringgit tapi hanya mampu mengorek kononnya kepincangan urusniaga melibatkan kepentingan kerajaan BN?



Di sebalik dividen yang tinggi diberi kepada pemegang saham LTAT bagi tiga tahun berturut-turut (2010, 2011 dan 2012) dan lebih tinggi dari mana-mana saham pelaburan yang lain, mungkin Rafizi boleh terus membuat laporan SPRM jika diyakini punyai bukti kukuh salah guna kuasa oleh Zahid Hamidi atas suruhan Najib Razak dari hanya membuat sidang media murahan.





Laporan: sinismalaysia

Wednesday, 24 October 2012

PAKATAN IS DEAD : ISU IPP JERAT @KHALID_IBRAHIM SEKALIGUS MENJERAT @ANWARIBRAHIM DAN BEKAS CEO PEJABAT PENASIHAT EKONOMI SELANGOR @RAFIZIRAMLI



KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin pada Selasa mempersoalkan pendirian tidak konsisten pembangkang berhubung isu penjana tenaga bebas (IPP) dan kadar tol lebuh raya.

Menurut beliau, pembangkang disifatkan sebagai hipokrit apabila kerajaan negeri Selangor pimpinan Pakatan Haram sehingga kini masih mempunyai kepentingan dalam kerjasama IPP.

"Jadi kritikan pembangkang berhubung IPP bahawa tawaran yang dilakukan adalah berat sebelah dan boleh menyebabkan kerugian kepada kerajaan adalah hipokrit kerana Selangor memiliki kepentingan dalam kerjasama tersebut," katanya pada sidang media di bangunan Parlimen di sini, Selasa.

Menurut Ketua Pemuda Umno itu lagi, Worldwide Holdings Berhad iaitu sebuah anak syarikat milik penuh Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS), mempunyai 25 peratus kepentingan dalam syarikat Genting Sanyen (Malaysia) Sdn Bhd.

"Malah kerajaan Selangor mempunyai kepentingan 20 peratus dalam tol Kesas. Jadi ini jelas tidak konsisten dengan pendirian parti itu yang mahu menghapuskan tol," katanya.

Tambah beliau, Selangor sepatutnya melupuskan ekuiti itu selaras dengan pendirian parti itu untuk menghapuskan tol tetapi mereka tidak berbuat demikian.


Laporan: shahalamrebels

Sunday, 5 August 2012

UNISEL : FREE EDUCATION ALA PAKATAN??

Prof. Dr Anuar Ahmad yang menggantikan Datuk Dr. Rosti Saruwono dikatakan penyokong tegar Anwar Ibrahim dan  mempunyai hubungan rapat dengan pemimpin pakatan haram di Selangor.


BATANG BERJUNTAI 4 Ogos - Hari ini menjadi detik sejarah buat negeri Selangor ekoran kebangkitan mahasiswa Universiti Selangor (UNISEL) yang sudah bosan dengan karenah pentadbiran dan pengurusan UNISEL yang dipengaruhi oleh politik pakatan haram.

Menurut sumber, satu demonstrasi dirancang oleh mahasiswa UNISEL bagi menyuarakan kekesalan mereka terhadap pengurusan pentadbiran universiti dan mendesak NC meletak jawatan.

Ini berpunca gara-gara kegagalan mahasiswa yang sepatutnya mendaftar hari ini untuk memasuki hostel Jana Niaga yang merupakan penempatan pelajar-pelajar UNISEL di batang berjuntai. Mereka gagal untuk mendapatkan kunci kerana pejabat pentadbiran hostel telah ditutup.

Mahasiswa yang datang dari jauh dan luar Selangor terpaksa menunggu tanpa sebarang notis dari pihak Jana Niaga mahupun dari pihak Universti Selangor sendiri.

Sumber memberitahu, penutupan hostel itu berpunca kerana pihak UNISEl gagal untuk membuat bayaran tunggakan sewa kepada Jana Niaga yang menguruskan hostel pelajar-pelajar UNISEL di batang berjuntai.

Yang menariknya, JANA NIAGA dikatakan milik salah seorang kroni pemimpin pakatan haram di Selangor?

Menurut sumber lagi, pihak pengurusan universiti masih gagal melunaskan tunggakan sewa sebanyak 17 bulan seperti yang dijanjikan oleh pihak UNISEL sendiri untuk melangsaikan baki tunggakan selepas kemasukan pelajar baru.

Jadi, cakap-cakap tentang UNISEL bakal bangkrap bukan retorik seperti yang dituduh oleh kerajaan Selangor terhadap BN Selangor.

Inilah akibatnya bila pentadbiran universiti dipolitikkan!

Penulis akan mendapatkan maklumat terkini tentang situasi di UNISEL Batang Berjuntai.



sumber: shahalamrebels

Saturday, 4 August 2012

#KHALID-GATE : NAK JAGA KRONI #RAFIZI-GATE PUNYA PASAL HABIS DUIT RAKYAT SELANGOR



Duit rakyat dengan selamba digunakan oleh Khalid Ibrahim untuk membela Rafizi Ramli yang didakwa mendedahkan maklumat sulit bank berkaitan kes NFC Corp. Punyalah ramai rakyat di Selangor ini yang perlukan duit tu...dia boleh plak pakai untuk pegawai dia...

Ini kah konsep NEGERI KEBAJIKAN??

KEBAJIKAN UNTUK SIAPA???UNTUK RAKYAT ATAU UNTUK KRONI? PUIII!!

Kalau nak bela pon kawan kau tu PAKAI LA DUIT KAU SENDIRI!!

sumber: ikrarpemuda

Monday, 2 July 2012

MENTERI BESAR PEMBUNUH MASA DEPAN ANAKMUDA


Benarkah kedudukan kewangan UNISEL semakin parah dan mananggung kerugian ?


SHAH ALAM - Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Noh Omar mencabar dan memberi tempoh seminggu kepada Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk mendedahkan kedudukan kewangan terperinci Universiti Selangor (Unisel).

Beliau berkata pendedahan laporan terperinci mengenai kedudukan kewangan universiti milik kerajaan negeri itu termasuk jumlah tunai dan hutang terkini, perlu dilakukan bagi menangkis dakwaan bahawa Unisel sedang menanggung kerugian.

"Saya mempunyai laporan akaun terkini Unisel dan menunjukkan ia berada dalam keadaan nazak dan saya tidak akan cakap kalau saya tidak ada bukti," katanya pada sidang media di Bangunan Umno Selangor di sini, Ahad.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani itu berkata sejak parti pakatan pembangkang mengambil alih, Unisel menghadapi pelbagai isu termasuk pertukaran Naib Canselor dan peletakan jawatan beberapa individu dan digantikan dengan pemimpin pembangkang daripada PAS dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Beliau berkata kerajaan Selangor meletakkan tiga wakil politik dalam pentadbiran Unisel iaitu Setiausaha Politik Menteri Besar Faekah Hussin, Anggota Parlimen Merbok Datuk Rashid Din dan Anggota Parlimen Hulu Langat Che Rosli Che Mat sebagai Anggota Lembaga Pengarah universiti itu.

"Jika zaman BN mentadbir dahulu kita hanya letakkan seorang sahaja wakil kerajaan negeri iaitu Exco Pendidikan, tetapi mereka jelas meletakkan orang politik yang mempengaruhi sebarang tindakan dan keputusan universiti itu," katanya.

Noh turut mempersoalkan tindakan kerajaan negeri melantik tiga Timbalan Naib Canselor dengan gred gaji Jusa B berbanding seorang sahaja semasa di bawah B Ndan mewujudkan jawatan Pendaftar Kanan dengan gred gaji yang sama dalam pentadbiran Unisel.

Noh turut mendesak Abdul Khalid menunaikan janji untuk mendedahkan maklumat pemberian kontrak secara rundingan terus di bawah pentadbiran kerajaan Selangor.

"Saya desak mereka dedahkan secepat mungkin, atau mereka boleh dedahkan ketika persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dijadualkan pada 9 Julai ini. Jika mereka gagal melakukannya saya akan bantu mereka dedahkan," katanya - Bernama



sumber: shahalamrebels

Friday, 29 June 2012

SIRI PENIPUAN #RAFIZI-GATE : KISAHNYA NAK JADI CALUN PRU & CARI FUND




Hari ini seperti dijanjikan, Rafizi sekali lagi membuat sidang akhbar berkenaan kononnya wujud campurtangan Perdana Menteri dalam penganugerahan projek 'Penambahbaikan LRT Ampang'.

Pada sidang media itu, Rafizi lembu telah memberi salinan kepada wartawan yang hadir kononnya bukti baru tentang salah guna Perdana Menteri.

Penulis akan siarkan salinan yang merupakan minit mesyuarat kelak!

Penulis nak ingatkan bahawa surat lantikan 'Letter of Award' belum lagi dan tidak pernah diserahkan kepada mana-mana konsortium bagi melaksanakan projek 'Penambahbaikan LRT Ampang' setakat ini.

Adalah menjadi kemusykilan, kenapa pihak Rafizi lembu membuat pendedahan tentang penganugerahan sedangkan kerajaan belum memuktamatkan lantikan konsortium itu?



Mengapa Rafizi beria-ia mempertahankan nasib Konsortium PDA yang kononnya layak diberi penganugerahan projek 'Penambahbaikan LRT Ampang' sedangkan sebuah anak syarikatnya telah mendapat projek landasan berkembar Ipoh - Padang Besar?

Dan sekali lagi, dimanakah kaitan Perdana Menteri yang kononnya campurtangan dalam isu penganugerahan projek itu?

Penulis bukan nak buat spekulasi. Namun mungkin juga ada kebenarannya dakwaan tentang hubungan pemimpin PKR dan Konsortium PDA yang kononnya menjanjikan komisen yang tinggi kepada pemimpin PKR itu jika keputusan lantikan projek berpihak kepada Konsortium PDA.

Jika benar! Memang cilaka lah si Rafizi lembu yang menggunakan fitnah untuk sakau duit tepi!

Dalam sidang media itu juga, Rafizi lembu telah mengugut pemimpin UMNO kononnya dia telah pegang telur pemimpin UMNO.

"Jadi, saya beri amaran kepada pemimpin UMNO, jangan galak sangat. Ada yang lebih mengaibkan daripada dakwaan Murad Khalid. Kita sebenarnya tidak berminat untuk meneruskan pendedahan ini. Mari kita cakap soal polisi," kata Rafizi lembu.

Persoalannya, siapa pegang telur siapa wahai Rafizi lembu??? hahaha!!!



sumber: shahalamrebels

Thursday, 28 June 2012

SIRI PENIPUAN #RAFIZI-GATE : RAFIZI BERLAGAK SARIP DOL.. SAMSENG KG DUSUN


Rafizi telah membuat kenyataan berbaur ugutan kepada Dato' Murad Khalid supaya menghentikan pendedahan atau bakal diaibkan ketika sidang media pagi tadi. 

Merujuk kepada dakwaan 'Master Account' milik Anwar Ibrahim berjumlah 3 billion yang didedahkan oleh Bekas Penolong Gabenor Bank Negera, Datuk Abdul Murad Khalid, Rafizi mendakwa itu hanyalah permainan UMNO dan membuang masa sahaja.

Hari ini, dalam sidang akhbar di pejabat PKR, Rafizi telah membuat pendedahan tentang hasil siatan yang kononnya dibuat oleh dia sendiri berkenaan akaun 3 billion milik Anwar.

Beliau menuduh Murad Khalid sebagai orang yang tidak boleh dipercayai kerana mempunyai rekod rasuah dan salah guna kuasa.

"Jika rekod beliau sendiri pun tercalar dengan dakwaan rasuah dan salahguna kuasa, ini menimbulkan keraguan bahawa perakuan bersumpah yang dibuat beliau adalah tidak benar," kata Rafizi lembu merujuk kepada Murad Khalid.

Rafizi membuat kesimpulan awal bahawa perakuan bersumpah oleh Murad Khalid adalah palsu dan tidak benar hanya kerana kononnya Murad Khalid terlibat dengan salahguna kuasa dan rasuah ketika memegang jawatan Penolong Gabenor Bank Negara.

Yang paling keji sekali, Rafizi mengugut Murad Khalid supaya memohon maaf kepada Anwar jika tidak semua kejahatan Murad Khalid akan didedahkan kepada umum yang kononnya akan mengaibkan keluarga beliau dan beberapa pemimpin UMNO.

Paling kelakar, Rafizi lembu menasihatkan Dato' Murad Khalid supaya kembali ke pangkal jalan dan memperbetulkan keadaan dengan berterus terang.

Itulah gelagat Rafizi lembu yang penulis ingatkan dia sudah berubah meninggalkan kerja-kerja haramnya. Namun semakin menjadi-jadi kebebalannya dengan hobi terbaru mengugut pula Dato' Murad Khalid supaya jangan teruskan pendedahan tentang akuan 3 billion milik Anwar.

Nantikan bukti-bukti rancangan jahat dan fitnah Rafizi untuk mengaibkan Perdana Menteri eksklusif di Shah Alam Rebels!



sumber: shahalamrebels